Under 1 år og dræn i øre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.853 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. august 2011

britt

hej piger.

Vores datter på 10 måneder, har mellemøres betændelse igen igen.. Hver gang kommer hun på pencelin, men det har kun en kort effekt så vender det tilbage.

Det er nu 8 gang i hendes korte liv, vi er knyttet en ørelæge som vi har været hos mange gange,sidste løsning er dræn, men han synes hun er for lille, og vil vente til hun er ca 1 1/2 år, men det er bare ikke til at holde ud at hun skal have så ondt hele tiden, og at hun skal være så meget væk fra dagplejen.

Jeg synes jeg har læst mig til at der er børn under et år der har fået det lagt uden problemer, og med go virkning.

Er der nogen herinde som evt har børn under et år som har fået lagt dræn, eller som har erfaring inden for området???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Chalala85

britt skriver:

hej piger.

Vores datter på 10 måneder, har mellemøres betændelse igen igen.. Hver gang kommer hun på pencelin, men det har kun en kort effekt så vender det tilbage.

Det er nu 8 gang i hendes korte liv, vi er knyttet en ørelæge som vi har været hos mange gange,sidste løsning er dræn, men han synes hun er for lille, og vil vente til hun er ca 1 1/2 år, men det er bare ikke til at holde ud at hun skal have så ondt hele tiden, og at hun skal være så meget væk fra dagplejen.

Jeg synes jeg har læst mig til at der er børn under et år der har fået det lagt uden problemer, og med go virkning.

Er der nogen herinde som evt har børn under et år som har fået lagt dræn, eller som har erfaring inden for området???

Jeg er selv ørebarn og har fået dræn i ørerne fra jeg var 6måneder til 10år gammel.

Det gør meget ondt når man har mellemøresbetændelse. Min far plejede at lune min hovedpude der hvor mit øre skulle ligge. Det hjalp

Dræn hjælper, meget!

Jeg var ikke selv så heldig for jeg blev desværre ved med at danne betændelse, det endte så med jeg fik benæder. Det er en tilstand i øret hvor al betændelsen til sidst spiser alt indmaden op så man bliver døv på øret. Det KAN laves igen

Da jeg var 10 år fik jeg et nyt indvendigt øre og høre idag 70% på øret.

MEN mit var et ekstremt tilfælde...

Men vil helt klart anbefale dræn til hende, det vil hjælpe og hun skal nok klare den. Bare det at få smerten væk er vidunderligt. Selv i en så lille alder.

Pøj pøj med det

Anmeld

8. august 2011

Pia

Begge mine var 1½ år da de fik dræn. Men ørelægen sagde allerede da de var under et år, at han gerne ville lægge dræn. det var mest mig der holdt tilbage..
Men begge piger blev som forandret, da de fik dræn.

Så jeg ville mene at de må få det, når de er under et år.

Anmeld

9. august 2011

CamiRon

hej piger.

Vores store datter - som nu er 2 år - havde fuldstændig samme historie som din datter. MØB konstant fra hun var 7 mdr. gammel - penicillin havde effekt men det blev bare ved med at komme igen og igen og igen... Vi tog selv kontakt til en ørelæge (blev ellers kun fulgt af praktiserende læge) og han så hende ved de 3 efterfølgende MØB'er og tilbød så at lægge dræn på hende! Hun var 10 mdr og fik dem lagt 8 dage efter han havde tilbudt det.

Det var helt klart det bedste der kunne gøres. Hun har stadig haft mange MØB'er op til ca. 1½ års alderen, men hun er ikke påvirket af det. Hun får ikke feber og har ikke ondt. Vi opdager det ved at betændelsen løber ud af hendes ører. Så skyller vi med sterilt saltvand for at holde ørerne/drænene fri og så kører det.

Jeg syntes I bør snakke med jeres ørelæge igen og vil han ikke, kan I jo få en anden ørelæges vurdering. Der kan jo være en grund til at de ikke vil ligge dræn nu, men når hun er så plaget så tror jeg godt de kan overtales.

Skriv evt. til mig hvis du har flere spørgsmål.

Anmeld

9. august 2011

Livas mor

Liva var 11 måneder da vi endelig fik presset igennem at hun skulle have dræn i ørene.. Hun havde før det haft mellemørebetændelse 13 gange og var nonstop i pencillinkur. Hun havde den ene virus efter dn anden konstant og var aldrig i stand til at komme i vuggestue..

Så vi fik lagt dræn 22.december sidste år, tog hende ud af vuggestuen og fik hende i dagpleje fra februar måned.. Siden har hun ikke været syg overhoved, så er stor tilhænger af dræn

Anmeld

9. august 2011

foto på lærred

hej piger.

Det lyder som min datter. Hun havde sin første MØ som 7 uger (hvilket ørelægen aldrig havde set før- altså så tidligt) og så fortsatte det ellers bare der ud af. Ørelægen sagde hun kunne opereres som 9 måneder eller 9 kilo (hvad end kom først) så da hun var 10 måneder blev hun opereret første gang. Der var ingen problemer overhoved. Hun var sig selv igen 10 min.

Rigtig, rigtig god bedring. Ved hvor forfærdeligt det kan være. Jeg håber meget vores mindste kan blive forskånet for øreproblemer.

Anmeld

9. august 2011

Klumpe-dumpe

Min datter havde også MØB fra hun var 4 mdr og så frem til hun var 8 mdr. hvor hun blev henvist til sygehuset, hvor hun fik lagt dræn som 10 mdr.

Jeg vil opfordre dig til at tale med ørelægen igen, om at få lagt de dræn, da det jo også kan påvirke talen, ellers ville jeg opsøge en anden ørelæge.

Anmeld

9. august 2011

mn

britt skriver:

hej piger.

Jeg har selv fået dræn i venvittig mange gange også da jeg var under 1 år, så undre mig da hvis det er lavet om.

Anmeld

9. august 2011

MinNoah

Min søn var 12 mdr da han fik dræn i... Tror det er fordi de ikke "unødigt" vil ligge børn under 1 år i narkose... Men det er et meget lille indgreb som kan ændre jeres dagligdag (og nattesøvn!) meget!

Anmeld

9. august 2011

britt

hey piger...

1000 tak for jerses svar og erfaringer.

jeg har fået en tid til hende i morgen ved en ny ørelæge, så håber han ser på hende med lidt andre øjne og tilbyder os dræn...

Jeg skriver hvordan det er gået i morgen..

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.