stoppet med at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

okay... men et godt råd er hvertfald det jeg har nævnt. og hvis du oplever STOR smerte så kontakt din læge... for du skal for guds skyld ikke opleve brystbetændelse.. det skulle være MEGET smertefuldt.. 

jeg håber det lykkeds for dig  

ja det er det . - sikke en opgave for at stoppe med at amme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Enig i de varme bade og massage!

Jeg tog toppen af mælken 2 x dagligt, de første 2 dage efter jeg havde taget pillerne! Men så stoppede jeg med det, og gik i varmt bad mellem 3 og 5 gange om dagen. Jeg stod under bruseren til alle knuder var masseret væk. Det gjorde ondt, både i brystet men også hænderne for der skulle trykkes til nogle steder.
Jeg gik med uldindlæg, selvom det var i juni måned og nok det eneste sommer vi skal have i år, for at holde brystet varmt og mindske risikoen for knuder. 

Efter 5 dage var det tåleligt, og efter en uge kunne jeg ligge på maven igen!

Pøj pøj med det, og husk at reagere på rødmen, feber eller generelt ubehag - det kan være brystbetændelse.

hvad hedder den film det os de piller jeg har fået. sidder nu med en varme pude for at se om det kan hjælpe på knuderne. hvor langtid gik der før du kunne mærke at det var ved at gå i sig selv

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

ang det med at malke ud med hånden der er en film inde på youtube som viser hvordan du skal gøre det.. og den hjælp mig da jeg stoppet med at amme også fik de piller.. jeg fik to piller hvor jeg skulle tage en halv om aften og en halv om morgen i 2 dage.. og allerede på anden dagen lkunne jeg mærke virkningen

det gør bare så ondt - har de samme piller. tog en halv i morges og en halv her til aften. tror ju jeg kan mærke en forskel imorgen

Anmeld

11. august 2011

AnneBJ

Anonym skriver:

hvad hedder den film det os de piller jeg har fået. sidder nu med en varme pude for at se om det kan hjælpe på knuderne. hvor langtid gik der før du kunne mærke at det var ved at gå i sig selv

Film?

På 5. dagen kunne jeg mærke det begyndte at gå i sig selv, og brysterne var ikke så spændte længere.

Jeg fik 2 piller, og skulle tage en halv morgen og aften i 2 døgn

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Film?

På 5. dagen kunne jeg mærke det begyndte at gå i sig selv, og brysterne var ikke så spændte længere.

Jeg fik 2 piller, og skulle tage en halv morgen og aften i 2 døgn

os dem jeg får. tager det godt nok så langtid troede det tog 2 dage med sådan nogen ømme bryster

Anmeld

11. august 2011

AnneBJ

Anonym skriver:

os dem jeg får. tager det godt nok så langtid troede det tog 2 dage med sådan nogen ømme bryster

Det er jo heldigvis forskelligt!

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Det er jo heldigvis forskelligt!

håber ! for det her er da ikk til at holde ud

Anmeld

11. august 2011

Fam. Madsen

Anonym skriver:

det gør bare så ondt - har de samme piller. tog en halv i morges og en halv her til aften. tror ju jeg kan mærke en forskel imorgen

ja det gør hammer ondt jeg var selv igennem det for ca 14 dage siden så kan tydlig huske hvordan det er, og hvor meget jeg

du må gerne skrive privat hvis du har brug for det.. men jeg kunne mærke en forskel allerede dagen efter.. og ejg gik i bad og prøvet så godt jeg kunne og malke ud med hånden.  det er ikke nemt det ved jeg. 

håber enderligt du kan mærke forskel imorgen, ligesom jeg kunne. kæmpe  ved hvor ondt du har.

Anmeld

12. august 2011

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

ja det gør hammer ondt jeg var selv igennem det for ca 14 dage siden så kan tydlig huske hvordan det er, og hvor meget jeg

du må gerne skrive privat hvis du har brug for det.. men jeg kunne mærke en forskel allerede dagen efter.. og ejg gik i bad og prøvet så godt jeg kunne og malke ud med hånden.  det er ikke nemt det ved jeg. 

håber enderligt du kan mærke forskel imorgen, ligesom jeg kunne. kæmpe  ved hvor ondt du har.

Jeg massageret dem med baby olie igår aftens og varme pude på, gik i seng kl 22 kl 02.00 vågner jeg og græder , for helvede jeg havde ondt, at jeg måtte ligge mit barn til for at tag trygget ! ..

Anmeld

12. august 2011

hekran

Anonym skriver:

jeg har valgt at stoppe med at amme, og har så fået 2 piller som skal stoppe mælken. men nøøj de knuder og spænninger jeg har . hvad kan jeg gør for at få dem lidt væk, så der ikke går betændelse ? . jeg kan ikke få gang i hånd malking, har ikke lige tekniken

Jeg tog også imod piller til at stoppe amningen efter min første fødsel. Sønnen var da 3-4 dage gammel og jeg fik at vide fra barselsgangen, at jeg skulle tage en stram BH på. Jeg tog en før-graviditetsBH på og lagde to uldne indlæg i hver af skålene. Jeg sov med BHen og brysterne blev knaldhårde og kuglerunde. Men jeg blev ved i ca 5 dage og til sidst var de normale igen. Jeg mælkede ikke ud. Det gik faktisk bare i sig selv igen. Brysterne var ømme og det var jeg også, men måske var jeg bare heldig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.