Louisiana skriver:
Grunden til, at jeg foreslår hende at sætte ham stolen for døren, er fordi hun skriver at hun har forsøgt at få ham til at hjælpe flere gange, men uden held. I øvrigt er det ikke kun hendes skyld, at situationen er som den er, manden har jo øjne i hovedet, og kan vel nok selv regne ud, at det er for meget for én person, at klare arbejde, husholdning, børn osv. Det kræver ikke en universitetsgrad at regne det ud. Ja, mænd tænker anderledes, men de er ikke uintelligente af den grund. Mænd har det bare ofte med at lade tingene fortsætte så længe de kan.
Derudover har jeg en nær veninde, som også gentagne gange sagde til sin kæreste, at nu måtte han altså hjælpe til, og han hjalp da også lidt mere til umiddelbart efter deres samtale, men efter kort tid, var de tilbage i samme rille. Efter 4 år satte hun ham stolen for døren, og det virkede - også i længden. Det var et budskab han forstod.
Nej, jeg synes heller ikke at det kun er hendes skyld. Men hvis man har valgt en mand der ser passivt til mens man knokler derudaf - ja, så er der jo ikke andre end en selv der kan ændre situationen.
Tja, jeg ved ikke. Jeg har kun dårlige erfaringer m.h.t. at stille mænd ultimatumer. Men det kommer nok an på den individuelle mand om det er den rigtige vej frem eller ej.
Anmeld