Synes godt nok mange mødre skriver herinde at ... " den gik ikke her, jeg var skredet med vores søn/datter...."... Altså helt ærligt, så let er det altså ikke når der er børn indblandet...
Der er mange eksempler, men fx det eksempel TS kommer med, hvor det kun er morgensituationen der er træls, der mener jeg sgu at man bør snakke om det, blive, evt. få hjælp udefra... Mener I seriøst at I ville gøre jeres barn til skilsmissebarn (med alt hvad det indebærer!) pga én situation der går DIG som mor på...? Ja så kan jeg godt forstå der er mange skilsmisser ude i verden, hvis et enkelt problem kan gøre at "så skrider jeg sgu bare....".... Hvem tænker man så på? Det er da hvertfald ikke sit barn....
Tror ikke folk er klar over hvad det kan gøre for et barn at være skilsmissebarn... Prøv at google og læs en masse beretninger fra skilsmissebørn..
Jeg siger ikke at man ALDRIG skal gå fra hinanden når der er børn indblandet, der kan selvfølgelig være tilfælde hvor både forældre og barn er bedre tjent med at leve hver for sig.. Men så skal det virkelig være slemt, som vold, druk osv. Det skal et barn IKKE vokse op i.. Men at mor og far diskuterer over hvem der står op om morgenen, altså herregud, det kan et barn godt klare!! De er ikke lavet af glas, og det er normalt at mennesker diskuterer, hvorfor må et barn ikke se det?
Der er igen forskel på om man skændes og råber af hinanden dagligt - det er ikke rart for nogen parter og der skal hjælp til! Og KAN ende i skilsmisse... Men om man diskuterer på nogenlunde plan og i nogle perioder mere end andre, altså herregud.. Mine forældre diskuterede da også da jeg var barn, ikke råbte og skreg (for skal man IKKE med barn i nærheden) men diskuterede, blev småsure og blev så gode venner igen.... Og jeg har ikke taget skade
Synes bare folk giver så let op og siger " jeg skrider MED barnet" øhh.. barnet har også en far? Som også elsker det ligeså højt, muligvis ikke viser det som moren gør.. Men et barn er altså ikke kun morens eje... Der er 2 forældre, altid. (næsten
)
Anmeld