Min datter havde også en sådan periode lige før to år - og da var jeg højgravid, så det var ikke så nemt at håndtere. Jeg kunne jo dårligt bøje mig ned og samle hende op fra gulvet en gang...
Jeg forsøgte at sætte mig på gulvet og bare småsnakke og stryge på hende, hygge med hende og give hende et knus, men hun afviste mig totalt. Da var jeg ikke høj i hatten!
Heldigvis var de meget søde omkring det i VS, og en af dem hjalp mig med at få hende i tøjet (det var vinter og frost i tillæg, så det var ikke bare en jakke og sko, der var snak om - og når de gjorde det var det ok!
), og så fik jeg hende på armen, så vi kunne gå og snakke sammen hjemover. Så snart vi kom ud og vi fik en samtale i gang, gik det meget bedre.
Det blev heldigvis ret hurtigt bedre. Det var vel bare ca tre dage, jeg fik hjælp med påklædningen, men jeg måtte i en lang periode beregne ekstra tid til hentning, så vi kunne sidde og småsnakke i garderoben, og så jeg slap at stresse med hende, hvis det tog tid en dag.
Men den periode gik også over, og siden har vi slet ikke haft den slags problemer....
Lykke til! Det skal nok gå over!
Anmeld