Potte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Hasselnødden

Elias har haft sin i en tre ugers tid, det er også en Babybjørn med høj ryg. Han tissede på den een gang, da vi havde haft den i 4-5 dage, men han sidder også kun på den når jeg fylder badekarret, så det kan have været rent tilfældigt hvilket jeg tror det var - og han skal bare lige have sin skibe imens så bliver han siddende på den indtil han hører vandet er stoppet og så ved han det er badetid.. så indtil videre har vi ikke prøvet andet end det.. tror ikke helt han er i det stadie hvor det er spændende at have noget med potten som sådan at gøre. Er det iøvrigt noget man øver? Og hvornår ved man det er tid, vi købte den bare pågrund af alderen (han er halvandet) og for at se om det havde nogen yderligere interesse..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Mussen2

DAs mor skriver:

Vi endte med at springe potten over (havde købt en ikea, men knægten viste ALDRIG interesse for den ) - købte i stedet et bræt til at sætte ind under det almindelige toiletbræt (=sædeformindsker) - men uden trappe og gelænder... Han brugte bare den skammel han havde/har foran vasken

Det var også smart. Hvor gammel var din dreng, da vi tog den i brug

Anmeld

7. august 2011

Mi

Min vil sidde på wc med sådan et lille bræt med trin op til, har aldrig villet potten. Men siden torsdag har hun også villet potte og går nu unden ble  

Jeg ved ikke om der findes forskellige str potter, men det er da værd at prøve

Anmeld

7. august 2011

LinLin

Mussen2 skriver:

Det var også smart. Hvor gammel var din dreng, da vi tog den i brug

Han var knapt 3 da jeg købte den og han begyndte at bruge den... (men han kom faktisk først af med bleen da han var 3½ )

Anmeld

7. august 2011

Mussen2

Hasselnødden skriver:

Elias har haft sin i en tre ugers tid, det er også en Babybjørn med høj ryg. Han tissede på den een gang, da vi havde haft den i 4-5 dage, men han sidder også kun på den når jeg fylder badekarret, så det kan have været rent tilfældigt hvilket jeg tror det var - og han skal bare lige have sin skibe imens så bliver han siddende på den indtil han hører vandet er stoppet og så ved han det er badetid.. så indtil videre har vi ikke prøvet andet end det.. tror ikke helt han er i det stadie hvor det er spændende at have noget med potten som sådan at gøre. Er det iøvrigt noget man øver? Og hvornår ved man det er tid, vi købte den bare pågrund af alderen (han er halvandet) og for at se om det havde nogen yderligere interesse..

Det er lidt som vores datter, hun synes den var spændende  da hun var omkring 1½ år gammel, men så er interessen bare blevet væk   Tror da det er super du har fået indført en rytme, hvor han ligesom kender rutinen

Anmeld

7. august 2011

stimerol

Hej

Vores gad heller ikke potten. Vi lagde denne her på toilettet og stillede en lille skammel foran toilettet så han selv kunne kravle op.

Det virkede fra første forsøg (var ca 2&frac12. Samme dag sagde han at han ikke villle have ble på når han skulle sove. Så vi har som sådan ikke trænet. Det hele skete fra den ene dag til den anden... meget mystisk, for jeg havde forberedt mig på en noget længere process. Men dejligt det gik så hurtigt.... Jeg har købt den her... men tror man kan få noget ligende andres steder

Toilet Træner Sæde - Sort http://helsemarie.dk/product.asp?product=1683

Anmeld

7. august 2011

Mussen2

Mi skriver:

Min vil sidde på wc med sådan et lille bræt med trin op til, har aldrig villet potten. Men siden torsdag har hun også villet potte og går nu unden ble  

Jeg ved ikke om der findes forskellige str potter, men det er da værd at prøve

Wuhu, blefri, det var ikke tosset. Jeg tror simpelthen, jeg vil prøve at få fat i sådan en toiletting

Anmeld

7. august 2011

Mussen2

Hej

Vores gad heller ikke potten. Vi lagde denne her på toilettet og stillede en lille skammel foran toilettet så han selv kunne kravle op.

Det virkede fra første forsøg (var ca 2&frac12. Samme dag sagde han at han ikke villle have ble på når han skulle sove. Så vi har som sådan ikke trænet. Det hele skete fra den ene dag til den anden... meget mystisk, for jeg havde forberedt mig på en noget længere process. Men dejligt det gik så hurtigt.... Jeg har købt den her... men tror man kan få noget ligende andres steder

Toilet Træner Sæde - Sort http://helsemarie.dk/product.asp?product=1683

Hvor gammel var han, da lyset gik op for ham Ikke dårligt hvis det samme kunne være tilfældet herhjemme

Og der er ingen problemer med at stige op og ned? Fjerner du den efter brug?

Anmeld

7. august 2011

Hasselnødden

Mussen2 skriver:

Det er lidt som vores datter, hun synes den var spændende  da hun var omkring 1½ år gammel, men så er interessen bare blevet væk   Tror da det er super du har fået indført en rytme, hvor han ligesom kender rutinen

Det føles godt nok også meget afslappende når vi er derude sammen, for jeg ved hvor han er og han glider ikke på det glatte gulv hvor vandet kan være sprøjtet hen.. så det er rigtig rart og har det så også den virkning at han måske bare lige pludselig bruger potten mens han alligevel sidder der så er det win-win

Måske taber han også interessen... det må tiden vise, ellers anbefalde hende den søde i Babysam i Vejle at prøve toilet-løsningen.. hendes dreng (samme alder, halvandet) ville nemlig gerne bruge potte, mens hendes datter i samme alder dengang absolut ikke ville, men ville op på toilettet.. så det kan virkelig svinge fra barn til barn... vi må bare forsøge os frem på bedste vis..

Anmeld

8. august 2011

stimerol

Det var her i april mdr, lige inden vi skulle på ferie i Thailand. Vi tog toiletbrættet med, for ville så gerne at han ikke tabte interessen. Men der var ingen problemer på ferien. Han gad ikke brættet . Heldigvis, for vi kunne jo ikke slæbe det med rundt på elefantture, restauranter etc Så når vi ikke var på hotellet, satte vi ham bare op på toilettet (omvendt) dvs med hovede ind mod væggen. Sådan vil han helst sidde, og spørg mig ikke hvorfor!!??

Han har aldrig mistet interessen og har ikke ville have ble på igen. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor det er gået så let. For vi har slet ikke opfordret ham til at smide bleen. Vi har spurgt ham et par gange om han ville på potten, det har han aldrig ville. OG så lige pludselig, da jeg er alene med ham en aften, siger han mens vi sidder og spiser til aften: "Mor, jeg skal på toilettet og laver puha, og du skal gå ud!!"

Så fik man den, og sådan har det været lige siden.. Så når han skal stort/småt, går han bare selv ud på toilettet, Hvor brættet sidder permanent på, for vi voksne bruger bare det andet badeværelse. Når han så er færdig kalder han. han kan sidde der i næste ne halv time... Sidder og snakker og griner.. Tror han bruger toilet besøget som et lille "frirum", hvor det bare er ham, og vi ikke forstyrre. Vi udviser også stor respekt omkring det, dvs braser ikke bare ind på toilettet når han sidder der, banker på og spørger om lov til at komme derind hvis han sidder og er igang...

Tror dog han har det der med at sidde der i næsten 30 min, efter sin far!! han skal også altid derud lige når opvasketiden nærmer sig!!! pudsigt hva!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.