Anonym skriver:
når det må jeg gerne. så må gerne bruge en bryst pumpe ?
problemet er at du skal ikke malke det hele ud. bare lige så trykket bliver lettet...
og med tiden går der længere og længere tid mellem at brysterne bliver ømme, hvis du f.eks. bruger brystpumpe kan du nok godt komme til at pumpe for meget ud og derved kan pillernes effekt udlignes ved at du stimulere mælkeproduktionen på den måde,,
den bedste måde er at du tager noget babyolie og massere brysterne først så knuderne bliver "opløste" og samtidig malker du lidt ud så trykket bliver lettet.. bare med hånden... ikke mere end det... og så skulle pillerne gerne virke så mælkeproduktionen stopper... det er jo med de piller at den ene tager du f.eks i dag. i to halvdele (mener jeg det er) kommer an på hvilke det er.. dem jeg tog var der kun EN pille i og der skulle jeg tage en halv den dag jeg fik dem, og så havde jeg en uge med ømme bryster og udmalkning stille og roligt for at lette trykket for at undgå brystbetændelse, og så skulle jeg tage den anden halvdel af pillen en uge efter jeg tog den første del.. og efter det var der faktisk ikke noget...
jeg var nemlig også i tvivl om det med udmalkning, men jeg ringede til min læge hvor der er sygeplejesker der tager telefonen hvor hun rådede mig som jeg siger til dig nu
og det hjalp.. der gik en uge og så var der ikke mere ømme bryster...
Anmeld