Måske skal vi gå over til mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.012 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. december 2008

Annikaa

Hej igen

Nu har vi forsøgt med vælling i 2 dage, og synes bestemt ikke det ahr hjulpet en del. Han er stadigvæk sluten meget hurtigt efter sin flaske. Så nu går vi og tænker på om vi skal give ham noget andet.

Jeg skrev til SP igår, men hun har jo ferie til den 5. Burde vi vente til vi har snakket med hende eller ?

Har faktisk allermest lyst til at give ham noget, fordi han virker bare så sulten hele tiden, og det har vi det ikek så skide fedt med.

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2008

Annikaa

Og vis vi skal give ham lidt. hvad vilel i råde os til, har helle rikek en disse forstand på det

Anmeld

30. december 2008

LotteN

Altså han er jo blevet 4 måneder, så hvis du skal starte på noget mad, så er det hirsegrød, majsgrød eller risgrød!

Anmeld

30. december 2008

Annikaa

dejlig du skrev.. har sat og ventet og ventet på nogen skrev noget..

altså er det sådan noget man skal snakke med sundhedsplejersken om først, elle kan jag bare begynde med at have ham?

Hvor meget skal de have om dagen ? hvis man kan sige det... som sagt har jeg ikek en andelse om det, og kender ikek andre der har babyer som får grød, så Må gerne skære det ud i pap

Anmeld

30. december 2008

LotteN

Jeg ved ikke om det måske er klogt lige og snakke med sundhedsplejersken først. men er ikke sikker.
Men hvis du føler han er klar til det, så ville jeg nu bare starte!

Da jeg startede med at give Lærke grød, var det til middags. Gav hende det, når hun havde sovet til formiddag.

Jeg ved ikke om du vil lave det selv, eller om du vil kkøbe det i færdigpakkerne. Jeg laver det selv om det tager ingen tid.

I starten skal du nok nøjes med bare at lave en halv portion til ham, indtil han ligge finder ud af hvad det er for noget.

Hvis du vil vide noget, så køb bogen: mad tilspædbørn og småbørn på apoteket, koster vidst 70 kr. ellers så kan du også se den her, der er en masse gode ting i:

http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Mad_8/Mad.pdf

Anmeld

30. december 2008

Annikaa

kay.. tusin tusin tak.. der var meget jeg kunen bruge...

Fant lige et nummer på nogen Sp.. prøver lige og se omde har åbent... for vil helst lige snakke med sådan en om det er nu er rigtigt det jeg gør...

Synes bare de sidste par dage han har været umulig, og sulten hele tiden. har drukket helt vildt meget, men er stadigvæk utilfreds og er begyndtat vågne om natten... så tror det er tid til det.. men ja, er så usikker...

Men i hvertfald tusin tak.

Anmeld

30. december 2008

Lise

Altså, hvis han er blevet fire mdr. gammel kan du godt begynde med grød. Men ja, det kan vel godt være at du skal høre sp først...

Jeg startede med grød (majs- og risgrød) en gang om dagen da Simon var fire mdr gammel. Bare en lille smule. Kogte nogle gange lidt revet æble med, eller puttede fx. pureret æble/blommemos på toppen. Da han blev fem mdr fik han to måltider udover mælk, og da han blev seks mdr fik han tre daglige måltider udover mælken.

Man kan finde en masse inspiration til grød og mos på Internettet eller biblioteket. Og så siges det at pulvergrød, som er tusinde gange nemmere end at koge selv, er lige så godt som det man selv laver...

Anmeld

30. december 2008

Kariina

Annikaa skriver:

Hej igen

Nu har vi forsøgt med vælling i 2 dage, og synes bestemt ikke det ahr hjulpet en del. Han er stadigvæk sluten meget hurtigt efter sin flaske. Så nu går vi og tænker på om vi skal give ham noget andet.

Jeg skrev til SP igår, men hun har jo ferie til den 5. Burde vi vente til vi har snakket med hende eller ?

Har faktisk allermest lyst til at give ham noget, fordi han virker bare så sulten hele tiden, og det har vi det ikek så skide fedt med.

Hvad ville i gøre?

Hej Annikaa.

Min søn kunne heller ikke blive mæt og begyndte på vælling da han var ca.3 mdr og det var først efter14 dage at jeg kunne begynde at mærke forskel på at han sov længere og klarede længere tid uden mad.
Han er nu 4 mdr om 1 uge og fået vælling i 1 mdr og har fået grød i lidt over 14 dage og han er glad og tilfreds. er også begyndr på mos om aftenen og han elsker det :-)

Mange siger det tidligt, men han spiste også 250 ml mme 6 gange om dagen og var stadig sulten, så efter jeg er begyndt med vælling og mos er hans mave også i topform. har aldig haft sådan en glad dreng før nu :-)

Skal lige siges at min sp først kommer d. 22 januar og hun sagde at hun ville have jeg ventede med grød til hun kom der da hun lige ville forklare mig om de forskellige slags og hun ville have at hans mave skulle være i topform inden jeg skulle begynde, men det efter jeg er begyndt med det at hans mave er i form :-)

Knus Karina Og Nicklas 4 mdr om 1 uge

Anmeld

30. december 2008

Kvindemin

Jeg kan ikke se hvad der sker noget ved at give ham noget grød til aften. Og så måske en halv baban i løbet af aftenen og så flaske/vælling til natten?

Anmeld

30. december 2008

JonTri

Hej.
Jeg har også haft en meget sulten søn, så vi startede også med grød et par uger før tid. Men din søn er jo 4 mdr.
Jeg startede med risgrød - det eneste mad jeg køber til ham. Køber det uden smag - de tilsætter sgu banansmag i alt synes jeg, men ikke nestle.
Banan trækker væske ud af tarmene og kan stoppe maven - og det er der jo i forvejen risiko for når han starter ny mad.
Jeg har brugt æble med kanel i og ren æble, til at give lidt smag.

Grunden til at jeg råder dig til at bruge risgrød, er at det er det der minder mest om mælk og er meget flydende. 1 portion er 1 dl grød og 1 dl vand.
Giv det når han ikke er for træt og for sulten...

Hvis ikke du kan træffe en sp, så mener jeg ikke nødvensigvis du bør vente... det er okay at give lidt når de er 4mdr - og giv gerne lidt vand ved siden af - for mavens skyld.

Held og lykke med det - og tag endelig billeder - de ser sgu lidt sjove ud når de 1 gang får skemad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.