Oplys mig lige om.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

899 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. august 2011

Anonym trådstarter

...... Hva er det for en behandling der koster 38.000 kr for 3 forsøg (22.000 kr) for et?

Min søster skal igennem sådan et, og jeg har ingen ide om hva det betyder. Hun er lidt for hormonella til at tale om det lige nu, så tænkte jeg måske ku få lidt Info her?

Hun fejler intet, men mandens sæd er ikke i top,og hun siger hun skal igennem hormon behandling.

Men fortæl mig lige, er det reagensglas? Eller? Ja, jeg ved ikke noget om det

Håber nogen kan gøre klogere. Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Anonym

Anonym skriver:

...... Hva er det for en behandling der koster 38.000 kr for 3 forsøg (22.000 kr) for et?

Min søster skal igennem sådan et, og jeg har ingen ide om hva det betyder. Hun er lidt for hormonella til at tale om det lige nu, så tænkte jeg måske ku få lidt Info her?

Hun fejler intet, men mandens sæd er ikke i top,og hun siger hun skal igennem hormon behandling.

Men fortæl mig lige, er det reagensglas? Eller? Ja, jeg ved ikke noget om det

Håber nogen kan gøre klogere. Tak

det er nok ivf el icsi hun skal have

Anmeld

10. august 2011

otlitrom

Da vi var i behandling kunne man få IVF behandling ved over 1 mio. aktive sædceller. Et tal derunder betød ICSI. Så alt efter hvor dårlig kvaliteten er, er det nok en af de to behandlinger. Dog mener jeg at 3 ICSI forsøg koster omkring 50.000 (jeg er IKKE sikker), da det er den dyreste behandling, så udfra prisen gætter jeg næsten på IVF. Men jeg lægger ikke hovedet på blokken

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Da vi var i behandling kunne man få IVF behandling ved over 1 mio. aktive sædceller. Et tal derunder betød ICSI. Så alt efter hvor dårlig kvaliteten er, er det nok en af de to behandlinger. Dog mener jeg at 3 ICSI forsøg koster omkring 50.000 (jeg er IKKE sikker), da det er den dyreste behandling, så udfra prisen gætter jeg næsten på IVF. Men jeg lægger ikke hovedet på blokken

Tak for svar

Men er simpelthen nødt til at få udpenslet hva iscs og ivf og .... Betyder. Jeg ved det simpelthen ikke, for kender INTET til behandling a barnløse

Anmeld

10. august 2011

otlitrom

Jeg har lige kigget rund på nettet. Efter priserne at bedømme er det IVF behandling, altså reagensglasbehandling hvor æg og sæd lægges sammen, og ikke mikroinsemination hvor sæden føres ind i ægget manuelt..

Anmeld

10. august 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Tak for svar

Men er simpelthen nødt til at få udpenslet hva iscs og ivf og .... Betyder. Jeg ved det simpelthen ikke, for kender INTET til behandling a barnløse

Se mit andet svar spørg, hvis der er noget. Vi er (desværre) mange der kender til behandlingerne

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Jeg har lige kigget rund på nettet. Efter priserne at bedømme er det IVF behandling, altså reagensglasbehandling hvor æg og sæd lægges sammen, og ikke mikroinsemination hvor sæden føres ind i ægget manuelt..

Og det betyder i praksis at man putter æg og sæd i en skål, og så skal sæden selv finde vej ind i ægget? Og hvis/når ægget så er befrugtet vil det blive sat op?

Er det sådan et forsøg de skal igennem? Og kender du succesraten?

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Se mit andet svar spørg, hvis der er noget. Vi er (desværre) mange der kender til behandlingerne

Hva står ivf og iscsi for?

Anmeld

10. august 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Og det betyder i praksis at man putter æg og sæd i en skål, og så skal sæden selv finde vej ind i ægget? Og hvis/når ægget så er befrugtet vil det blive sat op?

Er det sådan et forsøg de skal igennem? Og kender du succesraten?

Vi har selv været i ICSI behandling, og jeg mener vi fik at vide at der pr. forsøg var 30% chance.. Men det er jo lykkeligt glemt, nu hvor vi har fået en søn for 6 uger siden efter 1. forsøg.

Ved IVF lægges æg og sæd sammen og befrugtningen sker derfor "af sig selv". Derefter følger klinikken udviklingen på æggene i et par dage, og din søster+partner vil nok, to dage efter ægudtagning, blive ringet op, om der er æg klar til oplægning. Hvis ikke de ringer er der ikke sket den udvikling med æggene som skal til for at de kan lægges tilbage i livmoderen, og forsøget er derfor mislykkedes.

Når ægget lægges tilbage går der 14 laaaange dage, og så tages der blodprøve for at se om forsøget er lykkes.

det har også noget at skulle have sagt for chancerne, hvor god kvalitet din søsters æg har, hvor mange der tages ud, og hvor tyk hendes slimhinde er. Alt dette vil klinikken forsøge at styre medicinsk/hormonelt.

Anmeld

10. august 2011

otlitrom

Anonym skriver:

Hva står ivf og iscsi for?

IVF står for In Vitro Fertilisation

ICSI : Intracytoplasmic sperm injection

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.