Tror at min 3 uger gamle baby har øjenbetændelse? Hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.703 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. august 2011

lycly

Hej .

Min datter på næsten 3 uger, har engang imellem nogle gult/grønt snask i øjet. Ikke hver dag, men det kommer engang imellem, et par dage i træk og så kan der gå 3-5 dage hvor der slet ikke er noget. Hun havde det allerede da vi stadig var på hospitalet. Der sagde de at det er meget normalt og vil gå over. Sundhedsplejersken var på besøg forrige uge, og sagde at det ikke er betændelse fordi hun ikke er rød i øjet, men at det bare er fordi tårekanalerne ikke virker rigtigt.

Jeg synes bare det er mærkeligt at det bliver ved, og at det kun er det ene øje. Nogle gange kan hun næsten ikke åbne øjet når hun har sovet et par timer.

Nogen der har erfaring med dette???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

Jakob'sMor

Luna F. skriver:

Hej .

Min datter på næsten 3 uger, har engang imellem nogle gult/grønt snask i øjet. Ikke hver dag, men det kommer engang imellem, et par dage i træk og så kan der gå 3-5 dage hvor der slet ikke er noget. Hun havde det allerede da vi stadig var på hospitalet. Der sagde de at det er meget normalt og vil gå over. Sundhedsplejersken var på besøg forrige uge, og sagde at det ikke er betændelse fordi hun ikke er rød i øjet, men at det bare er fordi tårekanalerne ikke virker rigtigt.

Jeg synes bare det er mærkeligt at det bliver ved, og at det kun er det ene øje. Nogle gange kan hun næsten ikke åbne øjet når hun har sovet et par timer.

Jakob har også haft det - men var noget ældre.

Har du prøvet at vaske hendes øje i kold kamillethe?

Anmeld

5. august 2011

bullerbassen

Du kan tørre dem med kogt afkølet vand på en vatrondel...

Er øjet rødt ?? Det kan hvis godt være tårerkanalerne der drilller ved øjenbetændelse bliver øjet som regel rødt ( ikke altid )

Men kog nået vand og når det er afkøles kan du tørre øjnene med det.

Anmeld

5. august 2011

Holbæktrunten

Næh, ikke rigtigt. Men ved øjenbetændelse er øjet også rødt og irriteret. Jeg ville fjerne snasket med en fugtig tot vat(kogt, afkølet vand) og holde det så rent som muligt. Og evt kontakte egen læge hvis du er meget bekymret.

Anmeld

5. august 2011

lycly

Jeg renser det hver gang med saltvand som vi fik med fra hospitalet, og vasker fingre både før og efter jeg gør det. Nu er vi så løbet tør for saltvand, så bruger kogt vand. Fjerne det hver gang det kommer, men det kommer hele tiden igen . 

Hendes øje er nemlig ikke rødt inden i, hvilket vi fik at vide at det ville være hvis det var betændelse.

Anmeld

5. august 2011

bullerbassen

Jakob'sMor skriver:

Jakob har også haft det - men var noget ældre.

Har du prøvet at vaske hendes øje i kold kamillethe?

Det er ikke alle som anbefale kamillethe - nogle siger det ikke er godt for øjet. ( hvis nået med det kan ridse )

Men skal ikke gøre mig klog på det - vi blev anbefalet kogt afkølet vand

Anmeld

5. august 2011

saxa

Prøv med saltvandsspray i næsen.. Oliver døjede meget med det på et tidspunkt.. Troede det var øjenbetændelse men viste sig at være snot der ikke blev ledt ordenligt ud af næsen.. Og her hjalp sprayen med det samme. Hvis øjnene er helt blanke (ikke røde) er det helt sikkert det

Anmeld

5. august 2011

Janni.

Hej .

Jeg går i mødregruppe med en pige på 4 ½ mdr som døjer med den ene tårekanal og den har hun døjet med siden hun blev født, sådan i perioder. Så det tror jeg er ganske normalt, det har hun ihvert fald fået af vide 

Anmeld

5. august 2011

bullerbassen

Holbæktrunten skriver:

Næh, ikke rigtigt. Men ved øjenbetændelse er øjet også rødt og irriteret. Jeg ville fjerne snasket med en fugtig tot vat(kogt, afkølet vand) og holde det så rent som muligt. Og evt kontakte egen læge hvis du er meget bekymret.

Min dreng har haft øjenbetændelse og hans øjet er ikke rødt....

Anmeld

5. august 2011

heidi30

Hej

Min Malte fik det også da han var nogle uger gammel og vi troede det var øjenbetændelse så vi fik en recept af vagtlængen over tlf. men da det ikke gik væk gik vi til egen læge som saged det slet ikke var betændelse for så ville det være helt rødt hans øje.

så vi vaskede det med saltvand hver dag og flere gange om dagen. Han har haft det på begge øjne, men det startede også kun på det ene. Lægen siger det er en indsnævring af tårekanalerne og at der kunne gå helt op til 1 år før det gik væk.

jeg kan ikke helt huske det, men mener han var 4/5 mdr. før det var helt væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.