Vil ikke drikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.458 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

jacqueline84

Min datter på 10 mdr vil simpelthen ikke drikke vand. Har prøvet at tilbyde hende væske i en sutteflaske, tudekop samt almindelig  kop. Men hun vender bare hovedet eller skubber det væk. Jeg har prøvet at give hende sødmælk men det er det samme. Nu er det sådan at vi snart skal til Spanien, så det går simpelthen ikke at hun ikke drikke nået. Så er ved at gå ud af mit gode skind Hvordan fik i jeres til at drikke væske hvis de ikke ville?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Ryberg

åhh jeg kender det.. Lasse er heller ikke den store mælkedrikker ... og vand.. har jeg aldrig kunne få i ham, heller ikke som mindre..

Jeg gjorde det.. at jeg har brugt saftevand - SUKKERFRI... laver en meget tynd blanding så det smager af lidt.. og nu drikker han!

Jeg ved godt det ikke er en smart løsning, og følelsen af dårlig mor slår mig tit... Men alternativet er INGEN væske...

Men ellers lytter jeg da med på andres forslag...

vedlægger billede af hans sidste sutteflaske med saft i..... Nu drikker han det af kop i stedet ...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juli 2011

jacqueline84

KittyGirl skriver:

åhh jeg kender det.. Lasse er heller ikke den store mælkedrikker ... og vand.. har jeg aldrig kunne få i ham, heller ikke som mindre..

Jeg gjorde det.. at jeg har brugt saftevand - SUKKERFRI... laver en meget tynd blanding så det smager af lidt.. og nu drikker han!

Jeg ved godt det ikke er en smart løsning, og følelsen af dårlig mor slår mig tit... Men alternativet er INGEN væske...

Men ellers lytter jeg da med på andres forslag...

vedlægger billede af hans sidste sutteflaske med saft i..... Nu drikker han det af kop i stedet ...

ja da hun var syg gav jeg hende også sukkerfri saft. Da lægen sagde hun skulle have væske.. Men man burde da kunne lære hende at drikke vand eller

Anmeld

29. juli 2011

Ryberg

jacqueline84 skriver:

ja da hun var syg gav jeg hende også sukkerfri saft. Da lægen sagde hun skulle have væske.. Men man burde da kunne lære hende at drikke vand eller

Jeg har haft kampen med det vand med Lasse.. og nej det var ikke kun over en uge.... vi snakker måneder.. selv som spæd ville han ikke have vand...

og så længe de er så små er min holdning, at de tids nok skal lære at drikke vand, for lige nu handler det om at få væske nok, så skal de nok lære at drikke vand senere hen, for så forstår de et nej...

jeg ved godt jeg ikke altid er rigtig mht. opdragelse med sådan nogen ting.. men jeg vil bare have det fungerer...

Lasse får dog stadig tilbudt vand! F.eks. vil han gerne drikke vand af en vandflaske... Men Ikke af kop.....

Anmeld

29. juli 2011

Klumpe-dumpe

jacqueline84 skriver:

Hvad med at prøve at give hende saftevand - og så efterhånden fortynde det mere og mere, til sidst så det kun er farvet af det, og til slut ingen saft der i. (eller måske til slut afvænning putte en lille bitte dråbe rødbedesaft i - så farven er der)

Dog ville jeg aldrig nogle sinde putte andet end vand og mælk i en sutteflaske.

Har du forøvrigt prøvet med et snapseglas - det passer som regl ret godt til at de selv kan holde og synes det er sjovt.

Anmeld

29. juli 2011

jacqueline84

KittyGirl skriver:

Jeg har haft kampen med det vand med Lasse.. og nej det var ikke kun over en uge.... vi snakker måneder.. selv som spæd ville han ikke have vand...

og så længe de er så små er min holdning, at de tids nok skal lære at drikke vand, for lige nu handler det om at få væske nok, så skal de nok lære at drikke vand senere hen, for så forstår de et nej...

jeg ved godt jeg ikke altid er rigtig mht. opdragelse med sådan nogen ting.. men jeg vil bare have det fungerer...

Lasse får dog stadig tilbudt vand! F.eks. vil han gerne drikke vand af en vandflaske... Men Ikke af kop.....

tak for rådet.. Jeg prøver imorgen

Anmeld

29. juli 2011

Ryberg

Rose <3 skriver:

Hvad med at prøve at give hende saftevand - og så efterhånden fortynde det mere og mere, til sidst så det kun er farvet af det, og til slut ingen saft der i. (eller måske til slut afvænning putte en lille bitte dråbe rødbedesaft i - så farven er der)

Dog ville jeg aldrig nogle sinde putte andet end vand og mælk i en sutteflaske.

Har du forøvrigt prøvet med et snapseglas - det passer som regl ret godt til at de selv kan holde og synes det er sjovt.

ville jeg normalt heller ikke.. det er også kun meget få gange det er sket... og det var for at lære ham overgangen til at drikke andet end MME.... 

Det er jo individuelt fra barn-til-barn hvordan det er

Men forstår dig 100% og har det egentlig på samme måde...

Anmeld

29. juli 2011

Klumpe-dumpe

KittyGirl skriver:

ville jeg normalt heller ikke.. det er også kun meget få gange det er sket... og det var for at lære ham overgangen til at drikke andet end MME.... 

Det er jo individuelt fra barn-til-barn hvordan det er

Men forstår dig 100% og har det egentlig på samme måde...

Du skal bestemt ikke "undskylde" hvad du gør med Lasse, - du gør jo hvad der e/var bedst for jer ;)

Det vigtigste er jo de får væske, om det så er på din måde eller min måde er jo underordnet :)

Anmeld

29. juli 2011

Ryberg

Rose <3 skriver:

Du skal bestemt ikke "undskylde" hvad du gør med Lasse, - du gør jo hvad der e/var bedst for jer

Det vigtigste er jo de får væske, om det så er på din måde eller min måde er jo underordnet

ville også bare gerne forklare.. netop fordi at jeg har følelsen af at være en "dårlig" mor .. netop på det punkt...

havde aldrig troet at jeg ville give min søn saftevand i så tidlig en alder

Anmeld

29. juli 2011

Klumpe-dumpe

KittyGirl skriver:

ville også bare gerne forklare.. netop fordi at jeg har følelsen af at være en "dårlig" mor .. netop på det punkt...

havde aldrig troet at jeg ville give min søn saftevand i så tidlig en alder

Ej sikke da noget pjat... Min datter fik kæmpe mængder sukkervand lige fra hun blev født - en ting de giver på neo, hvergang der nærmer en læge eller splér, og det er altså ufattelig mange gange i løbet af et døgn.

Tror ikke kan skal være så "forkert" forskrækket - jeg er da opvokset med saftevand  - og jeg lever da i bedste velgående :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.