Hvor køber i...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Kay

Giraffen skriver:

Hvor bor du henne - for kender nogen goe steder i Århus men hvis du bor på sjælland er det lidt langt

Bor på nørrebro i kbh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Kay

Mette. skriver:

Der sker ikke noget ved du handler i udlandet, eventuelt prøv england, det er jo EU, og dermed er du 100% sikker på det ikke er told pligtigt.

hvis du bliver taget i tolden fra USA, bliver meter-prisen cirka den samme som stof herhjemme, så det er nu ikke noget farligt eller helt vildt. Jeg har prøvet det et par gange efterhånden. 

Men ja, prøv da at gå en tur ned af strøget, der er uden tvivl nogle fede butikker. 

prøver at kigge så når det ikke er mere end det

men... det der stof er jo en hvidenskab.... hvad for en slags stof er godt at sy puder af??? og hvilken skal jeg gå helt uden om??

Anmeld

28. juli 2011

Mette.

prøver at kigge så når det ikke er mere end det

men... det der stof er jo en hvidenskab.... hvad for en slags stof er godt at sy puder af??? og hvilken skal jeg gå helt uden om??

Altså de tager 160 kr., i kontrol gebyr også 25% i moms, men det er også det, du får ikke sådan en het ventet dyr regning. Men når meterprisen i USA kun er cirka 50-60 kr., og hvis du så køber nogle meter, kan du se at det rimelig hurtigt vil blive det samme som danske priser og måske lidt billigere.

Altså jeg vil jo mene en helt almindelig bomuld. Men du kan også sagtens sy i fløjl eller velour, alt efter hvad du er til.

Men gå efter de helt almindelige bomuldsstoffer som udgangspunkt. 

Anmeld

28. juli 2011

Mi

Mette. skriver:

mailka-rosa.dk - de er så meget fint, men det er også lidt dyrt.

Kig på Amerikanske hjemmesider, de har så meget fint. bl.a. http://www.fortworthfabricstudio.com/cgi-bin/Store/store.cgi > men vær opmærksom på du kan risikere at blive taget i tolden.

Ellers så se om der ikke er lokale stof forretninger, de er ofte en masse fint også. Bor du i nærheden af Århus? Så er der et par stykker her jeg kan anbefale.

Er fragten fra USA ikke dyr?

Anmeld

28. juli 2011

Mette.

Mi skriver:

Er fragten fra USA ikke dyr?

Nej, jeg plejer at give mellem 10-14 $, så det er ikke så galt synes jeg. Men det kan selvfølgelig bedst betale sig hvis man køber nogle meter stof.

Anmeld

28. juli 2011

Mi

Mette. skriver:

Nej, jeg plejer at give mellem 10-14 $, så det er ikke så galt synes jeg. Men det kan selvfølgelig bedst betale sig hvis man køber nogle meter stof.

nej det er jo ikke så galt

Anmeld

28. juli 2011

Kay

Mette. skriver:

Altså de tager 160 kr., i kontrol gebyr også 25% i moms, men det er også det, du får ikke sådan en het ventet dyr regning. Men når meterprisen i USA kun er cirka 50-60 kr., og hvis du så køber nogle meter, kan du se at det rimelig hurtigt vil blive det samme som danske priser og måske lidt billigere.

Altså jeg vil jo mene en helt almindelig bomuld. Men du kan også sagtens sy i fløjl eller velour, alt efter hvad du er til.

Men gå efter de helt almindelige bomuldsstoffer som udgangspunkt. 

ok... hvad med hør? og så er der noget de kalder garnfarvet???

fandt det her: http://www.stofogstil.dk/Katalog/Bolig.aspx?group_id=8257&articleid=17810

Anmeld

28. juli 2011

Giraffen

Kay skriver:

Bor på nørrebro i kbh

så er der langt til Rita Stoffer på Trøjborg

Anmeld

28. juli 2011

Kay

Giraffen skriver:

så er der langt til Rita Stoffer på Trøjborg

Har du en adresse eller internet side??

Anmeld

28. juli 2011

Giraffen

Kay skriver:

Har du en adresse eller internet side??

neej det tror jeg ik desværre - trøjborg er en bydel i Århus med en 'gammel butiksgade' hvor mange af de gamle købmandsforretninger stadig er her heriblandt isenkræmmeren og stof-forhandleren og det er bare et hyggeligt sted tror nu ikke deres udvalg er helt vildt voldsomt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.