hvordan lær jeg hende at kravle..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

BJL2010

Det skal nok komme! Jeg tror da min søn var næsten 10 mdr. før han kravlede? Han mavede sig frem et par måneder inden...

Men ellers så kan man også øve det med at stå på alle fire ved at sidde selv på gulvet med spredte ben og så stille baby på knæene mellem dine ben med ryggen til (så babys ben peger bagud mod dig), tage fat ved hofterne på baby og så bøjer de sig selv frem og står på hænderne.

Det lød godt nok besværligt  men det er nemt nok. Har lært det af sundhedsplejersken - det giver dem fornemmelsen af at stå på alle fire!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Sabine...!

ja ved godt hun kravler når hun er klar til det...

var mere bare om der var nogle øvelser jeg kunne lave med hende...

Anmeld

8. august 2011

Koen.

Sabine...! skriver:

åhh ved ikke om jeg kan forklare det på skrift men prøver: Du kender vel "trillebøren" den hvor der er en der holder ens ben og så går man på armene Prøv i stedet at tage fat ved freyas hofter så du stadig støtter hende og samtigdig giver hende en fornemmelse af at stå på alle 4 ..

Fatter du ikke en meter af hvad jeg mener kan jeg prøve det på hende når vi ses

Anmeld

8. august 2011

LBK

Sabine...! skriver:

Min datter på 8 mdr. kan ikke kravle.. hun kan faktisk ikke rigtig andet end at sidde på numsen og leger...

så er der nogle af jer her inde der har nogle gode øvelser jeg kan lave med hende..?

Det kommer når barnet er klar. Min datter er også 8 måneder. Hun kravler heller ikke med kører til gengæld på numsen... Så nu har hun INGEN interesse i at ligge på maven for nu kan hun jo komme omkring på andre måder...

Anmeld

8. august 2011

Tulle28

Min datter kravlede først da hun var omkring et år, og kender flere der først kravlede deromkring. Hun skal nok lære det - og så er der jo faktisk også nogle børn der springer kravleriet over:-)

Anmeld

8. august 2011

Moar'en

Som de andre skriver bare roligt det skal nok komme. Jeg tror vi fører med at have det barn der tog længest tid om at lære det, han lærte først at kravle rigtig da han var 2 år, haha

Anmeld

8. august 2011

AnneBJ

Sabine...! skriver:

Lad hende lege liggende istedet for siddende

Anmeld

8. august 2011

BJL2010

Tanja. skriver:

åhh ved ikke om jeg kan forklare det på skrift men prøver: Du kender vel "trillebøren" den hvor der er en der holder ens ben og så går man på armene Prøv i stedet at tage fat ved freyas hofter så du stadig støtter hende og samtigdig giver hende en fornemmelse af at stå på alle 4 ..

Fatter du ikke en meter af hvad jeg mener kan jeg prøve det på hende når vi ses

Ja det var lige den øvelse jeg også mente Ved ikke om det kom frem!

Anmeld

8. august 2011

JeNoVa

Sabine...! skriver:

Min datter på 8 mdr. kan ikke kravle.. hun kan faktisk ikke rigtig andet end at sidde på numsen og leger...

så er der nogle af jer her inde der har nogle gode øvelser jeg kan lave med hende..?

Min datter kravlede heller ikke, før hun var i sin niende måned. Og det var selom jeg havde lavet nærmest daglige 'koordinationsøvelser' med hende livet igennem.

Hun tog sine første skridt, da hun var et år.

Det er vist ikke noget, du kan forcere. Lige pludselig kommer det bare.

Anmeld

8. august 2011

Zafir

Sådan var/er Frigg også Hendes storesøster var ALLE vegne fra hun var 4 mrd... Men Frigg har ikke haft travlt.
Vi har ellers prøvet alt muligt lokkemad og leget med hende på gulvet og storesøster har kravlet rundt med hende og sådan.. mmm.. Men nixen.

NU er hun jo så blevet 11 mrd.. og nu begynder der at ske noget

HUn kravler ikke helt men, hun er alle vegne Og hun er også oppe på alle 4, men kommer til at spænde ben for sig selv.

Så jeg tror altså bare at det kommer når det kommer. Ingen bebser bruger resten af livet på rumpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.