What to do...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du gøre hvis du fandt 1000 kr. på gaden??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.949 visninger
27 svar
0 synes godt om
31. december 2008

Anonym trådstarter

på vej hjem fra handle-tur idag, finder jeg tilfældigt 1000 kr (hvilket jeg først opdager da jeg kommer hjem) i mørket lignede det en 50'er hvilket jeg ikke ville have de store betænkeligheder ved at beholde jeg samler den op og stopper den i lommen, der er ingen mennesker i nærheden, så tænker ikke videre over det, da jeg så kommer hjem finder jeg ud af at det rent faktisk er en 1000 kr. seddel jeg står med i hånden og står nu i dilemmaet om jeg skal gå til politiet og aflevere de 1000 kr og få mine 10% i findeløn, dvs 100 kr. HVIS de kan finde ejermanden vel at mærke, eller om jeg skal beholde den.

Jeg kunne sagtens bruge de ekstra penge, men har det lidt mærkeligt med at de jo i realiteten ikke er mine egne penge, men ville have det lige så mærkeligt med at de bare ryger i politiets kaffekasse, hvis i forstår.

Så hvad ville I gøre hvis i stod i mit sted...??

en der ønsker at være anonym lige omkring det her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2008

twinboys

Ingen tvivl, jeg ville beholde den...

Havde jeg tabt 1000kr henvendte jeg mig heller ikke til politiet for at høre om den var blevet indlev.

Men fandt jeg 1000kr til en familiefest ja så havde jeg henvendt mig til gæsterne og spurgt om der var nogle der havde tabt 1000kr...

Så nyd du pengene...

Majbritt

Anmeld

31. december 2008

...

Jeg ville beholde dem når det ikke handler om mere.

Den betjent som du aflevere dem til på politigården stikker dem sikkert selv i lommen

Anmeld

31. december 2008

Becks

Jeg ville beholde dem, for politiet beholder dem selv, hvis de bliver indleveret...

Anmeld

31. december 2008

malou

fedt!!! gad jeg godt finde... smiler. behold dem og køb noget lækkert til dig selv

knus malou

Anmeld

31. december 2008

Diana...

Helt klar beholde dem, hvorfor skal politiet have glæde af dem de kan jo ikke selv finde ejeren og prøver heller ikke på det, det jo som og finde en nål i 1000 høstakke...
Ud og forkæl dig selv lidt

Anmeld

31. december 2008

eliasogmor

dem beholder du bare........

Anmeld

31. december 2008

LotteN

jeg ville helt klart også beholde dem.
Var noget andet hvis du fandt en pung med 1000 kr i...

Anmeld

31. december 2008

Heidi.

Dem ville jeg 100% beholde......

Anmeld

31. december 2008

Mutti2

Du skal da helt klart selv beholde dem

Det er desværre sådan at hvis du giver dem til politiet, og de inden for en bestemt periode ikke har fået nogle henvendelser, går pengene til deres sommerfest/julefrokost.

Da jeg var barn, fandt jeg en amerikansk 100 dollar seddel. Min mor ringede til politiet, som rent faktisk opfordrede hende til at bede mig beholde dem, da situationen var som den, og de sjældendt fik henvendelser om sådanne sager!! (det kan selvfølgelig være tingene har ændret sig)

Men behold dem da, og køb en lille ting til dit barn/børn og forkæl dig selv

Godt nytår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.