Sparsom søvn om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.020 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. februar 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mit mindste barn er 6 ½ måned. Han har aldrig sovet specielt godt / længe om dagen. Oftest 30-40 min. ad gangen, og han virker bestemt ikke udhvilet, når han så vågner. Nogle gange kan jeg ved at vugge ham 10-15 min få ham til at sove længere, men som regel ikke. Så går der max 1 time, så er han træt igen. Ofte tager han 4 lure i løbet af en dag, og han skal vugges i søvn hver gang (dårlig vane :$ skal også have ham lært at falde i søvn selv, men med to større søskende, heriblandt en ballademager der helst ikke skal være alene for lang tid ad gangen, har det bare været nemmest at vugge ham i søvn, og jeg kan ikke lade dem være alene mens jeg bruger timer på at afvænne ham med vuggeriet).

Er der nogen, der har prøvet at have et barn, der power napper om dagen? Og blev det bedre på et tidspunkt? Jeg ved godt, at der er noget med overgang til dybere søvn efter 30-45 min. men hvad gør man i praksis for at forbedre søvnen?

Kh
Karoline (hvis førstefødte sov 4-5 timer om eftermiddagen som lille )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2008

Tynen

UUUHHHAAA!!! Hvor jeg kender det!!

Stella sover så kun 2 lure om dagen!! Max!
Og det var 2x15-20 min.

Jeg har prøvet alt!
min SP har været herude og vi har holdt "krisemøde" om det :)
Hun kan kun konstatere at Stella er en meget nysgerrig pige der ikke sover sin tid væk, som hun har skrevet.
Men vi har ikke fundet en løsning.

Det er hårdt for Stella fordi hun er pyller fra kl. 18 til hun kommer i seng kl. 19 - 1930 og det er hårdt for mig fordi jeg bare trænger til en breake i løbet af dagen!

Hun bliver 8 mdr. imorgen, og den sidste måned er det bare gået ned af bakke mht. søvn om dagen.

Nok ikke det svar du havde håbet på at høre - Men ville bare sige at du ikke er alene!
Og det er bare hårdt!!

Har tit tænkt på om det er fordi jeg ikke stimulerer hende nok og hun derfor ikke bliver ordentlig træt - Men ikke engang en tur i svømmehallen får hende til at sove lænegere!
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre efterhånden.

Håber på at det bliver bedre når hun skal i DP!
Ellers kommer DP-mor da til at gå helt i hundene :)

Sikke et langt svar om ingenting - Fik vist lige afløb for lidt frustrationer :)

Håber andre har et guldkorn vi kan bruge :)

Trine

Anmeld

1. marts 2008

Charlotte_82

puha..min datter på 9 måneder er også i en periode hvor hun bare sover rigtig skidt både dag og nat for tiden :'( i dagplejen sover hun ellers godt..hun sover 2 gange 3 timer 8( gud ved hvad dagplejeren bedøver hende med :)) nå men jeg har ikke e t ordenligt svar til jer andet end at jeg føler med jer og selv står midt i det ;) mindes ikke at de 2 store sov så skidt som Melanie gør for tiden...

Anmeld

2. marts 2008

Moderator

[citat][f][småt]Charlotte_82 skriver:[/småt][/f] puha..min datter på 9 måneder er også i en periode hvor hun bare sover rigtig skidt både dag og nat for tiden :'( i dagplejen sover hun ellers godt..hun sover 2 gange 3 timer 8( gud ved hvad dagplejeren bedøver hende med :)) nå men jeg har ikke e t ordenligt svar til jer andet end at jeg føler med jer og selv står midt i det ;) mindes ikke at de 2 store sov så skidt som Melanie gør for tiden...[/citat] Ja de plejer at sove godt, når de kommer ud og er sammen med andre børn. Det er sjovt det, du skriver, Charlotte, hos os er søvnen om dagen også blevet mindre for hver gang per barn. Eller sjovt er det sgu ikke ;) Jeg sætter min lid til, at det bliver bedre,når han kan holde sig længere vågen, begynder at spise rigtig mad. Men der er da også dage, hvor han lige tager et par timer uden en lyd. Kh Karoline

Anmeld

2. marts 2008

Moderator

Tynen skriver:

UUUHHHAAA!!! Hvor jeg kender det!!

Stella sover så kun 2 lure om dagen!! Max!
Og det var 2x15-20 min.

Jeg har prøvet alt!
min SP har været herude og vi har holdt "krisemøde" om det :)
Hun kan kun konstatere at Stella er en meget nysgerrig pige der ikke sover sin tid væk, som hun har skrevet.
Men vi har ikke fundet en løsning.

Det er hårdt for Stella fordi hun er pyller fra kl. 18 til hun kommer i seng kl. 19 - 1930 og det er hårdt for mig fordi jeg bare trænger til en breake i løbet af dagen!

