Kunsten at overleve som barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. august 2011

Isabella_mor

har lige et et af afsnittene... jeg er faktisk meget berørt af det fordi at jeg kan genkende min egen barndom i lidt af de forskellige familiers liv.. jeg får sådan lyst til at skulle ind og ruske i de forældre der bare i mit hovede svigter deres børn i opdragelsen gang på gang... 

hvad syntes i om det..???

til jer der ikke har set det, det er et program der kører på kanal 4. det kan sikkert ses på nutv.dk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Dansker I Holland

isabellamor skriver:

har lige et et af afsnittene... jeg er faktisk meget berørt af det fordi at jeg kan genkende min egen barndom i lidt af de forskellige familiers liv.. jeg får sådan lyst til at skulle ind og ruske i de forældre der bare i mit hovede svigter deres børn i opdragelsen gang på gang... 

hvad syntes i om det..???

til jer der ikke har set det, det er et program der kører på kanal 4. det kan sikkert ses på nutv.dk 

Jeg synes det er skrækkeligt

Anmeld

7. august 2011

Isabella_mor

Fru.F.O.N.2011 skriver:

Jeg synes det er skrækkeligt

men jeg tænker også GODT at der kommer lys på hvordan nogle familier har det i dk og hvor man kan se at systemet fejler gang på gang...

jeg lagde bla mærke til at den familie hvor der er 8 børn hvor de skulle spise aftensmad hvor faren skælder børnene ud og siger at han er skuffet over at de tager to gange... fordi at så gider han ikke lave den slags mad igen...!! og så sidder han og moren bare og pulser løs på deres cigaretter og siger vi har ikke råd til at give vores børn tøj på og sko. dem skaffer vi via folkehjælp... 

JEg har aldrig fattet den der med at nægte sine børn mad...

og hvad med så lige at stoppe med at ryge (og nej jeg vil ikke tage ryger/ikkeryger debatten) men det er jo bevist at det koster næsten 40 kr for en pakke cigaretter.. hvor der sikkert ryger en pakke pr voksen pr dag. det er 80 kr om dagen.... på en uge er det 7x80 kroner. og på en måned er det 30 x 80 kr.. 2400,- på smøger.!!!! og så har de ikke råd til at ville give deres børn nok mad..!

Anmeld

7. august 2011

Mi

isabellamor skriver:

men jeg tænker også GODT at der kommer lys på hvordan nogle familier har det i dk og hvor man kan se at systemet fejler gang på gang...

jeg lagde bla mærke til at den familie hvor der er 8 børn hvor de skulle spise aftensmad hvor faren skælder børnene ud og siger at han er skuffet over at de tager to gange... fordi at så gider han ikke lave den slags mad igen...!! og så sidder han og moren bare og pulser løs på deres cigaretter og siger vi har ikke råd til at give vores børn tøj på og sko. dem skaffer vi via folkehjælp... 

og hvad med så lige at stoppe med at ryge (og nej jeg vil ikke tage ryger/ikkeryger debatten) men det er jo bevist at det koster næsten 40 kr for en pakke cigaretter.. hvor der sikkert ryger en pakke pr voksen pr dag. det er 80 kr om dagen.... på en uge er det 7x80 kroner. og på en måned er det 30 x 80 kr.. 2400,- på smøger.!!!! og så har de ikke råd til at ville give deres børn nok mad..!

Jeg har ikke set udsendelsen, men jeg bliver også mega harm når der engang imellem kører noget på tv, hvor forældre sidder og brokker sig over at samfundet ikke hjælper dem nok økonomisk, og så ryger de selv  Det er sku en af de dyreste vaner du kan få.

Så på et tidspunkt en mor, som brokkede sig i nyhederne over at en eller anden social ydelse ikke var nok, så nu kunne hendes tre børn ikke længere gå til dans, ridning og fodbold. Vi har altså heller ikke råd til at vores børn går til dans eller ridning, det er nemlig sindsyg dyrt, og så må de bare gå til noget som er billigere.

Anmeld

7. august 2011

Isabella_mor

Mi skriver:

Jeg har ikke set udsendelsen, men jeg bliver også mega harm når der engang imellem kører noget på tv, hvor forældre sidder og brokker sig over at samfundet ikke hjælper dem nok økonomisk, og så ryger de selv  Det er sku en af de dyreste vaner du kan få.

