Kanelsnegle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

grinny

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du laver dejen som du plejer - eller en anden god kanelsnegl opskrift. Og så laver du en udrullet dej med remonce, og ligger et lag dej over (du kan også folde det over hinanden, det gør jeg. Og så skærer du nogle lange strimler på ca 2-3 cm i bredden, som du så snor og slår knude på. Og så ind i ovnen. MUMS 

Altså snor stykket og binder knude så det bliver en ring? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

grinny skriver:

Nej ligesom hvis du skulle lave en alm knude med en snor. Jeg laver en dobbeltknude.  De bliver så fine. 

Anmeld

1. august 2011

grinny skriver:

Søde jeg fandt lige en tråd herindefra som jeg har brugt. 

https://www.baby.dk/debat/87430pi1/snak-om-kager/kroellsnegle.aspx

Anmeld

1. august 2011

grinny

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Søde jeg fandt lige en tråd herindefra som jeg har brugt. 

https://www.baby.dk/debat/87430pi1/snak-om-kager/kroellsnegle.aspx

Årh, tusind tak søde Så forstår jeg. En krudsedulle snegl

Anmeld

1. august 2011

grinny skriver:

Årh, tusind tak søde Så forstår jeg. En krudsedulle snegl

Haha ja.  

Anmeld

1. august 2011

Zafir

grinny skriver:

Altså kagecreme som i det gule du propper i lagkager? 

YEZZIR!!! - VI er ude i tricks fra den gamle AMO kogebog. Fx bliver brunsviger, smørkage og alt den slags SÅ meget bedre med lidt kagecreme...
Der står 2 spsk i opskrifterne, meeeeen... hehe. Jeg plejer at lave af en halv pose. Så er der lige til en haps-skefuld bagefter også

Det virker helt perfekt.

Anmeld

1. august 2011

Zafir

'Kom lige til' at bage smørkage, apropos denneher tråd Idun var restløs her til eftermiddag og mor sagde: Har du lyst til at bage kage??? (uden bagtanker naturligvis)...

Så vi lavede en stooor en til farmand, som han kunne tage med til sine kollegaer og en mindre en som Idun og jeg skal spise hertil aften... MÅÅÅÅMS.
(det er jo ikke kanel i sneglene på kagerne, men altså, det smager bare SÅ godt...)
Også lavede jeg det der trick med dejen, som jeg har set i mange bageprogrammer på det sidste, med at have en ret våd dej også ælte den i mindst 10 min. Så strækker man gluten strukturen i melet og det bliver HELT vildt elastisk og jeg kunne rulle det ud, uden mel på bordet, selvom dejen var super snasket...! VILDT... Og for filans hvor var dejen dejlig luftig.
Jeg skal spise af den om lidt... nam nam...

Anmeld

1. august 2011

grinny

Zafir skriver:

'Kom lige til' at bage smørkage, apropos denneher tråd Idun var restløs her til eftermiddag og mor sagde: Har du lyst til at bage kage??? (uden bagtanker naturligvis)...

Så vi lavede en stooor en til farmand, som han kunne tage med til sine kollegaer og en mindre en som Idun og jeg skal spise hertil aften... MÅÅÅÅMS.
(det er jo ikke kanel i sneglene på kagerne, men altså, det smager bare SÅ godt...)
Også lavede jeg det der trick med dejen, som jeg har set i mange bageprogrammer på det sidste, med at have en ret våd dej også ælte den i mindst 10 min. Så strækker man gluten strukturen i melet og det bliver HELT vildt elastisk og jeg kunne rulle det ud, uden mel på bordet, selvom dejen var super snasket...! VILDT... Og for filans hvor var dejen dejlig luftig.
Jeg skal spise af den om lidt... nam nam...

Hehe, "kom til" 

Men det lyder virkelig virkelig lækkert.. Kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har fået en smørkage - de smager bare så skønt.

Er sikker på at farmands kollegaer bliver henrykte når han lige kommer gående med sådan en lækker en Du forkæler dem 

Det lyder lidt vildt at man kan lave en våd dej og så bare strække den og rulle den uden den klistrer, troede at den skulle være helt tør? 

Ja har lige nydt en kanelsnegl, uhm! Og kæresten har spist de første 10 tror jeg, hehe.. Han klager over ondt i maven men sådan går det nok øjnene ikke kan få nok,  hehe

Anmeld

1. august 2011

Zafir

grinny skriver:

Hehe, "kom til" 

Men det lyder virkelig virkelig lækkert.. Kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har fået en smørkage - de smager bare så skønt.

Er sikker på at farmands kollegaer bliver henrykte når han lige kommer gående med sådan en lækker en Du forkæler dem 

Det lyder lidt vildt at man kan lave en våd dej og så bare strække den og rulle den uden den klistrer, troede at den skulle være helt tør? 

Ja har lige nydt en kanelsnegl, uhm! Og kæresten har spist de første 10 tror jeg, hehe.. Han klager over ondt i maven men sådan går det nok øjnene ikke kan få nok,  hehe

Det var kraftsdejsmer også underligt. Men helt fantastisk. De smagte godtnok lækkert. Dejlig luftigt og lækkert...

Det med kagen til arbejdet, er fordi de jo 'gir kage' når de har været på ferie. Jeg kan godt lide at han har hjemmebagt med (fordi der ogås falder en bestilling af i ny og næ hehe)... og han har ikke haft med siden han kom hjem fra ferie

Jeg har lagt bånd på mig selv... hehe. Kun spist ca 2½ stykke hihi...

Anmeld

1. august 2011

grinny

Zafir skriver:

Det var kraftsdejsmer også underligt. Men helt fantastisk. De smagte godtnok lækkert. Dejlig luftigt og lækkert...

Det med kagen til arbejdet, er fordi de jo 'gir kage' når de har været på ferie. Jeg kan godt lide at han har hjemmebagt med (fordi der ogås falder en bestilling af i ny og næ hehe)... og han har ikke haft med siden han kom hjem fra ferie

Jeg har lagt bånd på mig selv... hehe. Kun spist ca 2½ stykke hihi...

Kan godt forstille hvor let og luftig den har været, uhm.. 

Nåå, så er det jo noget helt andet når det var hans tur (din tur ) til at give kage, det er da egentlig en meget hyggelig regel og det giver jo lidt til dig i den anden ende når der kommer bestillinger

Hehe, ja man kan hurtigt komme til at spise et halvt stykke for meget (han har lige været i køkkenet igen, gad vide hvad han lavede )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.