Oplys mig lige om.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Vi har selv været i ICSI behandling, og jeg mener vi fik at vide at der pr. forsøg var 30% chance.. Men det er jo lykkeligt glemt, nu hvor vi har fået en søn for 6 uger siden efter 1. forsøg.

Ved IVF lægges æg og sæd sammen og befrugtningen sker derfor "af sig selv". Derefter følger klinikken udviklingen på æggene i et par dage, og din søster+partner vil nok, to dage efter ægudtagning, blive ringet op, om der er æg klar til oplægning. Hvis ikke de ringer er der ikke sket den udvikling med æggene som skal til for at de kan lægges tilbage i livmoderen, og forsøget er derfor mislykkedes.

Når ægget lægges tilbage går der 14 laaaange dage, og så tages der blodprøve for at se om forsøget er lykkes.

det har også noget at skulle have sagt for chancerne, hvor god kvalitet din søsters æg har, hvor mange der tages ud, og hvor tyk hendes slimhinde er. Alt dette vil klinikken forsøge at styre medicinsk/hormonelt.

Tusinde tak for svar

Det er nok ikke sidste gang jeg søger Info her hos jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Tusinde tak for svar

Det er nok ikke sidste gang jeg søger Info her hos jer

Spørg endelig. Du er også velkommen til at sende en PB, hvis du føler noget er for følsomt til det åbne forum. Jeg ved at anonymiteten bliver ophævet, men jeg skal nok tie stille med, hvem du er!

Held og lykke til din søster i al fald! Det kan lykkes! Jeg har selv et hikkende eksemplar liggende indenfor 30 cm's afstand

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Spørg endelig. Du er også velkommen til at sende en PB, hvis du føler noget er for følsomt til det åbne forum. Jeg ved at anonymiteten bliver ophævet, men jeg skal nok tie stille med, hvem du er!

Held og lykke til din søster i al fald! Det kan lykkes! Jeg har selv et hikkende eksemplar liggende indenfor 30 cm's afstand

Tusinde tak

Anmeld

19. august 2011

nattergalen

kitty skriver:

Hejsa, Jeg tillader mig også at spg da min mand og jeg højst sandsynlig skal igennem en form for forsøg. Ved ikke hvilke endnu.. Er priserne inkl medicin el er det kun fr forsøgene? Og ved du om det er et engangs beløb der skal betales på en gang? Og hvordan Danmark hjælper økonomisk? Hvis man er medlem af grp 1 el 2.. Jeg håber du vil tag dig tid til St svare.. På forhånd tak..

Anmeld

21. august 2011

Meliora

nattergalen skriver:

Hejsa, Jeg tillader mig også at spg da min mand og jeg højst sandsynlig skal igennem en form for forsøg. Ved ikke hvilke endnu.. Er priserne inkl medicin el er det kun fr forsøgene? Og ved du om det er et engangs beløb der skal betales på en gang? Og hvordan Danmark hjælper økonomisk? Hvis man er medlem af grp 1 el 2.. Jeg håber du vil tag dig tid til St svare.. På forhånd tak..

De første 3 forsøg kan man få i det offentlige sygehusvæsen (hvis det er første fælles barn) og der skal man betale ca. 5000 pr. IVF forsøg, UDEN medicin (den køber man selv på recept.

Medicinen koster ca. 15000 kr. om året, da loftet for egenbetaling er 15.000 kr., hvorefter ens CTR konto (staten) betaler resten, året ud. Året efter koster det så igen 15.000 kr. hvis man stadig ikke er gravid... Giver det mening?

Danmark dækker 50% af medicin udgifter hvis man er i gruppe 5, og 100% hvis man er i gruppe 1 eller 2 (og det kan jo SNILDT betale sig). Danmark opfordrer ligefrem til at man skifter gruppe til 1 el. 2, hvis man skal i behandling

Anmeld

21. august 2011

nattergalen

FruRafn skriver:

De første 3 forsøg kan man få i det offentlige sygehusvæsen (hvis det er første fælles barn) og der skal man betale ca. 5000 pr. IVF forsøg, UDEN medicin (den køber man selv på recept.

Medicinen koster ca. 15000 kr. om året, da loftet for egenbetaling er 15.000 kr., hvorefter ens CTR konto (staten) betaler resten, året ud. Året efter koster det så igen 15.000 kr. hvis man stadig ikke er gravid... Giver det mening?

Danmark dækker 50% af medicin udgifter hvis man er i gruppe 5, og 100% hvis man er i gruppe 1 eller 2 (og det kan jo SNILDT betale sig). Danmark opfordrer ligefrem til at man skifter gruppe til 1 el. 2, hvis man skal i behandling

Det giver meget god mening.. 
Ja vi snakkede også om at vi skulle i Danmark grp 1 el 2, men hvad er forskellen på de to?? jeg kan ikke helt hitte den..
Men nøj det er dyrt at komme igennem behandling..
Ved du om det er noget der skal betales på en gang el hvordan?

Tusind tak fordi du tog dig tid til at svare..  

Anmeld

21. august 2011

Meliora

nattergalen skriver:

Det giver meget god mening.. 
Ja vi snakkede også om at vi skulle i Danmark grp 1 el 2, men hvad er forskellen på de to?? jeg kan ikke helt hitte den..
Men nøj det er dyrt at komme igennem behandling..
Ved du om det er noget der skal betales på en gang el hvordan?

Tusind tak fordi du tog dig tid til at svare..

Danmark skrev i deres nyeste nyhedsbrev, at gruppe 1 dækker det billigste medicinalternativ, og gruppe 2 dækker det dyreste (og alt derunder naturligvis) Men ud over det ligner det ikke at der er den vilde forskel. Men ring da ind og spørg

Men jo, det er en mega dyr omgang, hvis ikke man er medlem af danmark. Medicinen betaler man jo på apoteket, men behandlingen kunne jeg forestille mig man fik et girokort på, men ved det dog ikke. Vi starter først ICSI behandling om et års tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.