Hvad skal jeg købe af overtøj? (efterår/vinter og 1-årig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.730 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. august 2011

K&S

Anton er blevet 1 år og går i DP - det er derfor første år, hvor jeg skal ud og købe overtøj m.m. til ham, men jeg synes godt nok, det er en jungle, så vær søde at hjælpe mig

Hvad skal jeg købe?

- Flyverdragt

- Regnfutter med fleece (han går ikke endnu)

- Termotøj

- Fleecejakke (til overgang)

- Hue og vanter

Vi har regntøj  (uden foer)

fra en 1. gangs vinter-tøjs-indkøbende mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Mi

Det lyder meget rimeligt. Jeg har været glad for at have en vinterjakke til dem også. Hvis man fx kører langt i bil, kan det godt blive for varmt med flyverdragt, og hvis man skal i byen er det fint nok, at de bare lige kan få en jakke på

Anmeld

11. august 2011

TaAsJu

termo tøj er uundværligt  men ja en vinterjakke ville også være en rigtig god ide... måske nogle varmer sko end regnfutter.. har selv har nogen de er guldværd.. men ville nok også købe et par vinter støvler...

Anmeld

11. august 2011

K&S

Mi skriver:

Det lyder meget rimeligt. Jeg har været glad for at have en vinterjakke til dem også. Hvis man fx kører langt i bil, kan det godt blive for varmt med flyverdragt, og hvis man skal i byen er det fint nok, at de bare lige kan få en jakke på

Tjek, den er skrevet på, det lyder super godt, at han ikke behøver have flyverdragt på, uanset hvor vi skal hen  

Anmeld

11. august 2011

K&S

Mor til 2, snart 3 skriver:

termo tøj er uundværligt  men ja en vinterjakke ville også være en rigtig god ide... måske nogle varmer sko end regnfutter.. har selv har nogen de er guldværd.. men ville nok også købe et par vinter støvler...

Han går bare ikke endnu, så synes det vil være spild af penge at købe, før det er nødvendigt

Anmeld

11. august 2011

spj

K&S skriver:

Han går bare ikke endnu, så synes det vil være spild af penge at købe, før det er nødvendigt

Jeg ville også vente med at købe sko til han går selv, så nu er sikker på at de passer ham til den tid.
Jeg er også blevet enig med mig selv om at min datter på 15 mdr både skal have flyverdragt og jakke. Tænker at det er for varmt at sidde med flyverdragt på i barnevognen, da der jo er dyne på benene.

Anmeld

11. august 2011

K&S

spj skriver:

Jeg ville også vente med at købe sko til han går selv, så nu er sikker på at de passer ham til den tid.
Jeg er også blevet enig med mig selv om at min datter på 15 mdr både skal have flyverdragt og jakke. Tænker at det er for varmt at sidde med flyverdragt på i barnevognen, da der jo er dyne på benene.

Anmeld

11. august 2011

sne190810

Min datter Sne er næsten på samme alder som Anton. (Hun fylder 1år d. 19/8)

Jeg har også gjort mig diverse tanker, og indtil videre har jeg erhvervet mig

- Mini a Ture anorak som overgansjakke (Og en lækker strik med foer, som går ned over numsen m/hætte.Men det var nu mere fordi jeg ikke kunne dy mig ... )

- Flyverdragt. Selvom jeg er heeeeeeeeeeelt vildt i tvivl om størrelsen

- Mht til sko er jeg i samme dilemma som dig  Hvordan fungerer de der fleece futter? Holder de vand ude?

- huer, vanter osv er bare en selvfølge herhjemme. Hue stort set året rundt, det er bare stoffet som bliver skiftet (stof, silke, uld) alt efter årstiden.

Termotøj og regntøj har jeg ikke endnu, MEN det e nu mest fordi vi har ønsket det som fødselsdaggave, og venter lige på at se om der skulle være bid. Ellers fiser vi straks ud og køber det efter fødselsdagen ..  Men tænker termo+regntøj sammen kan fungere rigtig godt som overtøj henover efteråret?! Eller hvad?

Anmeld

13. august 2011

K&S

sne190810 skriver:

- Mini a Ture anorak som overgansjakke (Og en lækker strik med foer, som går ned over numsen m/hætte.Men det var nu mere fordi jeg ikke kunne dy mig ... )

- Mht til sko er jeg i samme dilemma som dig  Hvordan fungerer de der fleece futter? Holder de vand ude?

- huer, vanter osv er bare en selvfølge herhjemme. Hue stort set året rundt, det er bare stoffet som bliver skiftet (stof, silke, uld) alt efter årstiden.

Termotøj og regntøj har jeg ikke endnu, MEN det e nu mest fordi vi har ønsket det som fødselsdaggave, og venter lige på at se om der skulle være bid. Ellers fiser vi straks ud og køber det efter fødselsdagen ..  Men tænker termo+regntøj sammen kan fungere rigtig godt som overtøj henover efteråret?! Eller hvad?

Det er bare SÅ svært at finde ud af str., mærke m.m. - men det er jo bare at springe ud i det

Jeps, fleecefutterne er regntætte, prøv at google Celavi eller Abeko regnfutter

Jeg er ikke meget for regntøj, jeg synes selv det er hæsligt og meget varmt at have på, så jeg vil ikke satse på at Anton skal bruge det som overgangtøj - så måske termotøj eller efterårsjakke

Anmeld

13. august 2011

K&S

sne190810 skriver:

Hvor stor er Sne? Og hvilken str. har du købt i flyverdragt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.