skal jeg lade hende sidde til hun har fået noget at spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. august 2011

Bare mig..

Jeg døjer simpelthen sådan med at få min datter til at spise til frokost. Hun vil INTET spise. Overhovedet.

Så mit spørgsmål er om jeg skal lade hende sidde ved bordet indtil hun får spist noget? Eller hvad skal jeg gøre?
Er lige ved at få et føl af at hun intet spiser. :-(
Hun er knap 15 mdr og forstår én hel del.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

aya-zia

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg døjer simpelthen sådan med at få min datter til at spise til frokost. Hun vil INTET spise. Overhovedet.

Så mit spørgsmål er om jeg skal lade hende sidde ved bordet indtil hun får spist noget? Eller hvad skal jeg gøre?
Er lige ved at få et føl af at hun intet spiser. :-(
Hun er knap 15 mdr og forstår én hel del.

altså når mine unger er i det humør eller må heller sige når den ældste er i det humør så må hun jo bare la vær med at spise... hun kommer altid selv og siger når hun er sulten... da hun var på alder med din datter fik hun noget når hun sage det men nu må hun bare vente til der er aftensmad... hun er 5 og forstår jo faktsik alt...

den yngste TØR jeg ik sige det til... for hun stopper bare med at spise i flere dage så... HUN HADER MAD...

Anmeld

12. august 2011

Ayasmor

Sådanne perioder havde min datter også.. og det kom helt af sig selv at hun begyndte at spise igen.. Personligt synes jeg at en på 15 mdr. er for lille til at blive siddende til hun har spist..

Jeg gjorde det at jeg tilbød hver dag, og hvis hun ikke spiste, tilbød jeg bare igen i løbet af dagen..

Anmeld

12. august 2011

Sjl-msl-Mkl

Hvis det havde være mig og min datter, så ville jeg lade hende gå! Hvis hun virkelig mener det at hun ikke vil spise, jamen så må hun jo rejse sig. Min datter gjorde det også i den alder, jeg lod hende gå. Jeg/man/vi kan ikke tvinge de små til og spise, desværre. Så må hun få noget tidligere eftermiddagsmad eller sådan.

Anmeld

12. august 2011

SjeBets

jeg tror ikke jeg ville lade hende sidder til hun har spist, men tilbyde hende hvad der er, og så se om hun ikke kommer igen senere og vil have noget. når hun ikke er ældre så vil jeg ikke komme med lange forklaringer om at spisetid er spisetid og alt det 

Anmeld

12. august 2011

Bare mig..

Det er bare så røv frustrerende for i dagplejen vil hun gerne spise men ikk herhjemme. Intet ryger ned.

Anmeld

12. august 2011

Bare mig..

Er egentlig heller ikk selv tilhænger af at man lader dem sidde eller at der kommer én konsekvens af at de ikk spiser, men jeg er bare løbet tør for idéer for hun spiser vitterlig intet. Aftensmaden er også blevet mere og mere sjældent at hun spiser.

Anmeld

12. august 2011

Mussen2

Sådan perioder har vi også været igennem. Jeg synes (nogengange) det har hjulpet at ændre scene.

Ex. hvis hun sidder med henne på køkkenbordet, når maden findes frem og smørres.

Eller sætte sig på et tæppe på terassen eller lignende.

Måske hun gene vil deltage mere, får hun lov selv at vælge pålæg?

Måske er der tænder påvej,. det kan give problemer med rugbrødden.

Håber det kan hjælpe lidt

Anmeld

12. august 2011

Bare mig..

Mussen2 skriver:

Sådan perioder har vi også været igennem. Jeg synes (nogengange) det har hjulpet at ændre scene.

Ex. hvis hun sidder med henne på køkkenbordet, når maden findes frem og smørres.

Eller sætte sig på et tæppe på terassen eller lignende.

Måske hun gene vil deltage mere, får hun lov selv at vælge pålæg?

Måske er der tænder påvej,. det kan give problemer med rugbrødden.

Håber det kan hjælpe lidt

Hun er med i det hele. Og bliver også sat på køkkenbordet så hun kan være med til at komme pålægget på selv. Vi har holdt "picnic" flere steder rundt omkring i lejligheden og på altanen men det virker ikke jeg er løbet tør for idéer

Anmeld

12. august 2011

Mumto3

Mine børn spiser på forskellige tidspunkter. Min midterste søn har hovedmåltid om morgen. Han har altid spist mega meget til morgenmad, og det gør han stadig. Mens den ældste søn helst springer morgenmaden over, eller spiser meget meget lidt, til gengæld spiser han rigtig meget til aftensmad.

Det jeg vil fortælle er blot, at det er forskelligt hvornår på dagen børn er sultne, og måske er din datter bare ikke sulten til frokost. Hvis hun bliver sulten i løbet af eftermiddagen (og det gør de fleste børn jo) så ville jeg tilbyde hende rugbrød og ikke kiks/frugt. For hun skal selvfølgelig ikke finde ud af at hvis hun ikke spiser frokost, så er der lækkerier senere i stedet for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.