nattergalen skriver:
Hejsa, Jeg tillader mig også at spg da min mand og jeg højst sandsynlig skal igennem en form for forsøg. Ved ikke hvilke endnu.. Er priserne inkl medicin el er det kun fr forsøgene? Og ved du om det er et engangs beløb der skal betales på en gang? Og hvordan Danmark hjælper økonomisk? Hvis man er medlem af grp 1 el 2.. Jeg håber du vil tag dig tid til St svare.. På forhånd tak..
De første 3 forsøg kan man få i det offentlige sygehusvæsen (hvis det er første fælles barn) og der skal man betale ca. 5000 pr. IVF forsøg, UDEN medicin (den køber man selv på recept.
Medicinen koster ca. 15000 kr. om året, da loftet for egenbetaling er 15.000 kr., hvorefter ens CTR konto (staten) betaler resten, året ud. Året efter koster det så igen 15.000 kr. hvis man stadig ikke er gravid... Giver det mening?
Danmark dækker 50% af medicin udgifter hvis man er i gruppe 5, og 100% hvis man er i gruppe 1 eller 2 (og det kan jo SNILDT betale sig). Danmark opfordrer ligefrem til at man skifter gruppe til 1 el. 2, hvis man skal i behandling
Anmeld