Kære sygeplejersker.. hjælp mig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.493 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. august 2011

Livas mor

Kære sygeplejersker (færdiguddannet og studerende)..

Jeg står og skal til at skrive mit bachelorprojekt færdigt. Jeg har taget modul 11 og 12 i psykiatrien. Jeg ønsker derfor at skrive bacheloropgave indenfor dette område.

Jeg kredser lidt om stigmatisering og magt. Hvad skrev i om da i sad i samme situation? Og har i gode ideer?

Knus Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

132319

Åhh, psykiatrien har desværre aldrig sagt mig noget. Jeg var nygravid og stort set syg hele perioden, da jeg var i praktik.

Jeg skrev om etiske dilemmaer i mødet med den døende patient med henblik på passiv dødshjælp.

Det var SÅ spændende og virkelig et emne jeg og min makker brændte for!

Anmeld

9. august 2011

otlitrom

Tænker du hvad vi skrev om i vores BA, eller om hvad vi kunne tænkes at skrive, vis vi havde valgt det emne indenfor psykiatrien som du sidder med nu?

Jeg tænker ETIK! Ligemeget hvilken opgave man skriver skal etikken indtænkes..

Kitty, færdigudd. for 1½ mdr. siden

Anmeld

9. august 2011

otlitrom

132319 skriver:

Åhh, psykiatrien har desværre aldrig sagt mig noget. Jeg var nygravid og stort set syg hele perioden, da jeg var i praktik.

Jeg skrev om etiske dilemmaer i mødet med den døende patient med henblik på passiv dødshjælp.

Det var SÅ spændende og virkelig et emne jeg og min makker brændte for!

Jeg synes også psykiatrien var svær.. I hvert fald hvis det skal ned på skrift. Jeg synes det var spændende men måske ofte meget udefinerbart...

Anmeld

9. august 2011

Livas mor

kitty skriver:

Jeg synes også psykiatrien var svær.. I hvert fald hvis det skal ned på skrift. Jeg synes det var spændende men måske ofte meget udefinerbart...

Jeg er solgt til psykiatrien og valgte det jo selv, frem for somatikken i min lange praktik. Jeg er ikke i tvivl om at jeg skal arbejde i psykiatrien bagefter, da det er der jeg har min interesse.

Jeg er bare nysgerrige hvad der rører sig hos jer, hvad i skrev om og selvfølgelig hvilke områder i finder interessante indenfor det psykiatriske område?

Jeg skrev selv om "Omsorg til KOL patienter i krise" i 1 og "Omsorg i relation til den svært depressive patient" i 2. eksterne opgave, og pønser også lidt på at skrive videre på disse opgaver.

Anmeld

9. august 2011

otlitrom

Livas mor skriver:

Jeg er solgt til psykiatrien og valgte det jo selv, frem for somatikken i min lange praktik. Jeg er ikke i tvivl om at jeg skal arbejde i psykiatrien bagefter, da det er der jeg har min interesse.

Jeg er bare nysgerrige hvad der rører sig hos jer, hvad i skrev om og selvfølgelig hvilke områder i finder interessante indenfor det psykiatriske område?

Jeg skrev selv om "Omsorg til KOL patienter i krise" i 1 og "Omsorg i relation til den svært depressive patient" i 2. eksterne opgave, og pønser også lidt på at skrive videre på disse opgaver.

Indenfor psykiatrien var det etiske dilemmaer og jegstyrkende sygepleje jeg synes bedst om...

Jeg skrev om vejledning om fysisk aktivitet til bivirkningspåvirkede kvinder i antihormonbehandling (profylaktisk efterbehandling ved hormonpositiv c.mam)

Og det er ku fedt du har fundet et emne du er helt solgt indenfor, så er det jo bare der du skal ud og slå dig løs

Anmeld

9. august 2011

smølfine

Livas mor skriver:

Kære sygeplejersker (færdiguddannet og studerende)..

Jeg står og skal til at skrive mit bachelorprojekt færdigt. Jeg har taget modul 11 og 12 i psykiatrien. Jeg ønsker derfor at skrive bacheloropgave indenfor dette område.

Jeg kredser lidt om stigmatisering og magt. Hvad skrev i om da i sad i samme situation? Og har i gode ideer?

Knus Rikke

I modul 10 skrev jeg om autonomi, paternalisme og etik i forhold til patienter med en psykisk lidelse. Jeg brænder, ligesom dig, for psykiatrien og det er også den vej jeg skal, når jeg er færdig med min barsel til næste sommer.

Held og lykke med dit bachelor projekt.

Anmeld

9. august 2011

heaven

kitty skriver:

Indenfor psykiatrien var det etiske dilemmaer og jegstyrkende sygepleje jeg synes bedst om...

Jeg skrev om vejledning om fysisk aktivitet til bivirkningspåvirkede kvinder i antihormonbehandling ( profylaktisk efterbehandling ved hormonpositiv c.mam)

Og det er ku fedt du har fundet et emne du er helt solgt indenfor, så er det jo bare der du skal ud og slå dig løs

hehe, hvem sagde russisk?????? 

Jannie - pædagog

Anmeld

9. august 2011

otlitrom

I modul 10 skrev jeg om autonomi, paternalisme og etik i forhold til patienter med en psykisk lidelse. Jeg brænder, ligesom dig, for psykiatrien og det er også den vej jeg skal, når jeg er færdig med min barsel til næste sommer.

Held og lykke med dit bachelor projekt.

Og det gjorde vi jo meget godt Nu kan vi slappe af inden vi skal ud og have fingrene i jorden

Tillykke med sønnemand!

Anmeld

9. august 2011

otlitrom

heaven skriver:

hehe, hvem sagde russisk?????? 

Jannie - pædagog

Du kan sikkert også nogle fagbetegnelser hvor jeg tænker "whaaat"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.