Karoline skriver:
Mit mindste barn er 6 ½ måned. Han har aldrig sovet specielt godt / længe om dagen. Oftest 30-40 min. ad gangen, og han virker bestemt ikke udhvilet, når han så vågner. Nogle gange kan jeg ved at vugge ham 10-15 min få ham til at sove længere, men som regel ikke. Så går der max 1 time, så er han træt igen. Ofte tager han 4 lure i løbet af en dag, og han skal vugges i søvn hver gang (dårlig vane :$ skal også have ham lært at falde i søvn selv, men med to større søskende, heriblandt en ballademager der helst ikke skal være alene for lang tid ad gangen, har det bare været nemmest at vugge ham i søvn, og jeg kan ikke lade dem være alene mens jeg bruger timer på at afvænne ham med vuggeriet).
Er der nogen, der har prøvet at have et barn, der power napper om dagen? Og blev det bedre på et tidspunkt? Jeg ved godt, at der er noget med overgang til dybere søvn efter 30-45 min. men hvad gør man i praksis for at forbedre søvnen?
Kh
Karoline (hvis førstefødte sov 4-5 timer om eftermiddagen som lille )
Hej, Kom til at se der er andre med problemet. Power nap baby. Frustrende. Vi har været til kiropraktor, fodterapeut, sakral halløj mm. og intet virker. Jeg skriver selvfølgelig for at få nogle tip til hvordan i har gjort, hvad i har prøvet at gøre for at få de kære små til at sove længere end 30-60 min af gangen.. Og så er vi nået op på 2½ times soven. det er ikke nok. Og så vågen i ca. 1-1½ time. det trækker sku tænder ud. Nogle ganeg går hun helt over og bare skriger.... intet hjælper. Hun er 4½ og er godt nok født 5 uger før tid men alligevel... Nå men, så fik jeg lidt luft.. :-)
Anmeld