Kanelsnegle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.627 visninger
22 svar
0 synes godt om
1. august 2011

grinny

Er der nogen der har en kanon opskrift på kanelsnegle? Dem jeg plejer at lave blive så tørre og hårde så vil gerne have en opskrift på nogen der bliver lidt mere bløde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
grinny skriver:

Er der nogen der har en kanon opskrift på kanelsnegle? Dem jeg plejer at lave blive så tørre og hårde så vil gerne have en opskrift på nogen der bliver lidt mere bløde

min mand er kanon god til at lave kanel snegle som slet ikke på nogen måde er tørre. han har ikke nogen opskrift, men hans dej er altid meget våd i det når den bliver sat til hævning, plus han kun bruger den økologiske sydesalt smør fra fakta han mener den gør vidunder for kanel snegle :-)

Anmeld

1. august 2011

Zafir

Mit bedste trick er at rulle dejen meget tyndt ud også smøre med kagecreme (sådan noget fra pose) inden der fordeles remonce. også en god blød gær dej med æg i... Det bliver med garanti mums.

Anmeld

1. august 2011

grinny

Zafir skriver:

Mit bedste trick er at rulle dejen meget tyndt ud også smøre med kagecreme (sådan noget fra pose) inden der fordeles remonce. også en god blød gær dej med æg i... Det bliver med garanti mums.

Altså kagecreme som i det gule du propper i lagkager? 

Anmeld

1. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

grinny skriver:

Ja krølsnegle. 

Anmeld

1. august 2011

trunte89

jeg plejer at bruge denne
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift. php?id=23517

og så laver jeg dem som krøllesnegle i stedet, så bliver snasket i.

Anmeld

1. august 2011

grinny

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja krølsnegle. 

Krølsnegle? 

Det må jeg hører noget mere om

Anmeld

1. august 2011

grinny

trunte89 skriver:

jeg plejer at bruge denne
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift. php?id=23517

og så laver jeg dem som krøllesnegle i stedet, så bliver snasket i.

Hvordan gør man det?

Anmeld

1. august 2011

MetteMe

Jeg bager dem her hver gang! De er SÅ gode og så ser det fint ud når man laver dem i forme (det er også med til at holde på den snask man putter i) Tricket er at de IKKE må få for længe i oven, så hold vågent øje og tag dem ud så snart de er blevet lettere gyldne!

http://www.emilysalomon.dk/?s=kanelbullar

Anmeld

1. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

grinny skriver:

Krølsnegle? 

Det må jeg hører noget mere om

Du laver dejen som du plejer - eller en anden god kanelsnegl opskrift. Og så laver du en udrullet dej med remonce, og ligger et lag dej over (du kan også folde det over hinanden, det gør jeg. Og så skærer du nogle lange strimler på ca 2-3 cm i bredden, som du så snor og slår knude på. Og så ind i ovnen. MUMS 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.