Penge på 1. barn????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2011

Zafir

Vi brugte ca 700 kr på første barn. Vi havde IKKE en rød reje og alting fik vi foræene, brugt...

Det var helt perfekt og fungerede fint...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

Holbæktrunten

stjerneskud10 skriver:

Hvor mange penge brugte i på udstyr til jeres første barn?? og hvilken barnevogn har i og hvorfor valgte i netop denne??

åh, omkring 10.000 kr.... eller 1,4 million, hvis man tæller huset med 

Vi har købt utrolig mange ting i fin stand brugt, og har derfor tøj til det meste af et år... odderbarnevogn m lift og voksipose samt bæresele til 2500 brugt, drømmeklapvognen til 3000 (kan ik huske mærket pt), næsten ny og halv pris ifht butikkerne. puslebord samt ny tremmeseng til 500 fra babysam på dba. 

Er helt sikker på at vi kunne have gjort det billigere, men synes faktisk at vi har gjort det til en ok pris...

Anmeld

2. august 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
vi har kun købt:

dyne 100kr
auto stol 1300kr
koala vikle 600kr
fast vikle ekstra stor 300kr
fast vikle lille 500kr
amme pude 50kr
pusle pude 50kr

i alt 2900kr

resten har vi fået af familie og venner brugt. vi skal ikke bekymre os om tøj til min søn er 2 år gammel, da vi har fået en masse til den størrelse.

vi har en emaljunga big star supreme i brun, den har vi fordi vi fik den og den er alle tiders, den er dejlig stor og nem at køre :-)

Anmeld

2. august 2011

Kløver

Hvor mange penge brugte i på udstyr til jeres første barn?? og hvilken barnevogn har i og hvorfor valgte i netop denne??

puh vi har nok brugt ihvertfald 30.000 Men vi har så også måtte købe ALT selv, på nær puslebordet som min far har bygget. vores barnevogn er en basson grande soft, og er rigtig glad for den, skulle jeg vælge om, ville jeg enten vælge dne jeg har eller en emmaljunga, de er også rigtig fine

Anmeld

2. august 2011

LotteN

Jeg mener jeg kan huske at vi brugte lige omkring 4-5000 kr. plus vi så fik barnevognen af kærestens far.
Vi valgte en odder med x-stream stell og de nhar vi været ganske glade for...

Anmeld

2. august 2011

Mille83

stjerneskud10 skriver:

Jeg ved ikke hvor mange penge, men rigtig mange, vi havde absolut ingenting og det var længe siden der havde været småfolk i familien.

Vi købte en bugaboo barnevogn og jeg har ikke fortrudt et sekund 

Anmeld

2. august 2011

foto på lærred

170811 skriver:

Tror vi har brugt. MAX 5000 kroner. Hvis det overhoved kan gøre det. Og det udstyr vi har nu er:

vugge med madras - tremmeseng med madras og sengerend - legetæppe - barnevogn + tilbehør- kombivogn - 3 dyner - voksipose - autostol - vippestol - sengesæt - babyhåndklæder - tæpper - MEGET TØJ - pusle/pleje/bad ting - massere af legetøj - kravlegård med madras og rand - Tror det var det meste?? Stor familie som har givet en masse Barnevognen kostede 2500 på udsalg og kan ikke huske hvad mærke den er. Som puslebord har vi valgt at bruge to skuffereoler som vi har sat med ryggen til hinanden. Også har vi ikke købt særlig meget af vores udstyr i babysam for de ved bestemt godt hvad de skal tage for det. Også har vi også købt en masse brugt Man kan bare ikke se det er brugt overhoved

Anmeld

2. august 2011

132319

Jeg brugte max 5000.

Jeg fik rigtig meget foræret, brugt af et vennepar.

Barnevognen var en Trille Dream (fra ny til 3400 kr inkl. lift og pusletaske) og den rustede hurtigt men fungerede fint, det 1½ år jeg brugte den. Vi bruger den faktisk stadig som altanbarnevogn til lillesøster.

Jeg var på SU og havde kun mine ca. 6000 kr om måneden (med løn fra fritidsjob) som også skulle bruges på husleje og mad så jeg havde ikke råd til de store udskejelser.

Men sådan var det, det var mit eget valg at blive alenemor på SU og min søn har aldrig manglet noget, selvom han ikke er blevet trillet rundt i en dyr Oddervogn eller haft nyt dyrt mærketøj på

Anmeld

2. august 2011

BABYPIGEnr4

stjerneskud10 skriver:

Jeg venter barn nr. 4 og havde foræret/solgt alt baby-udstyr og måtte derfor starte helt forfra....

Jeg har brugt 1000 kr. på en Emmaljunga barnevogn brugt af 1 barn (norm. pris ca. 7000), 180 kr. på et brugt puslebord + 500 kr. på knopper og maling, 250 på hvid hylde m. hyldestang og knager, 200 kr. på brugt tremmebabyseng, Nye helsemadrasser til lift og tremmeseng 700,-, lift brugt 50,-, Voksilign. pose til klapvogn brugt 40,- kr, Uldkørepose brugt 300,-, 1000 kr. på stof til puder, dynebetræk, tæppe og sækkepude. 1300 kr. for samlet: Vugge, madras til vugge, gåstol, 1 sæk tøj, skråstol og legetæppe med aktivitesbold. 799,- kr. for 5 liter super god maling fra Flügger til væggene, en hel IKEA pose fyldt med rangler på loppemarked for 200 kr. (så nyt ud), 450 kr. for en lille brugt 2 pers. sofa, 450 for en gyngestol, ca. 500 kr. for brugt tøj på Loppemarkeder og i Røde Kors butik, hvor man tit kan finde noget helt nyt. Småshoppet nyt tøj for ca. 1500 kr. Har handlet på DBA, Gul&gratis og Gladgård i Lynge, samt veninder, bekendte m.fl. I alt 7.919,- kr. Nu har jeg fuld garderobe til barnet er 1 år undt. sko.

Håber du kan finde lidt inspiration.

Baby'este hilsner Helle

Anmeld

2. august 2011

Fatme

Vi har brugt ca. 8.500 kr indtil videre.

Vi har købt vugge, puslebord, kombivogn, autostol, lift, skab, vuggehimmel + pind, vuggerand, 2 x dyne og pude, vugge madres, sengesæt, puslepude, badekar, noget tøj (dog ikke så meget, da j venter til at shoppe med ham). Dog mangler vi gardiner, legetøj, sebra hylder og nogle småting. Så der kommer et par tusinder mer

Alt er købt nyt, vi har været heldige, at der var lagersalg i babyvest og sommertilbud i babysam  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.