skal jeg lade hende sidde til hun har fået noget at spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

Bare mig..

Mumto3 skriver:

Mine børn spiser på forskellige tidspunkter. Min midterste søn har hovedmåltid om morgen. Han har altid spist mega meget til morgenmad, og det gør han stadig. Mens den ældste søn helst springer morgenmaden over, eller spiser meget meget lidt, til gengæld spiser han rigtig meget til aftensmad.

Det jeg vil fortælle er blot, at det er forskelligt hvornår på dagen børn er sultne, og måske er din datter bare ikke sulten til frokost. Hvis hun bliver sulten i løbet af eftermiddagen (og det gør de fleste børn jo) så ville jeg tilbyde hende rugbrød og ikke kiks/frugt. For hun skal selvfølgelig ikke finde ud af at hvis hun ikke spiser frokost, så er der lækkerier senere i stedet for.

Ja du har ret.. Børn er og bliver bare forskellige (heldigvis for det da) men ville bare så gerne at hun spiste noget mere. Lige for tiden er ingen af måltiderne hovedmåltider, for hun spiser faktisk stort set ikke noget...

Det med mellemmåltiderne, ja, det er rigtigt, og dem skal jeg nok være bedre til at lade helt være med, så længe hun intet spiser, men har noget haft en tendens til at tænke, at det er bedre end ikke noget.. (det sker ikke særlig tit, så jeg vil ikke sige, at det er noget hun ved at hun får senere uanset..)

Det er sgu ikke nemt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Mussen2

Nicolinesmor170510 skriver:

Hun er med i det hele. Og bliver også sat på køkkenbordet så hun kan være med til at komme pålægget på selv. Vi har holdt "picnic" flere steder rundt omkring i lejligheden og på altanen men det virker ikke jeg er løbet tør for idéer

Ja, det er sørme ikke nemt. Har du prøvet med jordbær på rugbrødsmadder og banan ligeså.

Og så lav hendes livretter til aften. Herhjemme kunne det være lasagne, deller, boller i karry.

Hvis hun ellers er glad, så skal det nok gå. Jeg synes der er en tendens til at mindre børn spiser stort ex. en dag og så småspiser/faster en del dage, for så at tanke igen

Anmeld

12. august 2011

Kamelia

Mad og det at spise må i min verden aldrig blive en straf, for så bliver det negativt at spise i barnets verden, særlig når hun er så lille og så bliver det for alvor et problem.

Har du undersøgt hvad hun spiser i dagplejen? Altså får hun det hun kan lide hjemme.

Med mindre hun er undervægtig tager hun altså ikke skade af at du lige så stille tager ud når måltidet er slut og bliver hun så sulten så server rugbrødsmadder igen.

Men det er min måde at gøre det på og det har fungeret herhjemme, ingen af mine børn har fået dårlige vaner af den grund!

Anmeld

12. august 2011

1000Ben

Herhjemme hjalp det at indrage min søn i madlavningen og til frokost sørgede jeg for at frokosten var meget spændende med skåle han selv kunne tage maden fra og sjove ansigter osv... Men kan godt forstå at det er frustrerende... Så du får lige en 

Anmeld

12. august 2011

Bare mig..

Tak for jeres råd..

Jeg har prøvet og give hende banan på, most så hun ikke piller det af, men lige lidt hjalp det Jeg har spurgt i dp hvad hun får der, så hun får nøjagtig det samme her..

Når vi sidder der, viser jeg heller ikke at jeg bliver frustreret, så for hende tror jeg egentlig ikke det er negativt, i hvertfald via mit kropssprog og min stemme forbliver rolig..

Ja, jeg må vel bare vente og se tiden an.. For nej hun er ikke undervægtig, men har faktisk gode kinder, lår og arme, så hun mangler som sådan ikke noget på kroppen.. Alligevel synes jeg hun burde spise mere, eller bare lidt..

Det har stået på et par uger nu, og idag og igår var hun dårlig, så håber så sandelig ikke, at det kommer sig af at hun ikke har spist så meget... :/ hun har dog spist frokost ved dp mandag-onsdag men igår blev det også et problem i dp.. - Det viste sig så, at hun var en smule sløj, og også idag... Bare det ikke er fordi hun ikke får spist noget, for drikke, gør hun fint..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.