trods alder når man kun er 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.167 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. august 2011

jlp90

Hej.

Min datter er 1 år og to måneder i dag. Hun er virkelig trodsig i øjeblikket. Hun bliver sur når jeg siger nej, samt slår ud efter mig hvis jeg tager tingene fra hende. Hun smider sig ned på gulvet og kaster sig bagover hvis tingene ikke går som hun ønsker det. I dag skreg hun da hun skulle have skiftet ble, da det ikke passede damen. Har jeg bare en bestemt lille dame eller er det trods alderen der er kommet tidligt herhjemme? Please hjælp mig inden alt mit hår bliver gråt er nemlig alene med hende i øjeblikket da manden arbejde offshore.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

mth1987

Åh lyder fuldstændig som min datter og hun samme alder. Hun kaster sig ned og gør sig helt stiv. Vi prøver bare at lade hende være sur og ignorer det til en vis grænse. For jo mere opmærksomhed jo "sjovere" her hjælper det nogen gange

Anmeld

8. august 2011

Lucas og Mathilde <3

jlp90 skriver:

Hej.

Min datter er 1 år og to måneder i dag. Hun er virkelig trodsig i øjeblikket. Hun bliver sur når jeg siger nej, samt slår ud efter mig hvis jeg tager tingene fra hende. Hun smider sig ned på gulvet og kaster sig bagover hvis tingene ikke går som hun ønsker det. I dag skreg hun da hun skulle have skiftet ble, da det ikke passede damen. Har jeg bare en bestemt lille dame eller er det trods alderen der er kommet tidligt herhjemme? Please hjælp mig inden alt mit hår bliver gråt er nemlig alene med hende i øjeblikket da manden arbejde offshore.

in datter er 1 år og 1 mdr og hun er lige sådanne i øjeblikket, jeg håber det er en lille periode min søn var nemlig noget ældre inden han var i trodsalderen!

Anmeld

8. august 2011

K&S

jlp90 skriver:

Hej.

Herhjemme er Anton lige blevet 1 år i onsdags og han har også et meget eksplosivt temperament

Han bliver stiktosset, så snart vi siger nej - men han er den største ballademager og bandit med glimt i øjet lige for tiden og gør ALT det han ikke må (og griner imens), så der bliver sagt nej maaaange gange på en dag. Jeg ignorerer ham, når han bliver sur over, at jeg siger nej og det virker som regel

Skiftning er også en kamp næsten hver eneste gang, han skriger og vrider sig som en orm

Anton KAN SELV og VIL SELV det hele og bliver SUR, hvis ikke han får det præcis, som han vil, men nu er det jo ikke ham, der bestemmer - det skal han bare lige acceptere...!

Jeg håber det er en fase lige nu, for hold da op det kan blive nogle MEGET lange år, hvis trodsalderen er sat ind allerede YAIKS....!

Anmeld

8. august 2011

jlp90

Lucas og Mathilde <3 skriver:

in datter er 1 år og 1 mdr og hun er lige sådanne i øjeblikket, jeg håber det er en lille periode min søn var nemlig noget ældre inden han var i trodsalderen!

ja, det er jo også derfor det undre mig at det er allerede er nu, hun opfører sig sådan.

Anmeld

8. august 2011

Lise

Sådan en har vi også herhjemme...

Trodsalder bliver vist nu om dage kaldt for selvstændighedsalder, og jeg vil mene at dette her intet har med det at gøre. Jeg tror, for min lille drengs vedkommende i hvert fald, at det har en masse at gøre med, at han fortæller og fortæller, og viser os ting, og vil alt muligt - og vi fatter ikke en klap af hvad han vil. Det må da være dybt frusterende for ham. Kan se at han flejner nogle gange, når han prøver at fortælle ting, som jeg enten ikke forstår, eller hvis han vill have noget han ikke må få (han fortæller hvad han vil have, og han får det ikke...argh, dumme mor!)

Anmeld

8. august 2011

chriwi

Det er muligvis lidt tideligt, men helt normalt. Vores lille Anna har temperament så det batter - men hun er 19 måneder, men startede ved 17 mdr - husker jeg ikke galt var vores dreng "Frederik" noget tidligere på den...15 måneder mener jeg da den lille fyr fik sit temperament.

Christina

www.mmwfoto.dk

Anmeld

8. august 2011

jlp90

K&S skriver:

Herhjemme er Anton lige blevet 1 år i onsdags og han har også et meget eksplosivt temperament

Han bliver stiktosset, så snart vi siger nej - men han er den største ballademager og bandit med glimt i øjet lige for tiden og gør ALT det han ikke må (og griner imens), så der bliver sagt nej maaaange gange på en dag. Jeg ignorerer ham, når han bliver sur over, at jeg siger nej og det virker som regel

Skiftning er også en kamp næsten hver eneste gang, han skriger og vrider sig som en orm

Anton KAN SELV og VIL SELV det hele og bliver SUR, hvis ikke han får det præcis, som han vil, men nu er det jo ikke ham, der bestemmer - det skal han bare lige acceptere...!

Jeg håber det er en fase lige nu, for hold da op det kan blive nogle MEGET lange år, hvis trodsalderen er sat ind allerede YAIKS....!

Problemet er jo også at det er svært at forklare dem noget når de er så små.

Lærke er præcis ligesom din søn.

Jeg syntes godt nok dagene er lidt lange i øjeblikket. Det er også fordi jeg hader konflikter og mig og min mand skændes aldrig, så derfor har jeg det svært med ikke at kunne snakke om tingene.

Anmeld

8. august 2011

Nessie

Min søn var på samme måde da han var ca. 15 mdr. Det varede heldigvis kun et par måneder Så der er håb forude

I dag hedder det åbenbart selvstændighedsalderen, og man skal da lige love for at sådan nogle små størrelser kan have deres egen mening om tingene

Anmeld

8. august 2011

jlp90

mth1987 skriver:

Åh lyder fuldstændig som min datter og hun samme alder. Hun kaster sig ned og gør sig helt stiv. Vi prøver bare at lade hende være sur og ignorer det til en vis grænse. For jo mere opmærksomhed jo "sjovere" her hjælper det nogen gange

jeg ignorer også når lærke bliver sur, men ikke når hun slår ud efter mig for det vil jeg simpelthen ikke have, for det kan jo også være hun gør det når det er andre tumlinger henne i vuggestúen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.