Skriger når jeg henter ham!!! Jeg bliver SÅ flov!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

Mussen2

Pyt da med der. Det tror jeg er helt normalt og blot tegn på at din dreng trives og har der godt og har lidt svært ved at omstille sig fra dp til at nu skal vi hjem. Der kender jeg godt. Man skal blot bevare roen ikke hidse sig op og så ellers bare tage der med. Jeg oplever det jævnligt med min datter. Sjovt er det ikke. Jeg ville da ønske hun kom flyvende og kyssede mig, men jeg tolker det bare som at hun leger helt vild godt og ikke lige har tid. Håber i finder ud af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

MinNoah

Mussen2 skriver:

Pyt da med der. Det tror jeg er helt normalt og blot tegn på at din dreng trives og har der godt og har lidt svært ved at omstille sig fra dp til at nu skal vi hjem. Der kender jeg godt. Man skal blot bevare roen ikke hidse sig op og så ellers bare tage der med. Jeg oplever det jævnligt med min datter. Sjovt er det ikke. Jeg ville da ønske hun kom flyvende og kyssede mig, men jeg tolker det bare som at hun leger helt vild godt og ikke lige har tid. Håber i finder ud af det

Tak for svar.

Tror lige vi alle skal ind i rytmen igen Ville ønske jeg bare kunne sige "pyt med det"... Men okay, det bliver jeg nødt til, ellers kan jeg ende med at blive gal hver gang jeg skal hente ham, hvilket ikke er fedt... Vil prøve at bevare roen og overblikket

Anmeld

10. august 2011

urtepotten

Hej min noah

Det er ganske normalt at din søn reager som han gør

1 løsning som du selv skriver er at få dp til at give ham tøj på men jeg synes som flere af de andre at du skal ta kampen op med ham

prøv at bevar roen, dp synes IKKE du er en dårlig mor fordi dit barn ikke vil med hjem hun ved godt hvad det drejer sig om selvom hun ikke er uddannet pædagog, ( jeg er selv dagplejer) hun har en masse erfaring fra hendes job.

Start med at give ham et knus og hvis han går på legeværelset følger du efter og ser hvad han vil vise dig brug 5-10 min på det og sig så til ham at nu skal han ud og have overtøj på da i skal hjem ta ham i hånden og ud og få tøj på uanset om han bliver "sur" det drejer sig her om at du bevare roen han kan mærke hvordan du har det og reager på det.

Ta´en snak med dp i morgen tidelig om det så hun kan snakke med ham om afhentning af ham når tiden nærmere sig for at han skal hentes, har jeg gjort med nogle af mine dp-børn og det har hjulpet  noget med at nu kommer mor snart og så skal du have tøj på og i skal ud og cykle gad vide om i ser noget spændende på vej hjem.

mit bedste råd til dig er BEVAR ROEN  (selvom det svært)

og hvis du midt i det hele ikke føler det hjælper så be´dp om at give ham tøj på.

Med venlig hilsen

Linda fra URTEPOTTEN

Anmeld

10. august 2011

Mumto3

MinNoah skriver:

Jeg tror du har helt ret! Det er svært for ham at forstå at ferien nu er forbi, og selvfølgelig skal han have lov til at reagere på det.. Men når man står i situationen er det SÅ flovt og jeg bliver virkelig gal indeni.. og ja ked af det!

Har "snakket" med ham efterfølgende, "at mor bliver ked af det når du slår.." osv. og nu må vi se hvordan det går i morgen, vil hvertfald tage jeres råd til mig.

tak!

Jamen selv tak. -og jeg forstår dig SÅ godt!!!

Dog ville jeg nok ikke sige til ham at du bliver ked af det, for dermed 'giver du ham skylden' for at du er ked af det, -og det er lidt tungt at skulle bære oven i at han selv er ked af det og frustreret.

Jeg håber at I får en bedre eftermiddag i morgen!

Min ældste dreng fik jeg aldrig afhentningen til at kører rigtig godt med, men det midterste barn (5år) har jeg nu en god ordning med. Han plejer at løbe skrigende bort og gemme sig. nu har vi den aftale at så snart han ser mig, skal han løbe hen til mig, og så står jeg med udbredte arme og griber ham, og så får han en ordentlig svingetur. Det har virket for os. Men som altid. Børn er forskellige og det kom aldrig rigtig til at fungere med den ældste. Den yngste er der heldigvis slet ikke den slags problemer med. hun er 3 år og bare super nem

Anmeld

10. august 2011

twinboys

for det første så er det ganske normalt... jeg er selv dagplejer og jeg ser det her hver dag...

Han synes det er surt at skulle bryde op i legen, den gode leg , når han har det så sjovt... Det kender vi selv, når vi er i gang med noget og vi bliver forstyrret...

Kommer du samme tid hver dag??? Så kan dagplejen forberede ham på at nu slutter legen snart for mor er på vej...

Og når du så kommer kan du sige at han skal gøre legen færdig mens du pakker hans taske... og så skal han komme med når du så går ind og henter ham...

Lav aftaler med ham og vis det er DIG der bestemmer...

