tandskade men ikke voldsomt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. august 2011

serinasmor

hej i dejlige mødre

Kender i det at man ikke kan finde ud af om det er alvorligt eller akut nok til at man skal ringe til en vagttelefon?

Sagen er den at serina har slået en lille flig af sin ene fortand igår... det har ikke blødt og hun er ved godt mod og er pt i dagpleje ... tanden er dog en lille smule spids/skarp ... jeg ville ringe til tandklinikken idag for at få en tid imorgen hvis de overhovedet vil se hende ... men tandklinikken holder selvfølgelig ferielukket til på onsdag d. 10. august ...

nu står jeg så tilbage og synes jo egentlig det er alvorligt men ikke alvorligt nok til at ringe til akutklinikken ...hmmm ... ved ikke lige hvad jeg skal gøre ..

hvad ville i gøre ... vente til onsdag eller ringe til akutklinikken??

dilemma

serina er i øvrigt 1½ og der er derfor IKKE tale om blivende tænder

serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

MortilCilas

Det skal tjekkes, hvis det er ind til nerven. Så kan den gøre meget ondt. Jeg knækked min fortand da jeg var lille, og blev kørt til lægevagten med det samme, og det blødte heller ikke. De tjekked om den gjorde ondt når de mærked, og jeg løj og sagde nej, men skulle have været sendt til et andet sygehus og blive tjekket. Men idag har jeg ingen problemer, har også haft togskinder på, min far skulle give tilladelse, da den kan blive sort, stadig, er heldig at den ikke er sort

Anmeld

8. august 2011

L.J.L

Nu har jeg slet ikke forstand på om hvorvidt man bør gøre noget akut når en tand knækker, men personligt ville jeg vente til onsdag tror jeg, hvis hun ikke klager over at have ondt...

Anmeld

8. august 2011

Caracatita

Der er vel ikke så meget, de kan gøre ved den? Min søn slog sin ene fortand ind OG op i ganen - man kunne slet ikke se den, når han smilede. Vi tog på skadestuen, da tandlægen havde lukket, men vi blev bare henvist til tandlægen næste dag. Når den ikke sad løs, kunne de ikke gøre noget ved den.

Det er dog vigtigt at få det meldt til forsikringen - og så få det tjekket ved tandlægen, så det kan komme med i skadesanmeldelsen. Det kunne jo være, at det skulle bruges senere

Min søns tand satte sig forøvrigt på plads igen, men gav op, da han var 5 år (sidste sommer) og der er stadig ikke kommet en ny tand.

Jeg ville altså vente til onsdag!

Mvh Tina

Anmeld

8. august 2011

Englebassen82

Tænker at man vel altid er velkommen til at ringe til deres akuttelefon... Man kan vel ikke få andet at vide, end at det sagtens kan vente til Onsdag og så ringe igen.... Næsten hellere det end på onsdag få at vide man skulle have ringet med det samme !!!

Anmeld

8. august 2011

serinasmor

Cilas skriver:

Det skal tjekkes, hvis det er ind til nerven. Så kan den gøre meget ondt. Jeg knækked min fortand da jeg var lille, og blev kørt til lægevagten med det samme, og det blødte heller ikke. De tjekked om den gjorde ondt når de mærked, og jeg løj og sagde nej, men skulle have været sendt til et andet sygehus og blive tjekket. Men idag har jeg ingen problemer, har også haft togskinder på, min far skulle give tilladelse, da den kan blive sort, stadig, er heldig at den ikke er sort

hun får det selvfølgelig også tjekket ... spørgsmålet er bare om det er akut eller ej

den er ikke revnet .. der er bare slået et lillebitte hjørne af ..

hun spiser i øvrigt fint både koldt og varmt ... og så lille en størrelse lyver jo ikke bare og siger hun ikke har ondt ?

Anmeld

8. august 2011

MortilCilas

serinasmor skriver:

hun får det selvfølgelig også tjekket ... spørgsmålet er bare om det er akut eller ej

den er ikke revnet .. der er bare slået et lillebitte hjørne af ..

hun spiser i øvrigt fint både koldt og varmt ... og så lille en størrelse lyver jo ikke bare og siger hun ikke har ondt ?

Nej, de plejer at sige til Mmh, jeg ved det ikke. Du hendes mor, du ved bedst

Anmeld

8. august 2011

1012lmp

Det skal tjekkes... og husk at melde det til forsikringen hvis der skulle være sket skade på de blivende tænder..!

Sebastian gjorde det samme engang der ringede vi til vores egen tandlæge som tog ham ind og sendte så regningen til den kommunale tandlæge...

Anmeld

8. august 2011

serinasmor

Englebassen82 skriver:

Tænker at man vel altid er velkommen til at ringe til deres akuttelefon... Man kan vel ikke få andet at vide, end at det sagtens kan vente til Onsdag og så ringe igen.... Næsten hellere det end på onsdag få at vide man skulle have ringet med det samme !!!

det var en rigtig god pointe ...

Anmeld

8. august 2011

Englebassen82

serinasmor skriver:

det var en rigtig god pointe ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.