Hun bliver 8 mdr. imorgen, og den sidste måned er det bare gået ned af bakke mht. søvn om dagen.

Nok ikke det svar du havde håbet på at høre - Men ville bare sige at du ikke er alene!
Og det er bare hårdt!!

Har tit tænkt på om det er fordi jeg ikke stimulerer hende nok og hun derfor ikke bliver ordentlig træt - Men ikke engang en tur i svømmehallen får hende til at sove lænegere!
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre efterhånden.

Håber på at det bliver bedre når hun skal i DP!
Ellers kommer DP-mor da til at gå helt i hundene :)

Sikke et langt svar om ingenting - Fik vist lige afløb for lidt frustrationer :)

Håber andre har et guldkorn vi kan bruge :)

Trine

Hej Trine, hvad hedder din sp? Hvor bor du egentlig henne, altså område, kan jo se at du også er fra Viborg? Vi kan snart samle en lille Viborg-mg, Mette /Mebach og jeg kan jo lige spytte over Katedralskolen til hinanden (ikke at vi har prøvet, endnu ;))

Kh
Karoline

Anmeld

2. marts 2008

Rasmine

Hej Trine, hvad hedder din sp? Hvor bor du egentlig henne, altså område, kan jo se at du også er fra Viborg? Vi kan snart samle en lille Viborg-mg, Mette /Mebach og jeg kan jo lige spytte over Katedralskolen til hinanden (ikke at vi har prøvet, endnu ;))

Kh
Karoline

Jo jo, jeg HAR prøvet, der var desværre modvind...
Go idé i øvrigt med Viborg MC.
Øh.. MG.
Så Tynen, få fingeren ud og kom et smut til staden en dag.

Anmeld

2. marts 2008

Doktor Doolittle

Hej Caroline
Vores den ældste sov også en 4-timers lur om eftermiddagen plus en kortere om formiddagen. William som er 1½ nu, har aldrig sovet meget om dagen. Han sover ca. 1 timer på en dag, hvis han er hjemme (og har gjort det siden han var ca. 4 mdr.) og 3 hvis han har været i vuggestue. Vi er af samme grund nødt til at spise aftensmad senest 17.30 og lægge ham i seng kl. 18, det er den eneste måde det fungerer på her.
Knus Tina

Anmeld

3. marts 2008

Charlotte_82

[citat][f][småt]kaba skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Charlotte_82 skriver:[/småt][/f] puha..min datter på 9 måneder er også i en periode hvor hun bare sover rigtig skidt både dag og nat for tiden :'( i dagplejen sover hun ellers godt..hun sover 2 gange 3 timer 8( gud ved hvad dagplejeren bedøver hende med :)) nå men jeg har ikke e t ordenligt svar til jer andet end at jeg føler med jer og selv står midt i det ;) mindes ikke at de 2 store sov så skidt som Melanie gør for tiden...[/citat] Ja de plejer at sove godt, når de kommer ud og er sammen med andre børn. Det er sjovt det, du skriver, Charlotte, hos os er søvnen om dagen også blevet mindre for hver gang per barn. Eller sjovt er det sgu ikke ;) Jeg sætter min lid til, at det bliver bedre,når han kan holde sig længere vågen, begynder at spise rigtig mad. Men der er da også dage, hvor han lige tager et par timer uden en lyd. Kh Karoline[/citat] hehe hvis det er em tendens at nummer 3 sover værre end de første børn så skal jeg dælme ikke ha flere ;) ej pjat...men ja satser også efter at Det bliver bedre med Melanie her indenfor de næste par måneder inden det for alvor går løs med eksamens læsning. Nu skal det lige siges at Melanie har været meget syg her på det sidste og lige pt er hun en smule rød i begge ører men ikke nok til at kalde det mellemørebetændelse så medicin kan hun ikke få...øv øv...må snakke med egen læge om det her en af de første dage i denne uge hvis det ikke bliver bedre om natten for ellers går jeg da helt i sort tror jeg :(

Anmeld

3. marts 2008

Tynen

kaba skriver:

Kh
Karoline

Jamen jeg bor i provinsen Mønsted, så tror ikke det er en SP fra Viborg :)
Hun hedder Ann-Dorthe.

Er helt sikkert klar på en date!
Hvis Mette kan holde ud til at se Stella får rugbrødder uden at gå helt i hundene ;)

Trine

Anmeld

3. marts 2008

Moderator

Tynen skriver:

kaba skriver:

Kh
Karoline

Jamen jeg bor i provinsen Mønsted, så tror ikke det er en SP fra Viborg :)
Hun hedder Ann-Dorthe.

Er helt sikkert klar på en date!
Hvis Mette kan holde ud til at se Stella får rugbrødder uden at gå helt i hundene ;)

Trine

Kunne være hygge :) Tror også at Mette aka Study Mummy trænger til at se andre mennesker inden hun får total malerhjerne 8(

Kh
Karoline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.