stinemark skriver:
Hej alle her på baby.dk
Jeg er ny mor til Iben på 3½ måned. Lige nu ammer jeg hvilket går fint, men ville egentlig gerne starte tidligt med overgangsmad, da jeg synes at amningen er svær at holde i gang.
Som enhver anden førstegangsmor søger jeg information, og jeg kan forstå at start på fast føde før seks måneder, er en smule umoderne pga. barnets umodne tarmsystem.
Men kan mærke at jeg mangler lidt bedre dokumentation før jeg dropper mine planer, og hænger i med modermælken et par måneder mere. Og så tænkte jeg at der sikkert sidder en masse mødre med mange erfaringer herinde, som kan give mig svar 
Det jeg er ude efter er, hvad konsekvensen af for tidlig opstart af overgangsmad er. Hvad er der af dokumenteret inden for området? Er risikoen 'kun' en urolig mave, eller er der andre ubehagelige følger?
Glæder mig til at høre hvad I har af viden og erfaring.
Hilsen Stine
Det gælder om at prøve sig lidt frem og se hvad de siger til det. Silje var 3 1/2 måned da vi startede op med mos og grød og selvfølgelig holdt jeg øje med om hun fik ubehag og dårlig mave men hun var også en gylper med stort G og det hjalp noget på det ved at gå over til noget mere fast og da hun jo viste interesse for det vi andre spiste ja så var det nemt. Rugbrødshapser, kartoffelmos og den slags startede vi også op med en 14 dages tid før de 6 mdr.
Anmeld