Sofus og Emil vil ikke spise!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

Sakris

mullesmith2 skriver:

Ved ikke rigtig hvad det der tigerspring er?? Men de er ihvertfald ikke sig selv for tiden, og det er meget skægt egentlig at de begge to er meget pylleret og ingen apetit har, de er ikke twins for ingenting åbenbart... Håber bare de kommer over det inden dagplejestart her d.15

Et tigerspring er et mentalspring. Hvor de lige pludselig kan eller opfatter nogle nye ting, som de fleste børn reagere kraftigt på. Så de skulle jo gerne være i de spring samtidig når de er tvillinger. Der skulle være et fra når de er ca 26 uger og 1 fra de er ca. 37 uger (fra terminsdato og ikke fødselsdato!) 

Denne gang er først gang Isabella ikke passer helt med antal uger. Hun er lige 2 uger for sent på 26. ugers springet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

mullesmith2

Nicolinesmor170510 skriver:

Amen, jeg kender det aaaalt for godt.. Men jeg har været hård, hvis jeg selv må sige det jeg har ventet lææænge fra hun sagde nej til fx brød, til hun fik noget andet, og inden hun blev tilbudt andet end brød, forsøgte jeg liiige en ekstra gang med brødet..

Men kender det, for jeg har det som dig.. De må jo for filan skulle have lidt ned om ikke andet..

Ja det er godt nok forfærdeligt man kan bekymre sig så meget, men det er jo vores job. Jeg er i det mindste glad for de spiser deres havregrød til morgen det håber jeg også de gør i morgen, så må de undvære flasken igen så de har apetit  ja jeg tilbyder også rugbrød og leverpostejen inden jeg tilbyder syltetøjsmaden eller andet knap så sundt men de vil ikke have det alligevel, så man kan jo ligesågodt lade være. Tænker bare på at de nok skal have en del mere væske så når de ikke vil have mad. Og måske er det derfor de egentlig er pylleret fordi de er trætte fordi de ingenting spiser?

Anmeld

8. august 2011

mullesmith2

Sakris skriver:

Et tigerspring er et mentalspring. Hvor de lige pludselig kan eller opfatter nogle nye ting, som de fleste børn reagere kraftigt på. Så de skulle jo gerne være i de spring samtidig når de er tvillinger. Der skulle være et fra når de er ca 26 uger og 1 fra de er ca. 37 uger (fra terminsdato og ikke fødselsdato!) 

Denne gang er først gang Isabella ikke passer helt med antal uger. Hun er lige 2 uger for sent på 26. ugers springet. 

Det lyder da somom det kunne være det så. det passer da ok med ugerne. Men det kan også bare være tænder ved det ikke helt men bare det går over igen så er jeg glad

Anmeld

8. august 2011

Sakris

mullesmith2 skriver:

Det lyder da somom det kunne være det så. det passer da ok med ugerne. Men det kan også bare være tænder ved det ikke helt men bare det går over igen så er jeg glad

Er sikker på det går over igen. Lige gyldigt hvad det er

Håber det snart er ovre

Anmeld

8. august 2011

mullesmith2

Sakris skriver:

Er sikker på det går over igen. Lige gyldigt hvad det er

Håber det snart er ovre

også mig

Anmeld

8. august 2011

Bare mig..

mullesmith2 skriver:

Ja det er godt nok forfærdeligt man kan bekymre sig så meget, men det er jo vores job. Jeg er i det mindste glad for de spiser deres havregrød til morgen det håber jeg også de gør i morgen, så må de undvære flasken igen så de har apetit  ja jeg tilbyder også rugbrød og leverpostejen inden jeg tilbyder syltetøjsmaden eller andet knap så sundt men de vil ikke have det alligevel, så man kan jo ligesågodt lade være. Tænker bare på at de nok skal have en del mere væske så når de ikke vil have mad. Og måske er det derfor de egentlig er pylleret fordi de er trætte fordi de ingenting spiser?

