Dreng - 20 måneder - overvægt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2011

Tulle28

Jeg ville umiddelbart ikke bekymre mig, hvis I ellers spiser sundt og varieret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

merle2010

min datter er 1 år og vejer 13 kg.. hun er osse en stor pige.. men hun kravler derud af og går nok snart osse.. så jeg regner med at hun løber det af.. hun er i hvert fald meget aktiv.. hehe.

Anmeld

30. juli 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg ved godt at man ikke rigtig kan tale om overvægt i den alder, men min søn er (og har egentlig altid) været en tung dreng... Jeg har lige vejet ham, og han vejer 16,6 kg..
Jeg fik faktisk et chok!

Hvad kan man gøre i den alder for at han kan tabe sig lidt og blive normalvægtig?
Det skal lige siges at han slet ikke er hæmmet af sin vægt - tværtimod!! Han er en aktiv dreng med krudt i røven.. Han er rigtig godt med motorisk og løber, hopper, klatrer osv. bedre end mange af hans jævnaldrende i vuggestuen..

Men da jeg selv altid har ligget lidt over normalvægten, er jeg nervøs for at han ikke kan komme af med det senere hen..

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig???

Hvorfor er han overvægtig.. Jeg synes da det lyder som en flot vægt når han snart er 2 år!!!

Anmeld

3. august 2011

mor til lille emma

Anonym skriver:

Jeg ved godt at man ikke rigtig kan tale om overvægt i den alder, men min søn er (og har egentlig altid) været en tung dreng... Jeg har lige vejet ham, og han vejer 16,6 kg..
Jeg fik faktisk et chok!

Hvad kan man gøre i den alder for at han kan tabe sig lidt og blive normalvægtig?
Det skal lige siges at han slet ikke er hæmmet af sin vægt - tværtimod!! Han er en aktiv dreng med krudt i røven.. Han er rigtig godt med motorisk og løber, hopper, klatrer osv. bedre end mange af hans jævnaldrende i vuggestuen..

Men da jeg selv altid har ligget lidt over normalvægten, er jeg nervøs for at han ikke kan komme af med det senere hen..

Jeg synes ikke du skal gøre noget og hvis du virkelig virkelig er nervøs så få din læge til at sende ham på børneafdelingen hvor de undersøger ham.. Lige som info har jeg en STOR datter

Hun har fra hun var 2 mdr ligget over kurven både i højde og vægt.

Hun er nu 1 år måler 87cm og 16,2kg. Hun er som din meget aktiv, og er meget fremmelig ifl. lægen som vi var til i dag til 1 års undersøgelse. Hun får ikke meget mad og det hun får er sundt bortset fra købehavregrød og natflasken kl 19.

Hun er med motorisk og er en altid glad pige, jeg valgte at spørge lægen om hun ville sende os på børneafd. til tjek da hun er meget stor, og det ville hun gerne, der er ca 2 mdrs ventetid, men så er vi rolige selvom vi godt ved hun intet fejler, far og hele hans familie er store mennesker men hvis det kan berolige helt synes jeg det er en god ide

Anni

Anmeld

3. august 2011

mor til lille emma

Anonym skriver:

Jeg fik faktisk et chok!

forresten glemte jeg at sige, at sygeplejersken som vi også var inde ved, sagde man først snakker overvægt når barnet er ca 3, og hun kendte en som var så stor som min emma og i dag er hun helt normal af størrelse, så hun synes det var lidt pjat vi ville tjekkes på hospitalet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.