Tror at min 3 uger gamle baby har øjenbetændelse? Hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

Maja88

helt rolig:

det er umodne tårekanaler og det går over... på et tidspunkt..

en fra mødregruppens dreng har det på 4 måned nu...

men du skal bare være opmærsom på om øjet bliver rødt indeni. for så hedder det nok betændelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

1012lmp

BRUG ALDRIG KAMILLETE looov mig det...!

Men tror absolut heller ikke det er øjenbetændelse.. var det øjenbetændelse ville det højest sandsynligt være begge øjne, det ville være konstant og øjet ville være rødt pga betændelsesreaktionen..!

Anmeld

5. august 2011

heidi30

bullerbassen skriver:

Det er ikke alle som anbefale kamillethe - nogle siger det ikke er godt for øjet. ( hvis nået med det kan ridse )

Men skal ikke gøre mig klog på det - vi blev anbefalet kogt afkølet vand

Hej begge,

jeg håber det er ok jeg lige kommer med input?

Jeg havde en SP. som sagde at man ikke må bruge Kamillethe mere fordi det kan give allergi.

så vi købte små saltvands dimser på apoteket, skide dyrt men det gjorde vi

Anmeld

5. august 2011

foto på lærred

Min datter havde en tårekanal som var lidt forsnævret. Det er vist ganske normalt når de er helt små. Vi var flere gange ved lægen fordi vi troede det var øjenbetændelse, men det var det ikke (øjet var ikke rødt indeni) Her har vi altid brugt de saltvandsting man køber i Matas på vat til at tøre øjnene med. Hendes øje driller faktisk stadigvæk lidt når hun er meget forkølet (hun er 3 år nu) men det var mest det første år (selv om lægen sagde det normalt gik væk indenfor et halvt år) Men det har aldrig givet de store problemer bare man holder det rent. Husk altid at have rene hænder når man vasker babys øje med vattet. Jeg ville ikke bruge kammillethe, jeg har hørt det kan give allergi.

Anmeld

5. august 2011

Nessie

Daniel har ikke været rød inde i selve øjet, kun i kanten rundt, når han har haft øjenbetændelse.

Til gengæld fik vi at vide af øjenlægen på OUH, at små børn kan blive blinde af øjenbetændelse, så det skal behandles hurtigt.

Jeg ville skynde mig til lægen, for at finde ud af, hvad det er .

Pøj pøj

Anmeld

5. august 2011

Jakob'sMor

bullerbassen skriver:

Det er ikke alle som anbefale kamillethe - nogle siger det ikke er godt for øjet. ( hvis nået med det kan ridse )

Men skal ikke gøre mig klog på det - vi blev anbefalet kogt afkølet vand

Okay, det vidste jeg ikke. Jeg var bare glad for det hjalp på Jakob

Anmeld

5. august 2011

bullerbassen

Jakob'sMor skriver:

Okay, det vidste jeg ikke. Jeg var bare glad for det hjalp på Jakob

Ved heller ikke med sikkerhed - der er hvis forskellige meninger om det...

Anmeld

5. august 2011

bullerbassen

Nessie skriver:

Daniel har ikke været rød inde i selve øjet, kun i kanten rundt, når han har haft øjenbetændelse.

Til gengæld fik vi at vide af øjenlægen på OUH, at små børn kan blive blinde af øjenbetændelse, så det skal behandles hurtigt.

Jeg ville skynde mig til lægen, for at finde ud af, hvad det er .

Pøj pøj

Silas blev heller ikke rød i øjet men lægen sagde det VAR øgenbetændelse og kom i behandling

Anmeld

5. august 2011

Nessie

bullerbassen skriver:

Silas blev heller ikke rød i øjet men lægen sagde det VAR øgenbetændelse og kom i behandling

Det samme med Daiel hver gang. Så man skal ikke hænge sig alt for meget i, at de får røde øjne ved øjenbetændelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.