Ja, men havregrøden er faktisk heller ikke noget problem her, uanset tidspunktet. Ved ikke om det kan være fordi, at det er nemmere, og hun har for meget krudt bag i til, at koncentrere sig for længe om at spise og tygge

Ved det ikke.. Men de skal nok komme over det

Med hensyn til væsken, ja så er det vigtigt de får en masse, især nu hvor vejret er som det er.. Men det ved du selvfølgelig

Anmeld

8. august 2011

mullesmith2

Ja, men havregrøden er faktisk heller ikke noget problem her, uanset tidspunktet. Ved ikke om det kan være fordi, at det er nemmere, og hun har for meget krudt bag i til, at koncentrere sig for længe om at spise og tygge

Ved det ikke.. Men de skal nok komme over det

Med hensyn til væsken, ja så er det vigtigt de får en masse, især nu hvor vejret er som det er.. Men det ved du selvfølgelig

Syntes du også det er svært at holde styr på hvor meget de skal drikke? Jeg føler altid de får for lidt at drikke nu her hvor de kun får aftenflasken? De får vand til måltiderne og sødmælk til morgen og nogengange aften også men syntes altid de drikker så lidt, men man er jo nok tilbøjelig til at sammenligne med hvad man selv kunne drikke!

Anmeld

8. august 2011

Bare mig..

mullesmith2 skriver:

Syntes du også det er svært at holde styr på hvor meget de skal drikke? Jeg føler altid de får for lidt at drikke nu her hvor de kun får aftenflasken? De får vand til måltiderne og sødmælk til morgen og nogengange aften også men syntes altid de drikker så lidt, men man er jo nok tilbøjelig til at sammenligne med hvad man selv kunne drikke!

Hmm.. Nu er min datter jo lige det ældre, så jeg kan spørge hende om hun vil have noget at drikke, og det gør jeg flere gange dagligt.. Og hvis det ikke er i forbindelse med et måltid, får hun vand, og ved måltiderne mælk.. Men hvad hvis du prøver at give dem et sugerør?

De skal vidst ikke kunne det i dine børns alder, men min datter kunne suge af et sugerør da de var 9 mdr. så måske du er heldig, for så er det lidt sjovere at drikke for dem..

Men ellers må man tilbyde flere gange dagligt, og drikker man selv meget vand, kan man jo tilbyde når man selv tager et glas vand

Anmeld

8. august 2011

Bare mig..

Hmm.. Nu er min datter jo lige det ældre, så jeg kan spørge hende om hun vil have noget at drikke, og det gør jeg flere gange dagligt.. Og hvis det ikke er i forbindelse med et måltid, får hun vand, og ved måltiderne mælk.. Men hvad hvis du prøver at give dem et sugerør?

De skal vidst ikke kunne det i dine børns alder, men min datter kunne suge af et sugerør da de var 9 mdr. så måske du er heldig, for så er det lidt sjovere at drikke for dem..

Men ellers må man tilbyde flere gange dagligt, og drikker man selv meget vand, kan man jo tilbyde når man selv tager et glas vand

Men HVOR meget hun skal drikke og hvor meget hun drikkER, det ved jeg ikke om det stemmer over ens.. Men jeg har en fornemmelse af, at hun heldigvis er et barn der er god til at drikke en masse..

Anmeld

8. august 2011

Sara_S

Hej! 

Jeg tror heller ikke du skal være bekymret... Tristan (næsten 9½ måneder) har også haft nogle dage hvor han ikke spiste noget i forhold til det han plejer...

Meeeeeeeeen jeg vil personligt helt lade være me at tilbyde dem syltetøj og generelt sukker, før de vænner sig til det "kunstige" søde smag...og prøv at forestille dig hvor stor en sugar rush man får når man er så lille... der skal ikke så meget til!

Prøv måske med noget frugtmos eller måske abrikoskompot (vand+tørrede abrikoser - fra urtekram)... De er lige så søde, men 1000 gange sundere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.