Dreng - 20 måneder - overvægt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.592 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

Anonym trådstarter

Jeg ved godt at man ikke rigtig kan tale om overvægt i den alder, men min søn er (og har egentlig altid) været en tung dreng... Jeg har lige vejet ham, og han vejer 16,6 kg..
Jeg fik faktisk et chok!

Hvad kan man gøre i den alder for at han kan tabe sig lidt og blive normalvægtig?
Det skal lige siges at han slet ikke er hæmmet af sin vægt - tværtimod!! Han er en aktiv dreng med krudt i røven.. Han er rigtig godt med motorisk og løber, hopper, klatrer osv. bedre end mange af hans jævnaldrende i vuggestuen..

Men da jeg selv altid har ligget lidt over normalvægten, er jeg nervøs for at han ikke kan komme af med det senere hen..

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

mor-til-vanessa

med mindre lægen siger han er overvægtig, så tror jeg ikke du skal gøre noget

Anmeld

29. juli 2011

as84

Synes slet ikke du skal tænke på at din søn skal tabe sig... Jeg er også en af dem der for store børn, og det udligner sig selv når de vokser. Jeg har en datter på snart 4 år og hun vejede 4580g da hun blev født og har været en stor pige lige siden. Nu er hun vokset fra det fordi hun også er blevet ret høj.

Synes du skal tage det helt roligt. Hvad siger din sundhedsplejerske?

Skriv endelig til mig hvis du vil snakke mere

Anmeld

29. juli 2011

Anonym trådstarter

mor-til-vanessa skriver:

med mindre lægen siger han er overvægtig, så tror jeg ikke du skal gøre noget

Læge og sp har altid sagt at han er en stor dreng, men har aldrig lagt det ud som om det var alarmerende.. Jeg har bare fået at vide at når de når 2 års alderen, så begynder man at tale om overvægt.. Og min søn er jo 2 år snart..

Anmeld

29. juli 2011

Anonym trådstarter

as84 skriver:

Synes slet ikke du skal tænke på at din søn skal tabe sig... Jeg er også en af dem der for store børn, og det udligner sig selv når de vokser. Jeg har en datter på snart 4 år og hun vejede 4580g da hun blev født og har været en stor pige lige siden. Nu er hun vokset fra det fordi hun også er blevet ret høj.

Synes du skal tage det helt roligt. Hvad siger din sundhedsplejerske?

Skriv endelig til mig hvis du vil snakke mere

Jeg ved godt at det nok er dumt at tænke på, men det er jo ren bekymring..
Har du nogensinde fået at vide at du skal gøre noget ved dine børns vægt? Og kan du huske hvad din datter vejede ved 2 års alderen..

Anmeld

29. juli 2011

twinboys

Nogle er for tykke , andre for tynde og så dem der følger kurvene så fint.---

Jeg er moar til tvillinger på 8 år... og ja de vejer for lidt...( 20kg )

Iiiihhh jeg gør alt hvad jeg kan for at få mere sul på dem, men ak de render det hele af og er nogle små spaghetti stænger, men iiihhh de er nu dejlige alligevel...

Så nyd bare din pus og ja så tænk måske over hvad han putter i munden...

Når først han kommer i børnehave så skal han nok få brændt noget af...

Majbritt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juli 2011

as84

Anonym skriver:

Jeg ved godt at det nok er dumt at tænke på, men det er jo ren bekymring..
Har du nogensinde fået at vide at du skal gøre noget ved dine børns vægt? Og kan du huske hvad din datter vejede ved 2 års alderen..

Kan godt forstå din bekømring. Man vil sine børn det beste.

Jeg har ikke fået af vide at jeg skal gøre noget ved mine børns vægt, men fået afvide at jeg ikke behøver at give sødmælk f.eks. Du skal bare tænke at din søn bedre kan tåle at blive syg og ikke tager lige så meget imod, som hvis han havde været et lille pjok.

Jeg kan ikke huske hvad hun vejede da hun var 2 år, men nu vejer hun 22,5kg

Anmeld

29. juli 2011

MinNoah

min dreng vejede 13 kg da han var 1 år,

nu er han 23 mdr og vejer 15,3 kg (har han vejet siden han var 20 mdr ca). Og ja han er en tung dreng... Han er også ret høj, ca 95 cm, og har gode kinder men ser ellers ikke tyk ud synes jeg,

Jeg er ikke bekymret, både faren og jeg er normalvægtige og drengen har masser af energi

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juli 2011

tinasmor

Det kommer også an på højden. Min datter på 3 som var ca 98 cm fik jeg af vide at hun skulle være ca 16 kilo. Hun vejede noget mere end dette og fik af vide at vi skulle være påpasselige med f.eks for meget frugt, kun skummemælk, ingen smør osv. Hun har altid være madglad så vi skulle også passe på potionerne. Dette var i samarbejde med lægen, så du skal ikke gøre noget før du har snakket med din læge. Det kommer også an på om barnet følger sin egen kurve eller om den pludselig laver et stort hop (så han pludselig er meget tungere end sidst han blev vejet- i forhold til højde. De fleste børn går det jo af i vuggestuen osv. Men der er jo også nogle hvor der desværre skal lidt mere til, så kan godt forstå du tænker over det. Men en tur til lægen/snak med SP så kan det være de kan fortælle dig om alt er ok så du ikke bekymre dig unødigt.

Anmeld

29. juli 2011

Munder

Det er jo svært at sige. Hvis ikke sundhedsplejersken har reageret, er der nok ingen grund til bekymring. Når de er så små plejer de jo selv at spise de korrekte mængder de har behov for.

Det er nu pudsigt at min datter der fylder 5 år om 1 måned vejer det samme (men hun har altid været for lille)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.