nvm skriver:
Min datter på 9 mdr spytter mad, vand, mælk osv ud, og jeg er ved at blive sindsyg.. Hum kan sagtens li' det men meget tit får hin den ide at spytte det ud og det er altså så det næsten rammer mig i hovedet.. Andre der har prøvet det og har forslag til at få hende til at stoppe??
Emma har gjort det noget tid...
Fx når hun får rugbrød, så kan hun spise pænt det første kvarte rundtnum, men så begynder hun at kigge på mig og åbne munden.. Hun har det stadig inde i munden.. Så siger jeg "nej, Emma skal spise maden" og så rækker hun laaaaangsooomt tungen ud, og jeg siger "Nej" meget bestemt, men hun kigger mig lige i øjnene og og rækker tungen helt ud så maden falder ud.. (det er altså svært at lade være med at grine nogen gange)
Nå men jeg har så prøvet at give hende 1-2 stykker små madder efter det og gør hun samme nummer, får hun ganske enkelt ikke mere. Det samme hvis hun maser det med hænderne eller smider det på gulvet. Ikke mere mad til Emma.
Jeg tager hende ned på gulvet og så leger hun bare, så det er jo nok fordi hun ikke er sulten..

I dag har hun fx kun fået en kvart portion morgenmad, hun gad ikke have mere og vendte hovedet den anden vej.. Middagsmad, rugbrød fik hun kun 7 små stykker, så lavede hun nummeret med tungen og jeg satte hende på gulvet, og her til aften fik hun meget lidt spaghetti, så hun er nok ikke så sulten jo tænker jeg.. Ellers havde hund a spist

Hun er ved at få to hjørnetænder så det kan være forklaringen her..
Men mit råd er at tage maden fra barnet når de begynder på leg :9
Anmeld