Hjælp til meget rød numse!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2011

Dansker I Holland

Mor til 2, snart 3 skriver:

hun er 23 md.. hun lå med numsen i vejret i en time ca uden ble inden jeg måtte smøre crem på.. og der efter en halv time mere uden ble.. det har nu gjort underværker..

er den ikke pæner i morgen må jeg ringe til lægen, da det er der vi henter crem og medicin og den slags da vi bor på grønland på en dansk flåde base...

det gør bare så ondt og se hende sådan..

Ja ok så er hun jo en stor pige. Puha jeg kan godt forestille mig det.. Hvad for nogle bleer bruger hun? Har du prøvet og skifte bleer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2011

stimerol

På barselsgangen hvor jeg har arbejdet har man/vi de sidste 30 år brugt kogtvandklude. De afhjælper røde numser så meget bedre og mere nænsomt end alle mulige andre salver: opskrift følger her:

1) Klip nogle små stykker på cirka 10x10 cm af en gammel gylpeklud eller et lagen.

2)KOg dem et par minutter i en lille gryde og lad dem køle helt af i kogevandet.

3)Hæld det hele over i en skål. Fisk en våd klud op med helt rene fingre eller en pincet, når baby skal skiftes. Lad den dyppe af og læg den over det røde område.

4) Kassér brugte klude

5) Husk at skifte bleen hyggpigt, lad numsen lufttørre, til den er helt tør, og lad gerne baby ligge uden ble så meget som muligt.

Kogtvandsklude virker fordi rød numse er en forbrændingstilstand, som skal holdes fugtig for at hele. HUdens fugtbarriere er ødelagt og så fordamper væsken fra huden og gør irritationen værre.

Har du brug for en salve til baby er den mest skånsomme på markedet

" Zenbas babysalve"

Zenba Babysalve - 75 ml

http://helsemarie.dk/product.asp?product=1495.

Zenba er det eneste mærke, som er både økologisk, svanemærket og deklareret af Astma-Allergi Danmark. Du kan købe den her (der køber jeg den i hvert fald, og de har også en rigtig skøn baby badeolie

Pøj Pøj med det

Anmeld

6. august 2011

TaAsJu

Fru.F.O.N.2011 skriver:

Ja ok så er hun jo en stor pige. Puha jeg kan godt forestille mig det.. Hvad for nogle bleer bruger hun? Har du prøvet og skifte bleer?

her hjemme bruger hun kun libero for det er dem vi altid har brugt da jeg syntes hun lugter af tis i rigtig mange andre. billige som dyre..

i vuggestuen bruger hun nogle billige nogen ved ikke hvad mærke det er. men der har aldrig vært problemer med så rød numse.. Men snakkede med lægen i morges og han sagde at det var nok fordi hun havde så tynd mave som hun havde haft... Og hun kommer og siger når hun har lavet.. så det er ikke fordi hun går med det længe

Det hele er i bedring nu.. Den er stadig rød, men nu må jeg da smøre crem på hende... og hun har ikke skidt siden kl 4 i nat klokken er kun 12.15 her oppe ved mig

Anmeld

6. august 2011

TaAsJu

stimerol skriver:

På barselsgangen hvor jeg har arbejdet har man/vi de sidste 30 år brugt kogtvandklude. De afhjælper røde numser så meget bedre og mere nænsomt end alle mulige andre salver: opskrift følger her:

1) Klip nogle små stykker på cirka 10x10 cm af en gammel gylpeklud eller et lagen.

2)KOg dem et par minutter i en lille gryde og lad dem køle helt af i kogevandet.

3)Hæld det hele over i en skål. Fisk en våd klud op med helt rene fingre eller en pincet, når baby skal skiftes. Lad den dyppe af og læg den over det røde område.

4) Kassér brugte klude

5) Husk at skifte bleen hyggpigt, lad numsen lufttørre, til den er helt tør, og lad gerne baby ligge uden ble så meget som muligt.

Kogtvandsklude virker fordi rød numse er en forbrændingstilstand, som skal holdes fugtig for at hele. HUdens fugtbarriere er ødelagt og så fordamper væsken fra huden og gør irritationen værre.

Har du brug for en salve til baby er den mest skånsomme på markedet

" Zenbas babysalve"

Zenba Babysalve - 75 ml

http://helsemarie.dk/product.asp?product=1495.

Zenba er det eneste mærke, som er både økologisk, svanemærket og deklareret af Astma-Allergi Danmark. Du kan købe den her (der køber jeg den i hvert fald, og de har også en rigtig skøn baby badeolie

Pøj Pøj med det

Den prøver jeg og bestille for det er svært når hun ikke kan tåle zink salve.. vi ved det er ikke selve zinken , men noget i selve cremen der gør det.. for zink laminat til skoldkobber var der intet i vejen med...

lægen forslog det sammen og bliver det lige så slemt igen prøver jeg det.. har forberdt hele.. de skal bare koges

men tak for hjælpen..

Anmeld

6. august 2011

Moar2011

Her de sidste par dage har Anna-Sophie haft lidt rød numse, men ikke være en godt er.. Dog siden igår aftes ved 12 tiden begyndte hun at have løs mave og det er udviklet sig igennem dagen til meget tyd mave.. Hendes numse er nu så rød at hun ikke kan sidde på den.. Hun pyller normalt ikke, men kom op grænsende.. Mor bulder mor bulder ( det kalder vi lort her hjemme) får hendes ble af og den er ild rød.. Må ikke røre hende eller noget så ud i bad skylde det af mes lunken vand. Nu putter hun på sofaen ved mig uden ble for at få noget luft til numsen.. Men bare jeg kommer i nærheden af hendes numse med pudder eller crem bliver hun meget ked af det... Hun kan ikke tåle zink salve så vi bruger pantothenol salve eller pudder i stedet.. Er der nogen af jer søde damer her inde der har nogle beder råd ?? For hun har virkelig ondt..

kartofel mel det er et hit her.

Anmeld

6. august 2011

babymus77

Da mine børn var små, kaldte vi det trylle creme;-) inotyol fås på apoteket!!! En to tre og det er væk;-)

Anmeld

6. august 2011

Dansker I Holland

her hjemme bruger hun kun libero for det er dem vi altid har brugt da jeg syntes hun lugter af tis i rigtig mange andre. billige som dyre..

i vuggestuen bruger hun nogle billige nogen ved ikke hvad mærke det er. men der har aldrig vært problemer med så rød numse.. Men snakkede med lægen i morges og han sagde at det var nok fordi hun havde så tynd mave som hun havde haft... Og hun kommer og siger når hun har lavet.. så det er ikke fordi hun går med det længe

Det hele er i bedring nu.. Den er stadig rød, men nu må jeg da smøre crem på hende... og hun har ikke skidt siden kl 4 i nat klokken er kun 12.15 her oppe ved mig

Oki Dejligt og høre det er i bedring smiler... Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.