Ikke mit barn ? - Lidt langt ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg tror heller ikke mor går med til adoption, men hvad hvis han får de fulde forældre myndigheder? så kan han jo helt selv bestemme hvad der skal ske med barnet, unden morens accept?

Ville aldrig lukke moren uden fra sit barns liv, hun skulle have lov at deltage lige så meget hun magter det, problemet er bare at de begge ikke magter opgaven fuldt, derfor bliver det også passet meget og den er kun 4 mdr, og når man er så lille har man brug for at knytte sig til en person ikke flere forakellige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

skønneunger

Anonym skriver:

Jeg tror heller ikke mor går med til adoption, men hvad hvis han får de fulde forældre myndigheder? så kan han jo helt selv bestemme hvad der skal ske med barnet, unden morens accept?

Ville aldrig lukke moren uden fra sit barns liv, hun skulle have lov at deltage lige så meget hun magter det, problemet er bare at de begge ikke magter opgaven fuldt, derfor bliver det også passet meget og den er kun 4 mdr, og når man er så lille har man brug for at knytte sig til en person ikke flere forakellige

nej selvom han får fuld forældremyndighed (hvilket er skidesvært at få) så skal hun stadig skrive under på vigtige ting som adoption.

hvis ingen af dem magter 24/7 hvorfor så ikke en dele ordning?

og igen med hensyn til adoption, tror jeg ikke det bare er så lige til desværre.

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

skønneunger skriver:

nej selvom han får fuld forældremyndighed (hvilket er skidesvært at få) så skal hun stadig skrive under på vigtige ting som adoption.

hvis ingen af dem magter 24/7 hvorfor så ikke en dele ordning?

og igen med hensyn til adoption, tror jeg ikke det bare er så lige til desværre.

hvordan fungere en dele ordning?

Anmeld

8. august 2011

skønneunger

Anonym skriver:

hvordan fungere en dele ordning?

altså måske sådan en ordning hvor far har barnet en uge og så moren en uge så har de jo stadig tid til at være dem selv.

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

skønneunger skriver:

altså måske sådan en ordning hvor far har barnet en uge og så moren en uge så har de jo stadig tid til at være dem selv.

nårh, men sådan som det er nu, så bliver barnet passet af andre hver aften, jeg tror heller ikke det er godt for sådan et lille barn at blive kastet rundt så meget

Anmeld

8. august 2011

skønneunger

Anonym skriver:

nårh, men sådan som det er nu, så bliver barnet passet af andre hver aften, jeg tror heller ikke det er godt for sådan et lille barn at blive kastet rundt så meget

ja så er det måske lidt svært, men hvis nu forældrene kunne blive enige om en uge af gangen. har han overhovedet en chance for at få fuld forældremyndighed? hvor gammelt er barnet?

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

skønneunger skriver:

ja så er det måske lidt svært, men hvis nu forældrene kunne blive enige om en uge af gangen. har han overhovedet en chance for at få fuld forældremyndighed? hvor gammelt er barnet?

Det er omkring de 4 mdr, og er flaske barn, jeg læste at man kunne blive pleje familie og de så kunne komme og besøge barnet.

Jeg ved ikke hvad han chancer er, men kommune er meget efter moren og har forslået frivillige anbringelse. Så han er nok en oplagt mulighed for overtagelse eller hvad man nu siger, da han har fast job og styr på sit liv og ingen mentale sygedomme som moren har, dog ikke i så slem en grad, hun har bare svært ved at priotere andres behov før hendes egen og noget andet

Anmeld

8. august 2011

skønneunger

Anonym skriver:

Det er omkring de 4 mdr, og er flaske barn, jeg læste at man kunne blive pleje familie og de så kunne komme og besøge barnet.

Jeg ved ikke hvad han chancer er, men kommune er meget efter moren og har forslået frivillige anbringelse. Så han er nok en oplagt mulighed for overtagelse eller hvad man nu siger, da han har fast job og styr på sit liv og ingen mentale sygedomme som moren har, dog ikke i så slem en grad, hun har bare svært ved at priotere andres behov før hendes egen og noget andet

det med flaske kan jo være pga mange ting, hun skal jo stadig op om natten og give barnet mad.

syntes måske du skulle opfordre hende til at få noget hjælp til at klare hendes psyke før nogetandet, ellers kan hun få hjælp igennem kommunen til noget familierådgivning, og hvis han ar faren og vil have barnet en gang i mellem får hun jo også noget tid for sig selv.

Anmeld

8. august 2011

baby012

puha, den er svær .. 

men hvad siger moren til at du vil adopter deres barn ? er hun gået med til det? 

det er SUPER svært at få den fulde forældremyndighed. næsten en umulighed hvis ikke moren selv skriver under på det .. hvad med en plejefamilie eet par gange om ugen eller sådan noget ? har de overvejet det inden det kommer så vidt som en adoption.. 

Det er virkelig smukt af dig at du ville tage dig af barnet, men hvis ikke moren går med til det, kommer du højest til at blive plejefamilie for barnet, og så kan de jo sagtens komme om nogen år og få barnet igen . 

syns godt nok det er en meget rodet situation, men håber virkelig at i finder en løsning på det 

Anmeld

8. august 2011

sne190810

Øv en situation. Stakkels stakkels barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.