Madpakker :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.694 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Anonym trådstarter

jeg synes selv jeg smørre lækker madpakker til min søn , men er alligevel rigtig nysgerrig for hvad i andre giver jeg små guldklumper med på madpakke?? måske dukker der nye ideer op for mig,... 

jeg selv giver lækre rugbrødmadder med, smørre dem som smørrebrød, ved selv hvor kedelig en kedelig leverpostegsmad er.. 

så bruger meget tid på at gøre det lækkert. og så plus jeg giver ham alt muligt forskelligt frugt og grøntsager med,  som fks, vandmelon jordbær vindruer gullerødder peberfrugter osv osv... 

men glæder mig til at høre hvad i andre giver ungerne med ?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Anonym trådstarter

den røg hurtig væk så laver lige en Opper 

Anmeld

8. august 2011

SjeBets

her er det fire halve flade med hvad de nu foretrækker i tiden. kan  være kødpølse, leverposteg, torskerovn med mere. Har gjort meget ud af deres rugbrøds madder før i igen ( har stået i smørrebrødskøkken har har jo nogle skills) Men så gad de sq ikke spise dem, isteder for for de altid grønsager med, og det er igen forskelliget, pebet frugt, ærter, gulerod blomkål , og så videre ingen frugt da de får frugt i børnehaven /skolen og så lige en lille bøtte med rosiner.

Nogle gange får den bette lidt pasta med hvis vi har nogle skruer tilbage fra et aftensmåltid, det vil de også gerne Stort set så sørger jeg for at de er med på råds ellers risikere jeg at få det hele med hjem igen 

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

her er det fire halve flade med hvad de nu foretrækker i tiden. kan  være kødpølse, leverposteg, torskerovn med mere. Har gjort meget ud af deres rugbrøds madder før i igen ( har stået i smørrebrødskøkken har har jo nogle skills) Men så gad de sq ikke spise dem, isteder for for de altid grønsager med, og det er igen forskelliget, pebet frugt, ærter, gulerod blomkål , og så videre ingen frugt da de får frugt i børnehaven /skolen og så lige en lille bøtte med rosiner.

Nogle gange får den bette lidt pasta med hvis vi har nogle skruer tilbage fra et aftensmåltid, det vil de også gerne Stort set så sørger jeg for at de er med på råds ellers risikere jeg at få det hele med hjem igen 

ja min søn er også så småt begyndt at sige hvad han gerne vil ha med, det er sjælent han kommer med noget, for som han siger er han glad for sine madpakker... men de er os forskellige hver dag , for ellers bliver det nok meget kedeligt... 

men go ide det med pasta en gang imellem.. det vil min søn dog ikke have med alt så noget.. 

Anmeld

8. august 2011

Løkkemor

Løkke på 5 får 4 halve med forskelligt pålæg - nogle gange en sandwich istedet for 1 - 2 af rugbrødene. Så er der en mængde små ting som små tomater, agurkeskiver, gulerødder, minimajs, peberfrugt (grøntsager) og så noget frugt enten en hel eller forskellige tern i en lille bøtte.

Ofte er der også lidt lækkert en lille pose med Hello Kitty fuldkornskiks (bilder mig ind at de er sunde!!), bittesmå Knoppers (købes nogle gange på bud i Fakta), Koldskål og et par kammerjunkere, yoghurt i en lille bøtte, peaunut og rosiner i en lille bøtte, Danone, ostehaps, frugstænger, rosinpakker, riskiks m/u chokolade.

- Og en serviet.

Men altså ikke det hele på een gang

I dag så den sådan ud: 4 halve med hamburgerryg, spegepølse, alm. pølse og leverpostej, to mini tomater, en minimajs, en nektarin, en riskis med chokolade, en ostehaps, en pakke rosiner og en frugtstang -  Der var en halv pølsemad tilbage!!

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

Løkkemor skriver:

Løkke på 5 får 4 halve med forskelligt pålæg - nogle gange en sandwich istedet for 1 - 2 af rugbrødene. Så er der en mængde små ting som små tomater, agurkeskiver, gulerødder, minimajs, peberfrugt (grøntsager) og så noget frugt enten en hel eller forskellige tern i en lille bøtte.

