Ikke mit barn ? - Lidt langt ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

N&J

Anonym skriver:

Ja overskriften er måske lidt forkert, men jeg måtte fange jeres interesse for jeg står virkelig i et dillema.

Jeg skriver anno, da inge skal vide hvem der snakkes om.
Here it goes.

For nogle mdr. siden blev en jeg kender far til et barn, han vidste slet ikek pigen var gravid, da hun havde fortalt at hun havde fået en abort og at hun havde været til lægen flere gange og fået af vide hun ikke var gravid, vi går stærkt ud fra hun lyver om dette.

Hun sagde yderligere at der kunne være flere mulige fædere, men har nu sagt at der kun kan være ham, han vil selvfølgelig gerne have en blodprøve bekræftning før han anerkender sig faderskabet. Han føler sig slet ikek klar til at være far og det kommer jo som et chok for ham, selvfølge vil han gerne tage ansvar hvis det viser sig at være ham. Moren har hele tiden sagt at hun ikke vidste hun var gravid, selvom ALLE spurgte og sagde det modsatte, kommune holde skarp øje med hende, da de og hun selv siger at hun ikke egner sig som mor. Barnet bliver passet meget og er blevet et flake barn fordi hun ikek orker at tage sig af det om natten

Det er en meget nær af familien som er far til dette barn, så jeg følger det på tætteste hold, han har nu valgt at søge om fuldforældre myndighed, hvis det bliver bekræftet at han skulle være far, da han ikek vil have at hun skal passe det 24/7, dog magter han heller ikke selv opgaven fuldt og derfor spurgt om jeg ville adoptere det, og uden at tænke mig om savrede jeg ja, jeg har selv et mindre og større barn er gift i et godt forhold, og ville kunne give dette barn en rigtig god leve standard, hvor den ville kunne se både sin rigtig mor og far så tit den ville, men bare boedet hos mig hele tiden.

Selvfølgelig vil jeg rigtig gerne hjælpe dem, men jeg tænker om det bliver en stor opgave at have alle de bolde i luften og hvad hvis vi bliver uenige eller der kommer strid i forældremyndighed sagen? Jeg ved slet ikek hvad jeg skal gøre og håber virkelig lige nu at han alligevel ikke er far, tror desværre bare han er det, jeg vl rigtig gerne adoptere dette barn, da jeg måske ikke selv kan få flere, selvom jeg stadig er ung, men alligevel er jeg nervøs for følgerne

Hvad tænker i om dette ? 

Tak fordi i læste med.

Selv om tanken er sød, så tvivler jeg på det overhovedet er juridisk muligt, selvom han søger den fulde forældremyndighed, og får den, så har barnets mor stadig visitationsret, og for at du kan adoptere barnet, så skal moderen fraskrive sin forældreret, derudover tvivler jeg på at man vil se det som værende i barnets bedste interesse (uanset hvor gode jeres hensigter er) ikke at skulle bo hos enten far eller mor, så vælger man nok en plejeanbringelse istedet, det kan I så søge om, men mht adoption, så tror jeg ikke det kan lade sig gøre. Nu ved jeg ikke hvor gammel manden er, men han har jo ikke haft forberedelsestiden som man normalt har, så måske tænker han lidt anerledes om det når hele processen er overstået og det kan godt tage noget tid.

Derudover kan I ikke bruge argumentet at hun har valgt at give flaske som et tegn på at hun ikke gider barnet, og det vil nok istedet skade mere end det gavner, da det er et valg så er 100 % op til moderen, men hvis han virkelig ikke mener at hun tager sig ordentlig af barnet, skal han da melde hende, så de kan undersøge om det reelt set er sådan det står til. '

Men forstår godt hvorfor du sagde ja.. men selv ved tvangsfjernelser, er det meget sjældent at forældrene mister retten til deres barn permenent, ofte blot midlertidigt - og derved har de rigtige mange muligheder for at få deres børn igen, så længe de viser jeg egnet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

puha, den er svær .. 

men hvad siger moren til at du vil adopter deres barn ? er hun gået med til det? 

det er SUPER svært at få den fulde forældremyndighed. næsten en umulighed hvis ikke moren selv skriver under på det .. hvad med en plejefamilie eet par gange om ugen eller sådan noget ? har de overvejet det inden det kommer så vidt som en adoption.. 

Det er virkelig smukt af dig at du ville tage dig af barnet, men hvis ikke moren går med til det, kommer du højest til at blive plejefamilie for barnet, og så kan de jo sagtens komme om nogen år og få barnet igen . 

syns godt nok det er en meget rodet situation, men håber virkelig at i finder en løsning på det 

Jeg har kigget lidt på det nu og jeg tror det ville være en større mulighed at blive pleje familie for barnet end at adoptere det, så det er det vi må prøve at undersøge, når faderskabet er bestemt, så må vi hører hvad hun har tænkt sig og hvad kommune siger

Anmeld

8. august 2011

baby012

Anonym skriver:

Jeg har kigget lidt på det nu og jeg tror det ville være en større mulighed at blive pleje familie for barnet end at adoptere det, så det er det vi må prøve at undersøge, når faderskabet er bestemt, så må vi hører hvad hun har tænkt sig og hvad kommune siger

Men så skal du jo være forberedt på at de stadig har alt ret til barnet hvis de en dag ombestemmer sig .. 

håber det hele løser sig  

Anmeld

8. august 2011

Kløver

puh den er svær, men ville ikke forlade uden at give et kram

Anmeld

8. august 2011

Mi

Selvom han får fuld forældremyndighed, så kan han jo ikke bare bortadoptere barnet. Det har jo en mor, og selvom hun ikke ville have forældremyndighed, så har hun jo stadig samværdsret og er mor. Så jeg tror ikke det er juridisk muligt. Det er evt kunne lade sig gøre, var at i blev plejefamilie for barnet, hvis altså kommunen mener at barnet skal i pleje, og i kan godkendes til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.