maerkeligt sporgsmaal maaske.. Men der er jo et helt hav af kedelige betonslejligheder fra 70'erne i danmark hvor en masse folk bor. Jeg taenker lidt .. hvordan er det at bo der og er det noget man skal vaere vant til for at kunne lide det? Og hvordan er det at bo i en lille lejlighed naar man har barn??
Hvis man nu altid har vaeret vant til extra plads og hus med have, er det saa ikke svaert at skulle vaenne sig til en lille graa lejlighed? Og hvad med nabo stoj? vaenner man sig til det?? fortael, fortael om jeres erfaringer
Hej vi boede et halt år i en beton blok...
Jeg boede først alene i en lejlighed, så lækker tæt på byen og det hele...
Så kom Casper ind i billedet og ville senere flytte sammen med mig... Vi boede ca. 1mdr. i min lejlighed og Casper ønskede at blive brandmand, det betød så at vi måtte flytte syd for dammen, og ud i sydbyen...
Svært at finde en lejlighed og vi var heldige at få en lejlighed i en beton klods...
De første mdr. tænkte jeg ikke over det, var bare lykkelig at være sammen med Casper både dag og nat og have en lejlighed sammen med min elskede...
Men ak jeg blev træt af den ældre dame der boede neden under... Hun lurede ud af vinduet bag ved gardinerne på mig, hver gang jeg kom hjem... Og når jeg kom op as trappen, sprang hun ud af døren for at fortælle eller spørge om noget...
Hun løb med sladder og jeg fortalte hende at jeg ikke ønskede at høre på det...
Når vi gik på vores trægulv i strømpesokkerbankede hun med et kosteskaft op i hendes loft som var vores gulv...
Om natten hvis radiatoren klikkede slog hun med en hammer ind i den så det larmede i hele opgangen...
Hun kom og bankede på ofte og bad Casper hjælpe hende med at fiske ugeblade op af bladcontaineren med en pølsetang... Han havde hjulpet hende en gang og siden den dag kom hun hver søndag og ville have hjælp, som vi så sagde nej til...
Det var bare lidt af det...
Vi havde også søde naboer overfor som var meget rare og søde, men hver dag kom hun over og ringede på for at høre om jeg gav en kop kaffe eller om jeg ville ind til dem...
Ja jeg var lykkelig da vi fik vores hus og nu bor i fred for larm og andre underlige mennesker...
Men der er heldigvis også rigtig mange der er glade for at bo i sådan en kasse...Som nok også havde bedre naboer end os...
Gud det blev en lang smøre

Majbritt