Lisbeth85 skriver:
Hey tøser!
I et stykke tid har min søn haft et noget ambivalent forhold til sin aftenflaske. Nogen dage ryger der 200 ml, og han falder helt til ro af den, og andre dage er den bare skod, og han bliver puttet hvor der går ½ time før han falder til ro. Han bliver ked, når jeg forlader værelset, men det er en periode de har her omkring de 9 mdr.
Nå, men min søn sover omkring kl. 19-19.30, og han spiser aftensmad kl. 17.-17.30 ca. Han spiser godt, men han vågner kl. 4.30-5.00 MEGET tit. Jeg er sikker på, at det er fordi han er sulten. Det er ret umuligt for mig at skubbe aftensmaden længere end til 17-tiden, fordi han er meget sulten der, og han er MEGET træt også før kl. 19, når han står så tidligt op, og tager ret korte lurer om dagen.
Jeg tænker så: Hvad gør i andre? Dropper i bare flasken eller giver i noget grød i stedet? Så han er dejlig mæt til natten 
På forhånd tak for hjælpen

Istedet for at give ham noget lige inden sengetid, der jo sætter forbrændingen igang, hvorfor holder du ham så ikke hen med knækbrød indtil kl 18 så han kan holde de der 12-13 timer inden morgenmaden?
Da drengen var 9 mdr sagde han også stop til flasken, men spiser han tidligere end kl 18 vågner han næste morgen kl 04.30 og er RÅsulten. Jeg trækker tiden mellem 17 og 18 med knækbrød, Pingu/Koala-Brødrene/Byggemand Bob på Boomerang, lidt sjovt fra grydeskuffen (Det legetøj der larmer mest, ned i gryden og et låg på) og lidt vand hvis han bliver tørstig.. Og det virker, selvfølgeligt er der bedre dage end andre, men vi begynder så småt nu at kunne stå op kl 06 og have en halv time til os selv inden han vågner 06.30 
Anmeld