trods alder når man kun er 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

K&S

jlp90 skriver:

Problemet er jo også at det er svært at forklare dem noget når de er så små.

Lærke er præcis ligesom din søn.

Jeg syntes godt nok dagene er lidt lange i øjeblikket. Det er også fordi jeg hader konflikter og mig og min mand skændes aldrig, så derfor har jeg det svært med ikke at kunne snakke om tingene.

Anton forstår måske ikke, hvad jeg siger, men jeg forklarer og fortæller ham, hvorfor jeg siger nej og tilkendegiver, at jeg godt kan se, han bliver sur, men at jeg ikke ændrer mening af den grund  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

serinasmor

jlp90 skriver:

Hej.

Min datter er 1 år og to måneder i dag. Hun er virkelig trodsig i øjeblikket. Hun bliver sur når jeg siger nej, samt slår ud efter mig hvis jeg tager tingene fra hende. Hun smider sig ned på gulvet og kaster sig bagover hvis tingene ikke går som hun ønsker det. I dag skreg hun da hun skulle have skiftet ble, da det ikke passede damen. Har jeg bare en bestemt lille dame eller er det trods alderen der er kommet tidligt herhjemme? Please hjælp mig inden alt mit hår bliver gråt er nemlig alene med hende i øjeblikket da manden arbejde offshore.

kan ikke sige andet end HOLD UD  ... serina er også sådan i perioder ... hvis du først har bestemt der er noget hun skal eller ikke må .. så hold fast i det ... de prøver grænser af for at finde ud af hvad de må bestemme og hvad ikke ...  det kommer i perioder ..

det værste du kan gøre er først at sige nej for derefter senere at give dig og sige ja..

tag de kampe der betyder noget for dig Hun Skal have ren ble, hun Skal have børstet tænder, men det er måske oki at hun leger med den grydeske hun fandt i skuffen .. hvad ved jeg

her hjalp det da serina fik lov at hjælpe til (i en periode) så hun hjælper med at tømme opvaskemaskinen og sætte hendes egne ting på plads ... hun dækker bord til sig selv  .. og hun hjælper med madlavningen ved at pille løg og tage kerner ud af peberfrugter ...

det var lige som om at så fandt hun ud af hun også har en plads i familien og er en værdifuld hjælp

måske skal der noget helt andet til hjemme ved jer ..

serinasmor

Anmeld

9. august 2011

emsaroto

sådan er Oskar også.

Og ja selvfølgelig er det utrolig trætne også at de bliver ved med det. Men jeg tror bare det er en lille fase de skal igennem.

Oskar er slemmest når det er Rasmus (min kæreste) der er ved ham, og jeg hader det, fordi Rasmus føler han gør noget forkert.

men sådan er det..

Anmeld

9. august 2011

Loa

Ha ha det lyder fuldstændig som min Isabella.....

Hun er meget selvstændig og meget bestemt, og vil gerne kun det hun selv vil... Hun er knap 13 måneder, og hun bliver også eddergal når hun ikke får sin vilje, og så ryger hun ned på gulvet og skaber sig.... Troede jeg slet ikke de gjorde allerede, men åbenbart

Og hun bliver også stiktosset når hun skal skiftes/eller have andet tøj på,og så er det bare med at finde legetøj der kan underholde/distrahere.....

Her "lader" vi hende bare blive sur og skabe sig, og når hun så er færdig/indser det ikke hjælper, så fortsætter vi det vi var igang med.....

Tror bare vi er mange med små selvstændige poder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.