Ofte er der også lidt lækkert en lille pose med Hello Kitty fuldkornskiks (bilder mig ind at de er sunde!!), bittesmå Knoppers (købes nogle gange på bud i Fakta), Koldskål og et par kammerjunkere, yoghurt i en lille bøtte, peaunut og rosiner i en lille bøtte, Danone, ostehaps, frugstænger, rosinpakker, riskiks m/u chokolade.

- Og en serviet.

Men altså ikke det hele på een gang

I dag så den sådan ud: 4 halve med hamburgerryg, spegepølse, alm. pølse og leverpostej, to mini tomater, en minimajs, en nektarin, en riskis med chokolade, en ostehaps, en pakke rosiner og en frugtstang -  Der var en halv pølsemad tilbage!!

lyder super lækkert... dejligt at høre også, ved nemlig der er nogle forældre i min søns børnehave, der bare giver ders børn 2 klapsammenmadder med leverposteg med and that is! . og synes det er så synd... 

men i min søns børnehave har de forbudt os forældre at give danino jougurt med osv, de er nemlig bekymrede for om der sidder andre børn som  bliver misundelig, synes bare det er for dårligt altså...at man ik selv må bestemme hvad de får med... 

Anmeld

8. august 2011

SjeBets

de har også lige "forbudt" kage og sukkerholdige yougurter, hvilket jeg synes er fint nok.  fordi det kan være lille magnus for en mælke snitte med dagligt og lille asta aldrig gør, så kan det ske at asta føler sig lidt snydt. 

jeg har undgået sådanne ting i mine ungers madpakker. så hellere en halv rugbrød med lidt nutella på 

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

de har også lige "forbudt" kage og sukkerholdige yougurter, hvilket jeg synes er fint nok.  fordi det kan være lille magnus for en mælke snitte med dagligt og lille asta aldrig gør, så kan det ske at asta føler sig lidt snydt. 

jeg har undgået sådanne ting i mine ungers madpakker. så hellere en halv rugbrød med lidt nutella på 

ja okay... vi må heller ikke give børnene pålægschokolade på osv, ( det vil jeg heller aldrig gøre ) men ved da at der er nogle der får det alligevel, det har min søn fortalt. og det synes jeg er urimeligt, hvis jeg undgår at give min søn lidt (lækkerier ) med, skal de andre da os. for ellers begynder jeg da os at give en mælkesnitte med, (fks) min søn elsker dem, og de er ikke de usundeste i verden  

men fair skal være fair... 

Anmeld

8. august 2011

Løkkemor

sukker/fedt-forskrækkede og millimeterdemokrati.

Selvfølgelig skal de da ikke proppes med sukker, men sådan en lille ting, synes jeg ikke gør noget, når nu resten er sund.

Og en rugbrød med chokolade er lige så sund/ usund som een med spegepølse!!

Det kan nemt blive sådan nogle lidt underlige undskyldninger for at bestemme eller ensrette madpakkerne - men Ida og Ole vil da til enhver tid opleve forskel - på madpakker, fritidsaktiviteter, ferier, tøj, fredagssnolder..... og hvorfor må forældrene ikke selv bestemme?

Jeg blive sgi lidt harm, hvorfor ikke tage en snak med de forældre der konsekvent sender hvidt brød og hvad ved jeg med istedet for at straffe dem der godt kan finde ud af det.

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

Løkkemor skriver:

sukker/fedt-forskrækkede og millimeterdemokrati.

Selvfølgelig skal de da ikke proppes med sukker, men sådan en lille ting, synes jeg ikke gør noget, når nu resten er sund.

Og en rugbrød med chokolade er lige så sund/ usund som een med spegepølse!!

Det kan nemt blive sådan nogle lidt underlige undskyldninger for at bestemme eller ensrette madpakkerne - men Ida og Ole vil da til enhver tid opleve forskel - på madpakker, fritidsaktiviteter, ferier, tøj, fredagssnolder..... og hvorfor må forældrene ikke selv bestemme?

Jeg blive sgi lidt harm, hvorfor ikke tage en snak med de forældre der konsekvent sender hvidt brød og hvad ved jeg med istedet for at straffe dem der godt kan finde ud af det.

ja jeg har det 100 % lige som dig, hvorfor skal det gå ud over vores børn (os der kan give dem ordenligt mad med) bare fordi der er nole forældre som ikke kan.. tak fordi du har samme mening..har ventet længe på at høre dette... 

jeg synes det er så grotesk, ja og hvem skal man egentlig sige det til??? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.