stoppet med at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.702 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Anonym trådstarter

jeg har valgt at stoppe med at amme, og har så fået 2 piller som skal stoppe mælken. men nøøj de knuder og spænninger jeg har . hvad kan jeg gør for at få dem lidt væk, så der ikke går betændelse ? . jeg kan ikke få gang i hånd malking, har ikke lige tekniken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

otlitrom

Varme bade hvor du masserer brystet, det skulle hjælpe.

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Varme bade hvor du masserer brystet, det skulle hjælpe.

har prøvet, så kommer der bare en knude et andet sted AV AV .

Anmeld

11. august 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

jeg har valgt at stoppe med at amme, og har så fået 2 piller som skal stoppe mælken. men nøøj de knuder og spænninger jeg har . hvad kan jeg gør for at få dem lidt væk, så der ikke går betændelse ? . jeg kan ikke få gang i hånd malking, har ikke lige tekniken

du må gerne malke ud så trykket lætter... ikke mere end det... 

ellers kan du risikere at få brystbetændelse..

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

du må gerne malke ud så trykket lætter... ikke mere end det... 

ellers kan du risikere at få brystbetændelse..

når det må jeg gerne. så må gerne bruge en bryst pumpe ?

Anmeld

11. august 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

når det må jeg gerne. så må gerne bruge en bryst pumpe ?

problemet er at du skal ikke malke det hele ud. bare lige så trykket bliver lettet... 

og med tiden går der længere og længere tid mellem at brysterne bliver ømme, hvis du f.eks. bruger brystpumpe kan du nok godt komme til at pumpe for meget ud og derved kan pillernes effekt udlignes ved at du stimulere mælkeproduktionen på den måde,,

den bedste måde er at du tager noget babyolie og massere brysterne først så knuderne bliver "opløste" og samtidig malker du lidt ud så trykket bliver lettet.. bare med hånden... ikke mere end det... og så skulle pillerne gerne virke så mælkeproduktionen stopper... det er jo med de piller at den ene tager du f.eks i dag. i to halvdele (mener jeg det er) kommer an på hvilke det er.. dem jeg tog var der kun EN pille i og der skulle jeg tage en halv den dag jeg fik dem, og så havde jeg en uge med ømme bryster og udmalkning stille og roligt for at lette trykket for at undgå brystbetændelse, og så skulle jeg tage den anden halvdel af pillen en uge efter jeg tog den første del.. og efter det var der faktisk ikke noget... 

jeg var nemlig også i tvivl om det med udmalkning, men jeg ringede til min læge hvor der er sygeplejesker der tager telefonen hvor hun rådede mig som jeg siger til dig nu og det hjalp.. der gik en uge og så var der ikke mere ømme bryster...  

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

problemet er at du skal ikke malke det hele ud. bare lige så trykket bliver lettet... 

og med tiden går der længere og længere tid mellem at brysterne bliver ømme, hvis du f.eks. bruger brystpumpe kan du nok godt komme til at pumpe for meget ud og derved kan pillernes effekt udlignes ved at du stimulere mælkeproduktionen på den måde,,

den bedste måde er at du tager noget babyolie og massere brysterne først så knuderne bliver "opløste" og samtidig malker du lidt ud så trykket bliver lettet.. bare med hånden... ikke mere end det... og så skulle pillerne gerne virke så mælkeproduktionen stopper... det er jo med de piller at den ene tager du f.eks i dag. i to halvdele (mener jeg det er) kommer an på hvilke det er.. dem jeg tog var der kun EN pille i og der skulle jeg tage en halv den dag jeg fik dem, og så havde jeg en uge med ømme bryster og udmalkning stille og roligt for at lette trykket for at undgå brystbetændelse, og så skulle jeg tage den anden halvdel af pillen en uge efter jeg tog den første del.. og efter det var der faktisk ikke noget... 

jeg var nemlig også i tvivl om det med udmalkning, men jeg ringede til min læge hvor der er sygeplejesker der tager telefonen hvor hun rådede mig som jeg siger til dig nu og det hjalp.. der gik en uge og så var der ikke mere ømme bryster...  

mange tak  så må jeg se om jeg kan få noget ud med hænderne, jeg har fået 2 piller en hel idag og en hel imorgen

Anmeld

11. august 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

mange tak  så må jeg se om jeg kan få noget ud med hænderne, jeg har fået 2 piller en hel idag og en hel imorgen

okay... men et godt råd er hvertfald det jeg har nævnt. og hvis du oplever STOR smerte så kontakt din læge... for du skal for guds skyld ikke opleve brystbetændelse.. det skulle være MEGET smertefuldt.. 

jeg håber det lykkeds for dig  

Anmeld

11. august 2011

AnneBJ

Enig i de varme bade og massage!

Jeg tog toppen af mælken 2 x dagligt, de første 2 dage efter jeg havde taget pillerne! Men så stoppede jeg med det, og gik i varmt bad mellem 3 og 5 gange om dagen. Jeg stod under bruseren til alle knuder var masseret væk. Det gjorde ondt, både i brystet men også hænderne for der skulle trykkes til nogle steder.
Jeg gik med uldindlæg, selvom det var i juni måned og nok det eneste sommer vi skal have i år, for at holde brystet varmt og mindske risikoen for knuder. 

Efter 5 dage var det tåleligt, og efter en uge kunne jeg ligge på maven igen!

Pøj pøj med det, og husk at reagere på rødmen, feber eller generelt ubehag - det kan være brystbetændelse.

Anmeld

11. august 2011

Fam. Madsen

Anonym skriver:

ang det med at malke ud med hånden der er en film inde på youtube som viser hvordan du skal gøre det.. og den hjælp mig da jeg stoppet med at amme også fik de piller.. jeg fik to piller hvor jeg skulle tage en halv om aften og en halv om morgen i 2 dage.. og allerede på anden dagen lkunne jeg mærke virkningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.