Sofus og Emil vil ikke spise!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.084 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. august 2011

mullesmith2

Jeg har her den sidste uge kæmpet med at få Sofus og Emil til at spise men de er bare aldrig sultne lader det til. De skriger og hopper op og ned i stolen og læner sig bagover når jeg prøver at give dem mad. Idag har de kun spist havregrød til morgen (en lille kop 2 kopper mælk). 1 banan, en lille youghurt, en ostehaps, 1/4 skive bondebrød og ½dl kartoffel/gullerodsmos. Og det er tilsammen de har spist det. Så drak de 130ml mme i flasken hver her til aften og det tog dem 2 timer at falde i søvn. Syntes bare det er utroligt lidt i forhold til hvad de plejer at spise på en dag, men er det bare en periode?? De plejer at få en morgenflaske også men valgte ikke at give den idag for at se om de så ikke kunne spise deres havregrød istedet for og det kunne de heldigvis.

De er 8mdr gamle (9mdr d.18aug)

Er bare bekymret håber nogen kan hjælpe.

P.s de ville ikke engang have pandekage med sukker på!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Lise

Vær ikke nervøs - så længe de lader til at have det godt, at de leger, er opmærksomme, har våde bleer mv.

I nogle perioder vil de æde jer ud af huset, og i andre perioder vil de ingenting have. Og lige pludselig skifter det, og så igen, og igen..

Jeg tænker at de i perioder bruger en masse krudt på at vokse og lære mv., og så er der måske nogle stille perioder hvor der ikke sker så meget..

Anmeld

8. august 2011

Sakris

Tænker om de er i et tigerspring? Isabella (7,5 måneder) er i en meget omklamrende periode, hvor hun også har mistet appetitten. Troede først det var på grund af varmen. Men synes at hun i de sidste par dage er blevet bedre til at spise trods mega meget pylder!

Anmeld

8. august 2011

Bare mig..

Åh, kender det godt.. Min datter bliver 15 mdr. her d. 17 august, og hun har også nu en periode hvor hun næsten intet spiser. Ih, hvor det irriterer mig!! Kan nogen gange blive helt sur på hende

Men ja, det er bare en periode.. Og de perioder har min datter også haft, og har jo så stadig engang imellem.

Vildt frustrerende, men jeg tror bestemt ikke du skal være nervøs.

Anmeld

8. august 2011

mullesmith2

Lise skriver:

Vær ikke nervøs - så længe de lader til at have det godt, at de leger, er opmærksomme, har våde bleer mv.

I nogle perioder vil de æde jer ud af huset, og i andre perioder vil de ingenting have. Og lige pludselig skifter det, og så igen, og igen..

Jeg tænker at de i perioder bruger en masse krudt på at vokse og lære mv., og så er der måske nogle stille perioder hvor der ikke sker så meget..

Okay godt at høre, men syntes godtnok de har været mere pylleret og trætte og Emil havde meget tynd mave idag og Sofus kom ikke af med noget idag og han var meget ked af det da han blev puttet  Men ellers har de leget fint og kravlet en masse rundt som de plejer, men de vil meget gerne have man er der hele tiden lige for tiden så nu er jeg bare helt bekymret for dagplejestart her d.15 aug. Men håber de snart får apetitten tilbage og bliver mere glade, også for dagplejemoderens skyld, hun kan jo ikke give dem alt sin opmærksomhed. Åh man kan jo ikke lade være med at være bekymret...

Anmeld

8. august 2011

mullesmith2

Sakris skriver:

Tænker om de er i et tigerspring? Isabella (7,5 måneder) er i en meget omklamrende periode, hvor hun også har mistet appetitten. Troede først det var på grund af varmen. Men synes at hun i de sidste par dage er blevet bedre til at spise trods mega meget pylder!

Ved ikke rigtig hvad det der tigerspring er?? Men de er ihvertfald ikke sig selv for tiden, og det er meget skægt egentlig at de begge to er meget pylleret og ingen apetit har, de er ikke twins for ingenting åbenbart... Håber bare de kommer over det inden dagplejestart her d.15

Anmeld

8. august 2011

Lise

Er de mon ved at få tænder?

Når min Casper får tænder spiser han ikke meget, han får tynd mave og rød røv, og er mega pyller...

Anmeld

8. august 2011

mullesmith2

Nicolinesmor170510 skriver:

Åh, kender det godt.. Min datter bliver 15 mdr. her d. 17 august, og hun har også nu en periode hvor hun næsten intet spiser. Ih, hvor det irriterer mig!! Kan nogen gange blive helt sur på hende

Men ja, det er bare en periode.. Og de perioder har min datter også haft, og har jo så stadig engang imellem.

Vildt frustrerende, men jeg tror bestemt ikke du skal være nervøs.

Håber på du har ret, så må jeg bare se tiden an og prøve at holde rytmen som vi plejer. Man kommer bare let til at tilbyde dem flere måltider fordi man tænker "ej nu må de da være sultne" og nogen gange kan man måske fristes lidt til at give dem jorbærgrød og youghurt istedet for ordentlig brød og pålæg bare for at få dem til at spise bare lidt mere.

Anmeld

8. august 2011

Bare mig..

mullesmith2 skriver:

Håber på du har ret, så må jeg bare se tiden an og prøve at holde rytmen som vi plejer. Man kommer bare let til at tilbyde dem flere måltider fordi man tænker "ej nu må de da være sultne" og nogen gange kan man måske fristes lidt til at give dem jorbærgrød og youghurt istedet for ordentlig brød og pålæg bare for at få dem til at spise bare lidt mere.

Amen, jeg kender det aaaalt for godt.. Men jeg har været hård, hvis jeg selv må sige det jeg har ventet lææænge fra hun sagde nej til fx brød, til hun fik noget andet, og inden hun blev tilbudt andet end brød, forsøgte jeg liiige en ekstra gang med brødet..

Men kender det, for jeg har det som dig.. De må jo for filan skulle have lidt ned om ikke andet..

Anmeld

8. august 2011

mullesmith2

Lise skriver:

Er de mon ved at få tænder?

Når min Casper får tænder spiser han ikke meget, han får tynd mave og rød røv, og er mega pyller...

Kan godt ske det er tænder der plager dem, de har fået tre tænder i overmunden hver og tre i undermunden hver og det er nøjagtig de samme. Men vi har ikke mærket på dem at de fik tænder før, men det kan jo godt være det er det de pyllere over nu!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.