Madpakker :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

SjeBets

Ja der er jo fordi der er nogle der ikke kan finde ud af at lave en ordenlig madpakke uden guiding . Og som andre ting i livet er det de FÅ der bestemmer for fleretallet, det er de få unge bilister der smadre biler i et væk, men alligevel bliver stort set alle unge billister ramt når de skal have deres første forsikring på en bil. Og så videre .... 

jeg har det nu fint med det, men jeg sendte nu heller ikke sådanne sager med før i tiden, nok derfor jeg er ligeglad, det rammer jo ikke os som sådan 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

Ja der er jo fordi der er nogle der ikke kan finde ud af at lave en ordenlig madpakke uden guiding . Og som andre ting i livet er det de FÅ der bestemmer for fleretallet, det er de få unge bilister der smadre biler i et væk, men alligevel bliver stort set alle unge billister ramt når de skal have deres første forsikring på en bil. Og så videre .... 

jeg har det nu fint med det, men jeg sendte nu heller ikke sådanne sager med før i tiden, nok derfor jeg er ligeglad, det rammer jo ikke os som sådan 

næ men vil du ikke stadig synes at det var helt vildt uretfærdigt, hvis det kun er dit barn der sidder uden nogle lækkerier med i madpakken?? ... så er det jo ham som det går ud over jo... 

Anmeld

8. august 2011

SjeBets

Anonym skriver:

næ men vil du ikke stadig synes at det var helt vildt uretfærdigt, hvis det kun er dit barn der sidder uden nogle lækkerier med i madpakken?? ... så er det jo ham som det går ud over jo... 

det er lidt svært for mig at forholde mig til, vi har kun kørt med madpakker i et år, og ja jeg synes bare ikke de der søde ting hører til i en madpakke, og min dreng synes at druer, rosiner, og ostehaps er lækkert, han vil faktisk hellere have en buket blomkål end meget af det søde yougurt, Så tror ikke han vil føle sig snydt, han har aldrig nævtn det. 

vi har kørt med madordninger før i de børnehaver jeg har været i , det synes jeg er dejligt nemt og det var sundt mad de fik 

Anmeld

8. august 2011

Løkkemor

Det er jo det - Sjebets - en del børn ville jo ikke føle sig snydt for de er vant til det, de nu får med - så hvorfor kommer pædagoger/ledelsen så med sådanne dårlige undskyldninger for ikke at give sukker med i madpakken.

Hav dog tiltro til forældrene og tag en samtale der hvor sukkeret går helt over gevind.

Dagligdagen i en børnehave skal jo også helst afspejle en hverdag, derhjemme hvor man også får kage, fredagssnolder - wahtever. Det får vi i hvert fald - ikke hver dag, men en gang i mellem og sådan er det jo også med madpakken.

Anmeld

8. august 2011

Mamalou

Min bonus datter Lucca på 4 år får af og til pastasalat med. Det laver jeg af fuldkornspasta og noget kød - eksempelvis kylling og de grøntsager hun kan lide. Jeg plejer at hælde en smule olie over, så det ikke er tørt. 

Ellers laver jeg små frikadeller og sætter med grøntsager på spyd. 

Af og til kommer der også hjemmelavet pizza snegle - lavet på fuldkornsbrød. 

Hvis hun får rugbrødsmadder, så "prikker" jeg dem ud med kageforme, så de er lidt sjovere. Altså så de får forme af bamser osv. Det synes hun er super sjovt!

Lucca har en alder, hvor hun selv er med til at bestemme, hvad hun vil have med i madpakken...

Det skal siges, at hun til tider har svært ved at overskue sin madpakke og det har været et problem at få hende til at spise noget ordentligt. Derfor gør vi ekstra ud af hendes madpakke, så den bliver ekstra spændende og maden glider nemmere ned. Jeg synes desuden at det er super hyggeligt at lave madpakken  

Anmeld

8. august 2011

SjeBets

Løkkemor skriver:

Det er jo det - Sjebets - en del børn ville jo ikke føle sig snydt for de er vant til det, de nu får med - så hvorfor kommer pædagoger/ledelsen så med sådanne dårlige undskyldninger for ikke at give sukker med i madpakken.

Hav dog tiltro til forældrene og tag en samtale der hvor sukkeret går helt over gevind.

Dagligdagen i en børnehave skal jo også helst afspejle en hverdag, derhjemme hvor man også får kage, fredagssnolder - wahtever. Det får vi i hvert fald - ikke hver dag, men en gang i mellem og sådan er det jo også med madpakken.

I vores børnehave var det bestemt af forældre bestyrrelsen, baggrunden ved jeg ikke. men som sagt så påvirkede det ikke min madpakke stil, så jeg tænker jo ikke videre over det. 

jeg er alt for doven til at gå op i ting der ikke vedkommer mig, synes jeg kæmper kampe nok for mine børn på andre plan. Og ja nu skal knægten alligevel i skole, så et nyt sæt regler skal moderen følge nu ... 

Anmeld

9. august 2011

Maddox

Her er det meget forskelligt hvad der kommer i madpakken, men nogle af tingene kan være:

- 4 halve rugbrødsmadder med forskelligt pålæg (Oftest)

- Pølsehorn ell. pizzasnegl (istedet for 2 af rugbrødsmadderne)

- Pitabrød ell. wraps med salat og kød.

- Sandwich med salat og pålæg

Og så er der som regel noget grønt ved siden af, som f.eks kan bestå af.:

- Gulerodsstave, agurkestave, peberfrugt, cherrytomater, majs, melon, vindruer.. og om sommeren, ærter (i bælge) og jordbær (eller andre bær)...

- Rosiner og ostehaps

Og nogle gange.... en frugtstang, kiks eller en mælkesnitte - eller måske et lille stykke kage, hvis vi har bagt (har ikke noget problem med, at hun får noget "usundt" med i madpakken, så længe hun også husker at spise det andet Og har indtryk af, at det mere er reglen end undtagelsen i hendes klasse, at der er snacks i madpakkerne...

Til formiddagsmad har hun som regel følgende med:

- En bolle, frugt (æble, banan, melon eller clementiner) og en lille actimel drikkeyoghurt

Anmeld

9. august 2011

Maddox

Hov glemte helt:

- Pastasalat

- Pirogger (med oksekød) ell. Samosaer (med oksekød eller kylling)

Elsker at smørre madpakker... Og finde på, hvad der skal i, for at den er spændende at åbne. Hader selv "flade" rugbrødsmadder i en madpakke

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

Solajma skriver:

Hov glemte helt:

- Pastasalat

- Pirogger (med oksekød) ell. Samosaer (med oksekød eller kylling)

Elsker at smørre madpakker... Og finde på, hvad der skal i, for at den er spændende at åbne. Hader selv "flade" rugbrødsmadder i en madpakke

Anmeld

9. august 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Herhjemme får pigerne lidt forskelligt med, men som udgangspunkt har de altid min. en halv til en hel skive rugbrød med.

Derudover får de f.eks. minifrikadeller med fra aftensmaden dagen før, pastaskuer, finestænger, riskiks, frugt og andet godt!

Jeg forsøger at variere så godt kan jeg, så deres madpakke ikke bliver ensformig og kedelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.