Gider han ikke tage sko på så tag ham i hånden og gå uden sko, den dag det har regnet eller ligger sne er der nok en lille mand der foretrækker skoene...

Majbritt

Anmeld

10. august 2011

MinNoah

urtepotten skriver:

Hej min noah

Det er ganske normalt at din søn reager som han gør

1 løsning som du selv skriver er at få dp til at give ham tøj på men jeg synes som flere af de andre at du skal ta kampen op med ham

prøv at bevar roen, dp synes IKKE du er en dårlig mor fordi dit barn ikke vil med hjem hun ved godt hvad det drejer sig om selvom hun ikke er uddannet pædagog, ( jeg er selv dagplejer) hun har en masse erfaring fra hendes job.

Start med at give ham et knus og hvis han går på legeværelset følger du efter og ser hvad han vil vise dig brug 5-10 min på det og sig så til ham at nu skal han ud og have overtøj på da i skal hjem ta ham i hånden og ud og få tøj på uanset om han bliver "sur" det drejer sig her om at du bevare roen han kan mærke hvordan du har det og reager på det.

Ta´en snak med dp i morgen tidelig om det så hun kan snakke med ham om afhentning af ham når tiden nærmere sig for at han skal hentes, har jeg gjort med nogle af mine dp-børn og det har hjulpet  noget med at nu kommer mor snart og så skal du have tøj på og i skal ud og cykle gad vide om i ser noget spændende på vej hjem.

mit bedste råd til dig er BEVAR ROEN  (selvom det svært)

og hvis du midt i det hele ikke føler det hjælper så be´dp om at give ham tøj på.

Med venlig hilsen

Linda fra URTEPOTTEN

Tak for dit indlæg... det er rart at høre det er normalt nok

Jeg vil snakke med dagplejemoren i morgen tidlig om hvad vi lige kan gøre for at hjælpe ham over "hans lille flip"

Anmeld

10. august 2011

MinNoah

twinboys skriver:

for det første så er det ganske normalt... jeg er selv dagplejer og jeg ser det her hver dag...

Han synes det er surt at skulle bryde op i legen, den gode leg , når han har det så sjovt... Det kender vi selv, når vi er i gang med noget og vi bliver forstyrret...

Kommer du samme tid hver dag??? Så kan dagplejen forberede ham på at nu slutter legen snart for mor er på vej...

Og når du så kommer kan du sige at han skal gøre legen færdig mens du pakker hans taske... og så skal han komme med når du så går ind og henter ham...

Lav aftaler med ham og vis det er DIG der bestemmer...

Gider han ikke tage sko på så tag ham i hånden og gå uden sko, den dag det har regnet eller ligger sne er der nok en lille mand der foretrækker skoene...

Majbritt

Tak for svar.. igen dejligt at høre du ser det dagligt

Jeg henter ham ca. kl. 15 hver dag, så ja DP-moren ville godt kunne forberede ham lidt, spørgsmålet er bare om han forstår det helt

Men jeg tror jeg vil give ham lidt mere tid til lige at slippe legen, for forstår ham jo godt, må være mega irriterende at skulle hjem når man lige hygger sig

Hehe kan godt være jeg skulle prøve at slæbe ham ud uden sko..

Anmeld

10. august 2011

Hasselnødden

Mumto3 skriver:

Jeg kan godt forstå at du hader at hente ham, men det er jo ikke ham du ikke kan lide Husk det! Jeg kan også sagten forstå at du bliver gal osv, men faktisk tror jeg at hans reaktion er et udtryk for det stik modsatte, nemlig: MOR, jeg elsker dig, og jeg savner dig og jeg er DYBT frusteret over at du efterlader mig hos DP, når jeg nu er vant til at have dejlige dage sammen med dig. Desværre udtrykker han det på en vildt negativ måde, istedet for bare at kaste sig grædende om halsen på dig når han ser dig. men han bliver simpelthen forvirret! nu har han lige affundet sig med at være hos DP igen, og så kommer mor, og hvad så  nu??? Hvis han er 2 år, så ville jeg lave en aftale med ham ala: I morgen når jeg kommer oghenter dig, så giver vi to hinanden et kæmpe knus så snart vi ser hinanden. Gentag det igen i morgen tidlig, evt. mens DP-mor hører på det, og mind din dreng om det så snart du ser ham i morgen eftermiddag. Det gælder om at få skabt 'kontakt' med ham så snart du kommer, gerne fysisk kontakt, og så kan I sammen sige farvel til DP og DP-hjemmet, for så at begive jer hjem til jer selv.

Held og lykke med det! og uanset hvor vred og gal du bliver, så prøv at holde hovedet koldt og se på hvad der ligger bag hans reaktion. (og jeg ved det er svært! Jeg havde selv et børnehavebarn der løb væk og gemte sig og som skulle bæres skrigende og sparkende ud af børnehaven. Heldigvis var der andre børn der også var sådan og så tog børnehavelederen det op på et forældremøde og forklarede os hvad det handlede om. Det lettede og hjalp meget!)

Det vil jeg skrive mig bag øret i det tilfælde at Elias begynder omkring 2 års alderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.