Så på et tidspunkt en mor, som brokkede sig i nyhederne over at en eller anden social ydelse ikke var nok, så nu kunne hendes tre børn ikke længere gå til dans, ridning og fodbold. Vi har altså heller ikke råd til at vores børn går til dans eller ridning, det er nemlig sindsyg dyrt, og så må de bare gå til noget som er billigere.

jeg ryger selv når jeg er til fest og har selv været fast ryger for 2½ år siden.. og jeg ved godt hvor svært det kan være at indse at man skal stoppe med det... 

men når man ikke har børn og når man ikke har andre end sig selv at vise hensyn til, s¨kan man klatte sine penge væk og leve livet som man vil.. men er der børn og man har skabt sig en familie bør man tage op til genovervejelse om de smøger er lige så vigtige som ens børn... 

fritidsinteresser er ikke så slemme at give slip på som følelsen af svigt og følelsen af sult.. (måske sulter de ikke som børnene i afrikas horn men det er lidt to forskellige verdner) i et samfund som danmark burde den slags ikke ske.. 

jeg fik det rigtig skidt indvendigt over at se de børn (nok mest pigen julie og så dem med de 8 børn) de andre så ud til at have nogle forholdsvist gode værdier. 

Anmeld

7. august 2011

Femøre

ih, jeg blev både vred og forarget da jeg så det denne gang, såvel som første gang det blev sendt. (Det er nemlig genudsendelser der er 1-2 år gamle)

Men det er også mest Julie og den store familie der rammer mig. Hvordan kan man nægte sine børn mad, og sige de ikke får store/mange julegaver -mens man står med en smøg hver! Det forstår jeg simpelthen ikke!! Det er ikke hele gave-diskussionen jeg vil ind på, er helt med på at det ikke er gavens størrelse, pris osv der gør udslaget, men de fravælger det for børnene -for at de selv kan smøge den. Øv!

Og stakkelst Julie uden veninder, med en mor der ikke forstår hende og forfordeler sønnen.. Vent til senere, hvor de har købt en cykel til ham -hun får en 20'er..

Anmeld

7. august 2011

Dansker I Holland

isabellamor skriver:

Nej jeg er dybt enig med dig. Tro mig.. Og hvorfor skal børn ikke have lov og tage to gange? Hellere tage to portioner i stedet for at smide en portion ud fordi man har taget for meget Og bare rolig, selvom jeg er ryger (desværre) så er jeg ikke en af dem som vil starte en rygerdebat. Det er spild af min tid hehe... Børn skal sq da have tøj for deres børnepenge? Og legetøj så vidt jeg ved? For det er jo derfor man får børnepenge.. Nu ved jeg ikke om de får det når de har 8 børn? ... Så meget er jeg ikke inde i det. Men vi kan godt blive enige om at det er DYBT uansvarligt det de forældre har gang i!

Anmeld

7. august 2011

Isabella_mor

Fru.F.O.N.2011 skriver:

Nej jeg er dybt enig med dig. Tro mig.. Og hvorfor skal børn ikke have lov og tage to gange? Hellere tage to portioner i stedet for at smide en portion ud fordi man har taget for meget Og bare rolig, selvom jeg er ryger (desværre) så er jeg ikke en af dem som vil starte en rygerdebat. Det er spild af min tid hehe... Børn skal sq da have tøj for deres børnepenge? Og legetøj så vidt jeg ved? For det er jo derfor man får børnepenge.. Nu ved jeg ikke om de får det når de har 8 børn? ... Så meget er jeg ikke inde i det. Men vi kan godt blive enige om at det er DYBT uansvarligt det de forældre har gang i!

jo jeg tror da de får børnepenge på lige fod med så mange andre børnefamilier.  men mener ikke at beløbet pr barn fremover falder.... 

Anmeld

7. august 2011

Dansker I Holland

isabellamor skriver:

jo jeg tror da de får børnepenge på lige fod med så mange andre børnefamilier.  men mener ikke at beløbet pr barn fremover falder.... 

Nå ok Jeg forveksler det nok med noget andet... Sorry

Anmeld

7. august 2011

Isabella_mor

Fru.F.O.N.2011 skriver:

Nå ok Jeg forveksler det nok med noget andet... Sorry

mente at beløbet pr barn fremover falder. det der "ikke" sneg sig lige ind et sted hvor det skulle have blevet væk... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.