Man er mest obs på om de følger længdekurven eller ej, vægtkurven er ikke helt så vigtig, så synes egentlig din læge bare har gjort hvad en læge 'bør' gøre hvis et barn falder på længdekurven.. Er ikke helt klar over hvorfor det er sådan egentlig, men noget med at længden er det sidste der bliver påvirket.. MEN når han er i så fin trivsel ellers, tror jeg ikke du har det store at være nervøs for

Mange børn vokser jo også bare i ryk, står stille i laaang tid, for derefter at vokse et godt stykke relativt hurtigt -det gør min pige i hver fald

Hun voksede ikke en cm 3 mdr. i streg, men er tilgengæld nu vokset 5-6 cm på 3 mdr

Min dreng på knap 3, falder tilgengæld også i kurverne konstant men nu virker det til han endelig har fundet sin 'egen' kurve længdemæssigt, så nu følger han sin kurve, han vokser bare langsomt

Han lå hele det første år et stykke over kurverne, men begyndte så at knække en hel del, og ligger nu under, men fra 2-års til 3-års us. følger han igen sin egen kurve.. Vægten er tilgengæld helt hen i hegnet, men det er fordi han er immundefekt, har astma osv. så derfor er meget syg, og har svært ved at holde vægten pg.a. det..
Han er nu hvor han er næsten 3, 94 cm og 10,5 kg. Vægten er det højeste den har været på længe, han svinger som regel mellem 8,9-10,5 kg, og har svært ved at tage mere på pg.a. alt det sygdom..
Anmeld