Har brug for råd - Dreng 15mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

Jonatansmor

Pil spejlet ned ude på badeværelset, stil det på gulvet og baby foran. Altså ikke mens han er vred, hav det klart til når han kommer hjem.

Jeg ved ikke hvorfor, men det virker på drengen. Han er også jævnt på tværs her efter sommerferien, spejlet var en øjeblikshandling. Nu bruger han eftermiddagen på at se på sig selv, mens han råber og skriger, ser på sig selv, mens han smider med ting, ser på sig selv når det er bar-røvs-tid (pjoverten er åbenbart en interessant ting allerede inden han ved hvad den gør) ser på sig selv når han gnasker kiks og ser Pingu...

Min tanke er at der sommetider skal noget drastisk nyt til, før en ændret situation bliver acceptabel, det skifte mellem det intense sted en dp er (andre børn, ingen forældre, nye oplevelser hele tiden) og det rolige, lidt passive sted hjemmet kan være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

heidi30

Hej,

min søn blir 1 år næste lørdag og det lyder som vores eftermiddag - hver dag.

Vi henter ham ved 15 tiden hver dag hvor han har sovet fra 12.00 / 12.30 - 14.30 / 15.00. Så går vi hjem eller køre bil, hvor han sidder og spise r en kiks og hygger sig. 

Når vi kommer hjem, snakker og leger vi og pludselig gider han ingenting, græder, skriger, kaster sig bagover eller går i flitsbue (staves) det kan varer 10 eller 30. Nogle gange prøver jeg at ligge ham ud til en lur og andre gange ikke. Jeg aner heller ikke hvad der sker med ham, men helt ærlig tror jeg det er en fase de skal igennem og ellers det som populært kaldes "ulvetime". 

Det er dog heldigvis til at "holde ud" men jeg håber han snart stopper det for hans egen skyld. Det er jo synd at han blir ked af det hver dag.

Anmeld

10. august 2011

serinasmor

serina (19mdr) gør nogle dage det samme ... det er (har vi opdaget) fordi hun er virkelig træt og har fået rigtigt mange indtryk i dp .. hvilket jo kun er godt for så lærer hun noget hver dag ... samtidig tolker vi det som at hun da elsker at være i dp hvor der er gang i den ... så meget gang i den er der bare ikke herhjemme

her hjælper det at sidde stille med mor eller far og læse en bog (læs 10-50 bøger) synge børnesange ... eller se babapappa på computeren (prøv det af  de findes på youtube og er derfor ganske gratis ... og egentlig meget søde) så er det lige som om hun falder ned og kommer ind i "hjemme-rytmen" og dermed slapper af med at være hjemme ..

vi ser på det lige som os selv ... vi har også nogle gange brug for lige at koble af inden vi skal igang med hverdagstingene derhjemme ...

forskellen er bare at serina ikke selv kan finde ud af hvordan hun lige gør det ... før vi hjælper hende til det ... nu hvor det har været sådan både før og efter ferie har vi opdaget at det er det der virker (herhjemme)

tror lidt det lægger til familien hvordan man slapper af ... så hvordan slapper i bedst selv af .. en god bog, tv, samværd, alene, kreative sysler osv ... og se hvad der kunne passe til jeres søn

serinasmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.