9 mdr. og gider ikke rigtig aftenflaske? What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.814 visninger
27 svar
0 synes godt om
1. august 2011

Lisbeth85

Hey tøser!

I et stykke tid har min søn haft et noget ambivalent forhold til sin aftenflaske. Nogen dage ryger der 200 ml, og han falder helt til ro af den, og andre dage er den bare skod, og han bliver puttet hvor der går ½ time før han falder til ro. Han bliver ked, når jeg forlader værelset, men det er en periode de har her omkring de 9  mdr.

Nå, men min søn sover omkring kl. 19-19.30, og han spiser aftensmad kl. 17.-17.30 ca. Han spiser godt, men han vågner kl. 4.30-5.00 MEGET tit. Jeg er sikker på, at det er fordi han er sulten. Det er ret umuligt for mig at skubbe aftensmaden længere end til 17-tiden, fordi han er meget sulten der, og han er MEGET træt også før kl. 19, når han står så tidligt op, og tager ret korte lurer om dagen.

Jeg tænker så: Hvad gør i andre? Dropper i bare flasken eller giver i noget grød i stedet? Så han er dejlig mæt til natten

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

roenlund

Jeg har ikke nogen guldkorn, min søn er også 9 mdr og vi har nogle af de samme problemer... Håber nogen kan hjælpe...

Anmeld

1. august 2011

ZamanogDania

Jeg ville prøve at give ham noget grød inden sovetid eller bare et stykke brød. Det ville kunne mætte. Min datter får bare en flaske, men kan godt de det er er Problem for jer.

Anmeld

1. august 2011

tweety2060

vores rytme var lidt anderledes, vi spiste aftensmad omkring kl 18 og natflaske kl 19.30. Morgenmad kl 7. Her var flasken også et hit den ene dag og et flop den næste. Vi tilbød men accepterede et nej. Og hun blev puttet uden grød el lign, men hun har ikke vågnet om natten.
Jeg ville prøve at give grød ell youhurt m havregryn el lign. Men tror også det er en fase de skal igennem. Nu er der ingen afvisninger i en alder af 11 mdr. Pøj pøj

Anmeld

1. august 2011

1012lmp

Altså mine har altid elsket deres vælling og selv valgt den fra når der ikke længere var behov for det..!

Men var det mig tror jeg da jeg ville prøve med noget grød eller yougurt eller noget i den stil inden sengetid

Anmeld

1. august 2011

kamtok

Lisbeth85 skriver:

Hey tøser!

I et stykke tid har min søn haft et noget ambivalent forhold til sin aftenflaske. Nogen dage ryger der 200 ml, og han falder helt til ro af den, og andre dage er den bare skod, og han bliver puttet hvor der går ½ time før han falder til ro. Han bliver ked, når jeg forlader værelset, men det er en periode de har her omkring de 9  mdr.

Nå, men min søn sover omkring kl. 19-19.30, og han spiser aftensmad kl. 17.-17.30 ca. Han spiser godt, men han vågner kl. 4.30-5.00 MEGET tit. Jeg er sikker på, at det er fordi han er sulten. Det er ret umuligt for mig at skubbe aftensmaden længere end til 17-tiden, fordi han er meget sulten der, og han er MEGET træt også før kl. 19, når han står så tidligt op, og tager ret korte lurer om dagen.

Jeg tænker så: Hvad gør i andre? Dropper i bare flasken eller giver i noget grød i stedet? Så han er dejlig mæt til natten

På forhånd tak for hjælpen

Mit guldkorn må være at når jeg giver Jakob (som er på samme alder) en "lun" flaske, så tager han max 120 ml. og giver jeg ham den "kold" fra fx. brik, så tager han det hele .. Jeg ved ikke hvorfor, men sådan er det bare, så nu er jeg konsekvent begyndt at give ham en brik om aftenen i stedet for pulver. 

Anmeld

1. august 2011

kamtok

Åh ja, og så giver jeg ham den ikke før ved 22-tiden .. Tager ham op mens han sover (han sover bare videre) og så giver jeg ham den, mens jeg sidder og NYDER ham MAX mens han sover i min arm.. Men vi spiser også sen aftensmad herhjemme, så han er ikke sulten når han bliver lagt ind. Men måske en lille smule yoghurt eller lign. inden sengetid og så en flaske senere på aftenen??

Anmeld

1. august 2011

Zafir

Frigg spiser grød inden sengetid. Det virker fint Så sover hun hele natten uden at være sulten.

Anmeld

2. august 2011

Lisbeth85

kamtok skriver:

Åh ja, og så giver jeg ham den ikke før ved 22-tiden .. Tager ham op mens han sover (han sover bare videre) og så giver jeg ham den, mens jeg sidder og NYDER ham MAX mens han sover i min arm.. Men vi spiser også sen aftensmad herhjemme, så han er ikke sulten når han bliver lagt ind. Men måske en lille smule yoghurt eller lign. inden sengetid og så en flaske senere på aftenen??

Vil prøve det med den kolde mælk... han er også ret varm om aftenen, så det kunne måske være et hit. Hvis ikke så må vi prøve youghurt eller lidt brød TAK!

Anmeld

2. august 2011

Lisbeth85

1012lmp skriver:

Altså mine har altid elsket deres vælling og selv valgt den fra når der ikke længere var behov for det..!

Men var det mig tror jeg da jeg ville prøve med noget grød eller yougurt eller noget i den stil inden sengetid

Han hader vælling Hihi... men tippet med brød / grød er taget til efterretning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.