Pastasalat - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.047 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. august 2011

Mussen2

Jeg skal have en pastasalat med til sammenskudsgilde i næste weekend ca 15 personer. Jeg har selv et par lækre, men lidt kedelige (måske fordi jeg har prøvet dem tit)

Har søgt lidt på nettet, men anbefalinger er jo altid det bedste. Søger noget som er farverigt/lækkert at se på og LÆKKERT at spise.

Jeg ved ike hvad der eller serveres, så det skal kunne gå til det meste.

Mange af dem jeg har søgt på nettet er med kødfyld, det ved jeg ikke lige om jeg synes man kan tage med, når der serveres gril kød til???? Hvad siger I?

Drømmer om en cremet LÆKKER LÆKKER NEM en.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

Isabeau

Mussen2 skriver:

Jeg skal have en pastasalat med til sammenskudsgilde i næste weekend ca 15 personer. Jeg har selv et par lækre, men lidt kedelige (måske fordi jeg har prøvet dem tit)

Har søgt lidt på nettet, men anbefalinger er jo altid det bedste. Søger noget som er farverigt/lækkert at se på og LÆKKERT at spise.

Jeg ved ike hvad der eller serveres, så det skal kunne gå til det meste.

Mange af dem jeg har søgt på nettet er med kødfyld, det ved jeg ikke lige om jeg synes man kan tage med, når der serveres gril kød til???? Hvad siger I?

Drømmer om en cremet LÆKKER LÆKKER NEM en.....

Den, jeg plejer og lave er med:

Ruccola salat

Spinat

Alm. salat

Agurk

Tomat

Peberfrugt (i forskellige farver)

Slikærter/ærter

Bacontern

Æbler

og evt. rosiner (nogle kan lide det?)

Anmeld

5. august 2011

MamaJakob

Nu ved jeg ikke lige om det kun er for voksne, eller om der også kommer børn...?

Havde nemlig en veninde i folkeskolen, hvis mor bare lavede den lækreste pastasalat, som jeg bare ELSKEDE! Den er også lækker, hvis man er voksen, men den er måske ikke så fin og fancy i det

Så vidt jeg husker var det bare pastasløjfer, majs, ærter og skinkestrimler (ja, det er godt nok kød - men ikke på den dér KØDagtige måde, hvis du forstår?) og så en creme-fraiche dressing med salt, peber og hvidløg. SO SIMPLE. Og faktisk ret lækker.

Ellers plejer jeg selv at bruge: pastaskruer, lidt rucola, rødløg og pinjekerne med olie/eddikedressing. Den er bare ikke så cremet og lækker - men så kan man jo bare lave creme fraiche dressing i stedet

Det er med at prøve sig frem - pøj pøj med det

Anmeld

5. august 2011

Polkaprik

Uh jeg laver en som jeg synes smager fantastisk!

Du skal bruge

1 ps pasta

1 ds artiskokhjerter

150 g mandler

½ glas hakkede soltørrede tomater i olie

1 håndfuld hakket puløg

1 håndfuld hakket frisk basilikum

2 spsk citronsaft

olie

groft salt

DU skal gøre følgene:

Koge pastaen mør og derefter køle den af.

Rist mandlerne i olie ( ikke olivenolie) Når de begynder at sprække lidt i skallen og blive lidt mørkere hældes de over på en tallerken med køkkenrulle der suger olien. Drysses med masser af groft salt. Lad dem køle af. Hak artiskokhjerterne. 

Bland det hele sammen og tilføj noget af olien fra de soltørrede tomater.

MUMS! 

Anmeld

5. august 2011

Mussen2

Isabeau skriver:

Den, jeg plejer og lave er med:

Ruccola salat

Spinat

Alm. salat

Agurk

Tomat

Peberfrugt (i forskellige farver)

Slikærter/ærter

Bacontern

Æbler

og evt. rosiner (nogle kan lide det?)

Mange lækre ting - men ingen "dressing"?

Hvor meget putter du i af det forskellige ting?

Anmeld

5. august 2011

Mussen2

MamaJakob skriver:

Nu ved jeg ikke lige om det kun er for voksne, eller om der også kommer børn...?

Havde nemlig en veninde i folkeskolen, hvis mor bare lavede den lækreste pastasalat, som jeg bare ELSKEDE! Den er også lækker, hvis man er voksen, men den er måske ikke så fin og fancy i det

Så vidt jeg husker var det bare pastasløjfer, majs, ærter og skinkestrimler (ja, det er godt nok kød - men ikke på den dér KØDagtige måde, hvis du forstår?) og så en creme-fraiche dressing med salt, peber og hvidløg. SO SIMPLE. Og faktisk ret lækker.

Ellers plejer jeg selv at bruge: pastaskruer, lidt rucola, rødløg og pinjekerne med olie/eddikedressing. Den er bare ikke så cremet og lækker - men så kan man jo bare lave creme fraiche dressing i stedet

Det er med at prøve sig frem - pøj pøj med det

Der kommer børn - man kunne jo lave en børnevenlig portion

Anmeld

5. august 2011

Mussen2

Polkaprik skriver:

Uh jeg laver en som jeg synes smager fantastisk!

Du skal bruge

1 ps pasta

1 ds artiskokhjerter

150 g mandler

½ glas hakkede soltørrede tomater i olie

1 håndfuld hakket puløg

1 håndfuld hakket frisk basilikum

2 spsk citronsaft

olie

groft salt

DU skal gøre følgene:

Koge pastaen mør og derefter køle den af.

Rist mandlerne i olie ( ikke olivenolie) Når de begynder at sprække lidt i skallen og blive lidt mørkere hældes de over på en tallerken med køkkenrulle der suger olien. Drysses med masser af groft salt. Lad dem køle af. Hak artiskokhjerterne. 

Bland det hele sammen og tilføj noget af olien fra de soltørrede tomater.

MUMS! 

Åhhhh elsker artiskok, det er næsten nok til at den skal laves.

Er den bare mums fillibaba?

Anmeld

5. august 2011

Mussen2

Synes i godt det kan være med kødfyld? Eller ?

Anmeld

5. august 2011

_-Kathrine-_

Den her elsker jeg:

-Pasta

-Soltørrede tomater i skiver, på glas(Lagen skal også i)

-Peberfrugt

-Broccoli

-Fetaost

-grøn pesto

-Solsikkekerner

MUMS

Anmeld

5. august 2011

1012lmp

Altså jeg bruger som regel bare lige det jeg kan finde...

Radiaser synes jeg giver en flot sommerlig farve..!

Men ja, salat, gulerod, ærter, majs hvad du lige finder.. og nu er det jo ikke alle der kan lide dressing så lav noget og server ved siden af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.