Hvor finder jeg en madras i mål ca. 100x45-50????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.967 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. august 2011

MajseMaja

Piger..

I må lige hjælpe mig her! Jeg har købt en sengerand fra Sebra som er 360 cm lang. Nu har vi så købt en tremmeseng hvor målene selvfølgelig!!! ikke passer, fordi den var 60x120 i udvendige mål og ikke i indvendige som jeg troede. Vi skal derfor bruge en madras i målene ca. 100x45-50 men hvor filan finder jeg det? Nogle der har sat en madras med ca. de mål?

Håber virkelig nogen kan hjælpe, hvad har i andre gjort med jeres tykke sengerande og tremmesenge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

LinLin

MajseMaja skriver:

Piger..

I må lige hjælpe mig her! Jeg har købt en sengerand fra Sebra som er 360 cm lang. Nu har vi så købt en tremmeseng hvor målene selvfølgelig!!! ikke passer, fordi den var 60x120 i udvendige mål og ikke i indvendige som jeg troede. Vi skal derfor bruge en madras i målene ca. 100x45-50 men hvor filan finder jeg det? Nogle der har sat en madras med ca. de mål?

Håber virkelig nogen kan hjælpe, hvad har i andre gjort med jeres tykke sengerande og tremmesenge?

Det var da også nogle mærkelige mål! Hvor har I købt den henne??

Har ellers kun set 60x120-senge/madrasser...

Man kan jo altid skære en skummadras til og så sy betræk, men det ville jeg ikke selv gide

Anmeld

2. august 2011

MajseMaja

DAs mor skriver:

Det var da også nogle mærkelige mål! Hvor har I købt den henne??

Har ellers kun set 60x120-senge/madrasser...

Man kan jo altid skære en skummadras til og så sy betræk, men det ville jeg ikke selv gide

Den er fra Ikea, så det er de udvendige mål der er 60x120, super upraktisk, den der hedder Hensvik mener jeg, og sengeranden er jo også ret tyk så den tager også en del cm. Det er bare typisk!

Anmeld

2. august 2011

Ryberg

altså.. vi har den der tremmeseng og vi har en  stk. Dunlopillo babymadras til babyseng 60x120cm 8 cm som vi købte ved http://www.sejsdyner.dk/group.asp?group=116 (kan varmt anbefales at handle der) ...

Dog har jeg endnu ikke fundet en sengerand som passer... Men Sebra sengeranden kan da stå ovenpå madrassen? den skal da ikke mases ned ved siden af?

Anmeld

2. august 2011

LinLin

MajseMaja skriver:

Den er fra Ikea, så det er de udvendige mål der er 60x120, super upraktisk, den der hedder Hensvik mener jeg, og sengeranden er jo også ret tyk så den tager også en del cm. Det er bare typisk!

Den har vi altså også og der er da bare en almindelig 60x120-madras i!

Anmeld

2. august 2011

MajseMaja

KittyGirl skriver:

altså.. vi har den der tremmeseng og vi har en  stk. Dunlopillo babymadras til babyseng 60x120cm 8 cm som vi købte ved http://www.sejsdyner.dk/group.asp?group=116 (kan varmt anbefales at handle der) ...

Dog har jeg endnu ikke fundet en sengerand som passer... Men Sebra sengeranden kan da stå ovenpå madrassen? den skal da ikke mases ned ved siden af?

En ting er sikkert, det passer ikke sammen, for skal sengeranden stå ovenpå madrassen bliver den for høj, den går over kanterne og står slet ikke stabilt fast, hvilket den vil gøre hvis den står udenom madrassen

Anmeld

2. august 2011

Ryberg

MajseMaja skriver:

En ting er sikkert, det passer ikke sammen, for skal sengeranden stå ovenpå madrassen bliver den for høj, den går over kanterne og står slet ikke stabilt fast, hvilket den vil gøre hvis den står udenom madrassen

Se her.. det er en tråd jeg lavede på et tidspunkt:

https://www.baby.dk/debat/113496pi2/ordet-er-frit/sengerand-i-en-ikea-tremmeseng.aspx

Der er et billede af lige præcis den tremmeseng med en smallstuff sengerand..

er det også sådan sebra sengeranden står? for så er det vidst meningen?!

Anmeld

2. august 2011

MorEllen

MajseMaja skriver:

Piger..

Vi købte både tremmeseng (tror det er den samme som du har) og madrass i Ikea, og det passer udmerket! Jeg har sengeranden udenfor madrassen... Både madrass og sengerand er jo bløde, så de føjer sig fint Tror bare I skal købe en standardmadrass!

Anmeld

2. august 2011

MajseMaja

KittyGirl skriver:

Se her.. det er en tråd jeg lavede på et tidspunkt:

https://www.baby.dk/debat/113496pi2/ordet-er-frit/sengerand-i-en-ikea-tremmeseng.aspx

Der er et billede af lige præcis den tremmeseng med en smallstuff sengerand..

er det også sådan sebra sengeranden står? for så er det vidst meningen?!

Mystisk hvordan den sengerand fra smallstuff passer perfekt i omkreds når den måler 360 og sebras det samme men er alt for stor?

Anmeld

2. august 2011

Ryberg

MajseMaja skriver:

Mystisk hvordan den sengerand fra smallstuff passer perfekt i omkreds når den måler 360 og sebras det samme men er alt for stor?

ja det er lidt mystisk.... tænkte også bare lige jeg ville vise dig billedet.. så du kunne se at det kunne lade sig gøre med den slags sengerand...

Kan du evt lægge billede op hvordan den sidder i tremmesengen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.