Serviceniveau i børnehaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.464 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. august 2011

Maise86

Jeg har hørt fra en af mine veninder som har en dreng i børnehave at pædagogerne f.eks. Ikke vil hjælpe børnene med at åbne deres ostehapser, binde deres sko og hjælpe dem fingervanter på. Det resulterer i at hendes dreng så får åbne ostehapser, de der spiral snørebånd i skoene og luffer på hænderne når han er afsted. Jeg tænker faktisk at jeg synes det er for dårligt - man kan vel ikke regne med at alle børnehavebørn er 100% selvhjulpne? er det generelt sådan det er i børnehaverne? (undskylder indlægget er skrevet sammen skriver fra iPhone)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

Georgia

Maise86 skriver:

Jeg har hørt fra en af mine veninder som har en dreng i børnehave at pædagogerne f.eks. Ikke vil hjælpe børnene med at åbne deres ostehapser, binde deres sko og hjælpe dem fingervanter på. Det resulterer i at hendes dreng så får åbne ostehapser, de der spiral snørebånd i skoene og luffer på hænderne når han er afsted. Jeg tænker faktisk at jeg synes det er for dårligt - man kan vel ikke regne med at alle børnehavebørn er 100% selvhjulpne? er det generelt sådan det er i børnehaverne? (undskylder indlægget er skrevet sammen skriver fra iPhone)

Det lyder som en meget dårlig børnehave, direkte
Stakkels børn. Selvfølgelig skal børnene prøve selv, men da ikke den første mdr. Og kan de ikke derefter, så for de da hjælp. Har aldrig oplevet andet. Vil dermed sige, at min datter tit kommer hjem med to uens sokker, bukser der vender forkert. Men pyt med det....

I vores bh, hjælper de gerne med ostehaps og lign

Anmeld

12. august 2011

kirsti

Hold da ferie, det lyder da helt vildt!

Godt nok tror jeg vi er priviligerede i den bh Noah går i men det du beskriver virker da helt hen i vejret.

Noah har fødselsdag i dag og i hans børnehave sættes der så en hel pædagog af til at lave fødselsdag'mad/dessert' sammen med ham alene. Det er så en overraskelse for de andre børn hvad han har valgt indtil de skal spise.

Det gør de hver eneste gang der er et barn der har fødselsdag

Anmeld

12. august 2011

Chalala85

Hold da op.. I min verden skal børnene hjælpes, men self hjælpes på vej til selv at lære hvordan man gør. Men at binde et snørrebånd er altså ikke altid lige nemt.

I Mikkels børnehave er det meget hjælpsomme synes jeg. De viser dem hvordan de skal gøre og roser dem når de så prøver. Det giver dem en +1 oplevelse. Det er fantastisk.

Så den børnehave din venindens barn går i er efter min mening under al kritik.

Anmeld

12. august 2011

helle85

de skal da have hjælp til deres ostehaps nå de er små, men de lærer hurtigt at åbne dem fordi de også er nød til at prøve selv engang imellem da de ikke kan hjælpe alle børn på engang

somregl se de fleste børnehaver at børnen ikke har fingervanter med, før de selv kan tage dem på, men så kan man jo købe dem uden fingre i. og de se også helst at de ikke har snørbånds sko på men dem med velkobånd (staves) istedet.

men de skal da hjælpe børnen hvis de har de med alligevel det gør de i vores børnehave.

Anmeld

12. august 2011

Maise86

Jeg blev virkelig også forarget da hun sagde det, men jeg har endnu ikke børnehavebørn selv, men på mig lyder det bare for 'stramt' hvis man har sparet så meget at der ikke er tid til at åbne en ostehaps!

Anmeld

12. august 2011

ekzunz

I min datters børnehave (i Hillerød kommune) er der heldigvis madordning, men de har haft en periode med madpakker i en sommerferie. Der ville pædagogerne ikke hjælpe med ostehapser, så hun måtte få de andre børn til at hjælpe hende. Men de hjælper de børn som ikke selv kan lyne lynlåse, tage fingervanter på osv, men det er jo selvfølgelig med henblik på at de bliver så selvhjulpne som muligt - så hurtigt som muligt

Men de nægter at hjælpe hvis man ikke kan finde sine børn - det synes jeg næsten er værre!! Når man har rendt rundt i 20 min for at finde sit barn og der så stadig bare sidder 3 personer på samme plads og siger "har du ikke fundet hende endnu...."

Anmeld

12. august 2011

hekran

I går formiddag var hende børneeksperten inde og snakke om curlingforældre, der regner med, at lærere/pædagoger kan gøre alt for deres børn. De kan jo ikke snøre 20 par snørebånd og servicere på stribe. Synes egentlig også at din overskrift har en underlig forventning til børnehavens pædagoger. Serviceniveau? Det er da ikke derfor de er der! Det er vel meningen, at børn lærer ting hjemmefra og at de får hjælp til tingene hvis der er brug for det. Man kan ikke regne med, at pædagoger lærer ham at binde snørebånd. Hvis han er for lille, jamen så skal han have velcroklæb eller lign 

Børn skal ikke serviceres! De skal hjælpes.

Anmeld

12. august 2011

Maise86

Marita skriver:

I går formiddag var hende børneeksperten inde og snakke om curlingforældre, der regner med, at lærere/pædagoger kan gøre alt for deres børn. De kan jo ikke snøre 20 par snørebånd og servicere på stribe. Synes egentlig også at din overskrift har en underlig forventning til børnehavens pædagoger. Serviceniveau? Det er da ikke derfor de er der! Det er vel meningen, at børn lærer ting hjemmefra og at de får hjælp til tingene hvis der er brug for det. Man kan ikke regne med, at pædagoger lærer ham at binde snørebånd. Hvis han er for lille, jamen så skal han have velcroklæb eller lign 

Overskriften var lidt ironisk ment, da jeg umiddelbart troede det var noget man selvfølgelig hjalp børnene med - uden at det blev betragtet som en "ekstra service". Jeg så godt det med Lola Jensen igår, og det hun beskriver er slet ikke det jeg forventer! Men jeg sender da også mit barn afsted med ble på i forventning om at de giver ham en ren på når han har brug for en, og som andre skriver så er det jo en læringsproces som børnene skal støttes i. Der er vel også noget pædagogik i at lære og hjælpe børnene. Jeg må indrømme at når jeg hører sådan nogle ting bliver glad for at mine unger er i privat institution hvor der er tid til børnene, indpakkede ostehapser, snørebånd, fingervanter og alt andet der hører til ungernes dagligdag :-)

Anmeld

12. august 2011

AndreasMor84

Marita skriver:

Hvis vi skulle bruge tid på at bide 34 par sko, give 48 par vanter på, lyne 34 flyverdragter osv. hver gang vi skal ud (g det gør vi ofte 2-3 gange om dagen). havde vi jo ikke tid til andet. Det er ikke min primær opgave som pædagog at lære børn at tage tøj på - det er forældrenes!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.