Vi prøvede denne metode. De første aftener, lod jeg der kun gå 1 minut til 1 1/2 min, førend jeg gik ind til min datter, jeg sagde de samme ord på en rolig måde hver gang jeg gik derind.
"Mor og Far sidder lige inde ved siden af, vi passer på dig og elsker dig. Nu skal du lægge dig ned og sove sammen med sutten og nusse (hendes bamse). Og så lagde jeg hende ned, det kunne sagtens ske at hun rejste sig inden jeg var kommet ud af døren, og skreg. Men jeg gik ud, for jeg havde jo sagt godnat. Så ventede jeg 1 min til 1 1/2 alt efter hvor ked hun var. Så gik jeg ind igen, foretog nøjagtig det samme som jeg gjorde sidst jeg var inde. De første nætter, kunne jeg gå der ind 10-20 gange, men jeg holdt ved, og til sidst faldt hun i søvn. Sådan stod det på 5-6 dage, og så begyndte hun at forstå at hun altså skulle sove når hun blev lagt i seng, og hun sagtens selv kunne finde ud af at finde roen og lægge sig til at sove!
Jeg tror hun var 1/2 år - 7 måneder jeg kan ikke helt huske det, men det hjalp. Selvom de første dag var benhårde, og gjorde ondt på mig, men jeg kunne jo se på hende at hun ikke var bange, bare ked og hidsig! Håber det lykkedes for jer også!
Anmeld